HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do dec 26, 2024 6:00 pm

Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Aprilia Tuareg 
Auteur Bericht
RichardHammond
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Aprilia Tuareg
Hierbij een topic voor de door mij vandaag aangeschafte Aprilia Tuareg. Vanmorgen vroeg hem gaan halen. Brommer klonk goed en gezien de leeftijd zag hij er ook netjes uit. Betaald en snel op de aanhanger gezet. Voor de middag stond hij al hier thuis. Blokje is pas geleden gereviseerd en nota's erbij. Voor de verandering werkt alle elektronica, en dat voor een Italiaan. Het enige wat er aan moet gebeuren is een nieuwe kabel voor de kilometerteller.

Heb niet heel veel verstand van brommers en daarom zal ik dit topic ook als een soort van vraagbaak gaan gebruiken. Ik heb voor de toekomst nog genoeg plannen en zal dan ook af en toe terugvallen op dit topic. Gelukkig wel twee rechterhanden en een pa die veel verstand heeft van brommers en alles wat op benzine loopt. Maar de komende tijd eerst maar eens rijden en wennen. Tevens hoop ik via dit forum nog meer informatie te vergaren en veel dingen bij te leren.

Heb een paar uurtjes gereden en moet zeggen dat het een heerlijk brommertje is. Als het moet bloedsnel en goed meekomen met het verkeer. Maar ook laag in de toeren lekker rustig rijden. Zwaar (120 kg), maar wel heel comfortabel en goed te manoeuvreren. Vandaag al even 10 liter in het tankje gegooid. :Y:

Misschien zijn er hier mensen die mij betreffende een paar dingen voort kunnen helpen?
- Hoe kan ik achterhalen wat voor cilinder en gemonteerd is? Brommer loopt namelijk om de gps 75 km/h en de 80 km/h moet ook wel lukken. Lijkt mij dus sterk dat het origineel is. Verder heeft de brommer veel koppel dus kan mij niet voorstellen dat het een 50 cc is.
- Wat zouden jullie aanraden qua mengverhouding? Ik heb het nu op 1:40 gemengd. Brommer is wel ietwat rokerig, maar heeft wel een tijdje niet gereden.
- Het ruitje is nu zwart gespoten. Zou het mogelijk zijn om dit weer blank te krijgen? Ik vrees dat het geschuurd is voor een betere werking, maar wellicht hebben jullie nog ideeën?

Brommer zal vooral gebruikt worden voor praktische doeleinden en lekker genieten van het rijden. Verwacht hier dus geen showbrommer. ;) Al zal ik er wel voor zorgen dat de brommer goed onderhouden wordt, want ik wil hem wel graag goed en netjes houden. Gelukkig is het frame wel netjes gecoat en het blok gereviseerd, dus daar is geen geouwehoer mee.

Dingen die ik qua toekomstplannen nog in mijn hoofd rondspoken:
- Iets van aluminium koffertjes
- Nieuwe kilometertellerkabel
- Coaten van de wielen (om het roesten voor te zijn)
- Inbouwen van een fatsoenlijke begrenzer
- Spiegeltjes
- Paar andere richtingaanwijzer
- Origineel zadel, want heb het idee dat deze ingekort is
- Paar stepjes
- Handkappen
En dan zien we wel weer

Voel me echt een grote prutser met brommers, maar goed, je zal ergens moeten beginnen hè. Kan op zich wel goed rijden op een schakel, want heb al veel op die van mijn broertje gereden. Maar op de een of andere manier kom ik met deze niet helemaal lekker van zijn plek. Misschien heeft iemand nog tips of waar ik op moet letten?

Enfin, een paar foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoop dat dit een leuk topic mag worden en dat ik middels deze weg veel mag leren! :thumleft:

za apr 13, 2013 10:38 pm
Profiel
Schriene
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia Tuareg
Welkom hier! Je kunt de cilinder er ff afpakken en opmeten als je het zeker wil weten, maar het is zeker niet raar dat zo'n ding 80 loopt met 50 cc. Mengverhouding zou ik 1:45 oid pakken.

Nee, jouw piemel staat op een flippo.

za apr 13, 2013 10:40 pm
Profiel
RichardHammond
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Schriene schreef:
Welkom hier! Je kunt de cilinder er ff afpakken en opmeten als je het zeker wil weten, maar het is zeker niet raar dat zo'n ding 80 loopt met 50 cc. Mengverhouding zou ik 1:45 oid pakken.

