Hierbij een topic voor de door mij vandaag aangeschafte Aprilia Tuareg. Vanmorgen vroeg hem gaan halen. Brommer klonk goed en gezien de leeftijd zag hij er ook netjes uit. Betaald en snel op de aanhanger gezet. Voor de middag stond hij al hier thuis. Blokje is pas geleden gereviseerd en nota's erbij. Voor de verandering werkt alle elektronica, en dat voor een Italiaan. Het enige wat er aan moet gebeuren is een nieuwe kabel voor de kilometerteller.
Heb niet heel veel verstand van brommers en daarom zal ik dit topic ook als een soort van vraagbaak gaan gebruiken. Ik heb voor de toekomst nog genoeg plannen en zal dan ook af en toe terugvallen op dit topic. Gelukkig wel twee rechterhanden en een pa die veel verstand heeft van brommers en alles wat op benzine loopt. Maar de komende tijd eerst maar eens rijden en wennen. Tevens hoop ik via dit forum nog meer informatie te vergaren en veel dingen bij te leren.
Heb een paar uurtjes gereden en moet zeggen dat het een heerlijk brommertje is. Als het moet bloedsnel en goed meekomen met het verkeer. Maar ook laag in de toeren lekker rustig rijden. Zwaar (120 kg), maar wel heel comfortabel en goed te manoeuvreren. Vandaag al even 10 liter in het tankje gegooid.
Misschien zijn er hier mensen die mij betreffende een paar dingen voort kunnen helpen?
- Hoe kan ik achterhalen wat voor cilinder en gemonteerd is? Brommer loopt namelijk om de gps 75 km/h en de 80 km/h moet ook wel lukken. Lijkt mij dus sterk dat het origineel is. Verder heeft de brommer veel koppel dus kan mij niet voorstellen dat het een 50 cc is.
- Wat zouden jullie aanraden qua mengverhouding? Ik heb het nu op 1:40 gemengd. Brommer is wel ietwat rokerig, maar heeft wel een tijdje niet gereden.
- Het ruitje is nu zwart gespoten. Zou het mogelijk zijn om dit weer blank te krijgen? Ik vrees dat het geschuurd is voor een betere werking, maar wellicht hebben jullie nog ideeën?
Brommer zal vooral gebruikt worden voor praktische doeleinden en lekker genieten van het rijden. Verwacht hier dus geen showbrommer.
Al zal ik er wel voor zorgen dat de brommer goed onderhouden wordt, want ik wil hem wel graag goed en netjes houden. Gelukkig is het frame wel netjes gecoat en het blok gereviseerd, dus daar is geen geouwehoer mee.
Dingen die ik qua toekomstplannen nog in mijn hoofd rondspoken:
- Iets van aluminium koffertjes
- Nieuwe kilometertellerkabel
- Coaten van de wielen (om het roesten voor te zijn)
- Inbouwen van een fatsoenlijke begrenzer
- Spiegeltjes
- Paar andere richtingaanwijzer
- Origineel zadel, want heb het idee dat deze ingekort is
- Paar stepjes
- Handkappen
En dan zien we wel weer
Voel me echt een grote prutser met brommers, maar goed, je zal ergens moeten beginnen hè. Kan op zich wel goed rijden op een schakel, want heb al veel op die van mijn broertje gereden. Maar op de een of andere manier kom ik met deze niet helemaal lekker van zijn plek. Misschien heeft iemand nog tips of waar ik op moet letten?
Enfin, een paar foto's.
Hoop dat dit een leuk topic mag worden en dat ik middels deze weg veel mag leren!