Auteur |
Bericht |
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
Re: Aprilia Tuareg
En doordat de platen blijven steken komt je drukgroep, die alleen tegen de platen duwt, lastiger van je platen af?
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
wo apr 17, 2013 10:28 pm |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Re: Aprilia Tuareg
Hmmz nu je t zegt, d'r zitten sterkere koppelingsveertjes in (malossi) maar daar kan dat toch echt niet door komen?
Hij wilt iig wel wegrijden doordat het koppelingshuis ingeslagen is, dat moet wel
_________________
Keiji. schreef: wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?
|
wo apr 17, 2013 10:38 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
Re: Aprilia Tuareg
Venlonaer schreef: Hmmz nu je t zegt, d'r zitten sterkere koppelingsveertjes in (malossi) maar daar kan dat toch echt niet door komen? Daar komt het wel door en dat ga je niet verhelpen met een nieuwe korf
Hij wilt iig wel wegrijden doordat het koppelingshuis ingeslagen is, dat moet wel Klopt.
Overigens is die nieuwe korf toch gelijk gemaakt voor 5 platen? Dan kunnen de standaard veertjes er ook wel weer in gok ik, mocht je last krijgen van de reuma.
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
wo apr 17, 2013 10:43 pm |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Re: Aprilia Tuareg
Maar dit is imo zo zwaar, dat kan toch bijna niet? Nja dan ga ik t iig proberen met originele veertjes. ty
_________________
Keiji. schreef: wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?
|
wo apr 17, 2013 10:45 pm |
|
|
Gerard1793
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 5:08 pm Berichten: 977 Woonplaats: Middelstum
|
Re: Aprilia Tuareg
Is dit een originele kleurstelling? Zo ja, houden zo. Zo nee, maak 'm dan in de kleuren van die van Annanas
_________________ '78 XT500 '89 GS500 '98 V70 T5
|
do apr 18, 2013 2:34 pm |
|
|
RichardHammond
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 09, 2013 12:50 pm Berichten: 13
|
Re: Aprilia Tuareg
Gerard1793 schreef: Is dit een originele kleurstelling? Zo ja, houden zo. Zo nee, maak 'm dan in de kleuren van die van Annanas Nee, niet origineel. Heb het project van Annanas bekeken, en het is een zeer mooie brommer, maar die originele kleurstelling vind ik niet denderend. Wel heel mooi, en als ik zelf een brommer in die kleur had gekocht zou ik hem vast niet overspuiten. Maar voor deze brommer vind ik het niet geschikt. Wie weet ooit.... Iemand een idee welke koppelingskabel ik voor deze Tuareg kan gebruiken? Wilde hem bestellen bij Dijkman, maar die heeft alleen kabels van oudere RS'en. Is dit compatibel met elkaar?
|
di apr 23, 2013 5:15 pm |
|
|
rs_maniac666
Moderator
Geregistreerd: ma feb 15, 2010 2:33 pm Berichten: 4746 Woonplaats: Klazienaveen
|
Re: Aprilia Tuareg
Af1 sintesi heeft hetzelfde blok een rv4
_________________ Aprilia RS NM RossiFummi & Aprilia RS NM Poggiali White.
|
di apr 23, 2013 5:30 pm |
|
|
RichardHammond
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 09, 2013 12:50 pm Berichten: 13
|
Re: Aprilia Tuareg
Vanavond maar even de auto gepakt en met mijn broertje naar Jos Dijkman gereden. Een kant en klare kabel hadden ze niet meer en een originele was ook niet meer te bestellen. Toen maar een losse buitenkabel voor een MT5 meegenomen en een binnenkabel met universele aansluitstukken. Dit binnen vijf minuten in elkaar geknutseld en het resultaat is verbluffend. Bij het demonteren bleek hoe verrot de oude kabel was en waarom het koppelen totaal niet meer ging. Nu met de nieuwe kabel een soepele koppeling en het wegrijden gaat nu ook perfect. Helemaal tevreden. Op naar de volgende reparatie.
|
di apr 23, 2013 10:41 pm |
|
|
piotrSMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am Berichten: 1677 Woonplaats: Houten
|
Re: Aprilia Tuareg
Ja lekker, wel goed smeren die kabels. Ook je gaskabel, maakt allemaal een wereld van verschil. Met mijn zwaardere koppelingsveren had ik met goed gesmeerde kabels ook nergens last van.
_________________
boy-1993 schreef: Waarom zouden scooters en sprinters en al meer dan 14000 kunnen draaien en een rs 50 ineens niet?
|
di apr 23, 2013 10:49 pm |
|
|
RichardHammond
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 09, 2013 12:50 pm Berichten: 13
|
Re: Aprilia Tuareg
Nou, vandaag tijd gevonden om het kuipwerk te demonteren. Moet er mee aan de slag, want afgelopen maandagavond is de gaskabel doormidden gebroken toen mijn broertje reed. Had het al wel verwacht, want de buitenkabel was al helemaal verrot. Paar dingetjes die ik nu wil gaan doen: - Nieuwe accu en oude doormeten - Nieuwe gaskabel - Nieuwe uitlaatrubber - Nieuwe rubber tussen carb en luchtfilter - Achterrem bijvullen en ontluchten - Nieuwe slangklemmen en fatsoenlijke boutjes - Kabelboom netjes maken en knippers fatsoenlijk aansluiten Pas nu valt mij op hoeveel er echt aan de brommer gebeund is. Nog veel werk te doen. Motorisch is het allemaal goed, maar verder kan en moet het toch echt een stuk beter. Zo staat het brommertje er nu bij:
|
wo mei 01, 2013 8:36 pm |
|
|
piotrSMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am Berichten: 1677 Woonplaats: Houten
|
Re: Aprilia Tuareg
Ik vind het er onder de kuip nog wel heel netjes moet ik zeggen.
_________________
boy-1993 schreef: Waarom zouden scooters en sprinters en al meer dan 14000 kunnen draaien en een rs 50 ineens niet?
|
wo mei 01, 2013 9:05 pm |
|
|
|