Vergeten te vertellen dat hij in 2006 voor het eerst is toegelaten, aldus het kentekenbewijs. Import dus?

za apr 13, 2013 10:46 pm
Profiel
rs_maniac666
Moderator

Antwoord met een citaat
Ja of toen pas geschouwd.

za apr 13, 2013 10:48 pm
Profiel
Schriene
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Dan is het import vgm ja.

za apr 13, 2013 10:48 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Schriene schreef:
Dan is het import vgm ja.

bullshit rond 2006 hebben ze kenteken moeten aanvragen

za apr 13, 2013 10:50 pm
Profiel
Schriene
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
31 augustus 2005 was dat. Kan natuurlijk ook later een kenteken op zijn gekomen, maar die kans acht ik kleiner.

za apr 13, 2013 10:54 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Schriene schreef:
31 augustus 2005 was dat. Kan natuurlijk ook later een kenteken op zijn gekomen, maar die kans acht ik kleiner.

ik niet, aangezien een toureg een liefhebbers brommer is dus wss bij iemand in de schuur heeft gestaan tot die een keer geld nodig had of het zonde vond

mij brommer is ook pas in 2006 bij het rdw geweest omdat er een paar jaar niet mee gereeden was

za apr 13, 2013 10:55 pm
Profiel
Schriene
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
team-rs schreef:
Schriene schreef:

ik niet, aangezien een toureg een liefhebbers brommer is dus wss bij iemand in de schuur heeft gestaan tot die een keer geld nodig had of het zonde vond

mij brommer is ook pas in 2006 bij het rdw geweest omdat er een paar jaar niet mee gereeden was

T kan natuurlijk altijd :^^: Mss heb jij wel gelijk. Kan vgm gewoon ff aan de rdw vragen hoe het daarmee zit of niet?

za apr 13, 2013 10:57 pm
Profiel
JB1
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
team-rs schreef:
Schriene schreef:

I'm with stupid ^

Mijn MT is ook pas in september 2006 ofzo op kenteken gekomen.

za apr 13, 2013 10:57 pm
Profiel
MartenG
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Leuke en aparte brommer, heb hem ook op MP zien staan.
Tja met een aprilia moet je wel van sleutelen houden.
De koppelingen van het RV4 blokje zijn niet te best, dus dat is waarschijnlijk jou probleem met het niet prettig weg rijden.
Er is veelkennis op het forum, us gewoon de vraag stellen.
A-parts heeft wel veel onderdelen, waaronder waarschijnlijk wel een buddy en kuipruit.
Aan het type goed keuring kan je wel zien of het een NL brommer is.
Anders even navragen bij de importeur (ik heb eventueel wel een email adres voor je)
Goed dat je een rijdende tuareg hebt gekocht, anders ben je zeker het dubbele kwijt om hem op te knappen en op de weg te krijgen.
Succes!

zo apr 14, 2013 12:22 am
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator

Afbeeldingen: 0
Antwoord met een citaat
75 a 80 is std ontgrensd wel te doen iig met de AM blokken.
Redelijk koppel kan goed wezen met een std 50 cc.

mengverhouding met moderne olien kan 1 op 50 zat.

viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/

zo apr 14, 2013 8:22 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
RichardHammond
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Vandaag weer de nodige kilometers gereden en de volgende dingen behoeven nog wat aandacht:
- Nieuwe accu, want volgens mij is deze zo dood als een pier. Wel apart, want gisteren deed die het nog wel.
- Koppeling gaat loeizwaar, dus maar eens beginnen met een nieuwe kabel. Deze heeft een knik en lijkt verrot
- Misschien kleinere hendels, want deze zijn voor mijn smaak en handen een beetje aan de grote kant.

Rijervaring:
Erg goed, heb vandaag verschillende ondergronden bereden en het rijdt perfect. Op asfalt goed te sturen met het lichaamsgewicht en comfortabel op klinkers. Comfortabele brommer voor de lange afstanden. Met stadsverkeer is ook goed mee te rijden.

Op zand is goed te rijden en het koppel is ook nog goed in orde. Op gravel is de voorkant soms een tikje nerveus, maar het voelt allesbehalve vervelend.

Al met al bevalt het mij meer dan prima.

zo apr 14, 2013 8:57 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator

Afbeeldingen: 0
Antwoord met een citaat
Aprilia kon idd best wel crossers bouwen voorheen.

Ik heb het wat slankere model, maar altijd al eens een tuareg willen rijden :OO:

viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/

zo apr 14, 2013 9:00 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Venlonaer
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Mooiste touareg vind ik :^^:
Hoeveel liter heeft die tank?

zo apr 14, 2013 9:01 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende