Marco's RS125 project start probleempjes
Auteur |
Bericht |
NakedRS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm Berichten: 1644
|
 Re: Marco's RS125 project
kenny77 schreef: eerdat je 12.000 km hebt gereden ben je ook weer een tijdje verder. (of je moet elke dag 300km rijden) Dus vind ik in mijn ogen de zuiger dan al verwisselen niet eens een probleem (en zo gebeurd), sleutelen aan een 2 takt is toch leuk.  de kans dat er iets kapot gaat etc is bij een 2 takt vele malen groter dan 4 takt , en daarom maak ik er geen lange ritten mee en dus niet zo veel kms. met men brommer heb ik 12k in 1 seizoen gehaald dus het is niet moeilijk. een 125 cc is leuk voor als je in een straal van 50 km om je woonplaats gaat rijden en vooral geen snelwegen , vermogen is een beetje weinig.
_________________
No fear schreef: Je hebt 2 type motorrijders.
Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!
|
vr jan 11, 2013 7:27 pm |
|
 |
NakedRS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm Berichten: 1644
|
 Re: Marco's RS125 project
JB1 schreef: Was het niet zo dat aangeraden was bij 9-10k al te wisselen? dat zou ook nog kunnen.
_________________
No fear schreef: Je hebt 2 type motorrijders.
Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!
|
vr jan 11, 2013 7:28 pm |
|
 |
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
 Re: Marco's RS125 project
NakedRS50 schreef: kenny77 schreef: eerdat je 12.000 km hebt gereden ben je ook weer een tijdje verder. (of je moet elke dag 300km rijden) Dus vind ik in mijn ogen de zuiger dan al verwisselen niet eens een probleem (en zo gebeurd), sleutelen aan een 2 takt is toch leuk.  de kans dat er iets kapot gaat etc is bij een 2 takt vele malen groter dan 4 takt , en daarom maak ik er geen lange ritten mee en dus niet zo veel kms. met men brommer heb ik 12k in 1 seizoen gehaald dus het is niet moeilijk. een 125 cc is leuk voor als je in een straal van 50 km om je woonplaats gaat rijden en vooral geen snelwegen , vermogen is een beetje weinig. Geen lange ritten en weinig km's zijn dan juist slecht, 2t loopt immers optimaal op bedrijfstemperatuur.
_________________
Keiji schreef: Ik vindt jelmer keivervelent
Laatst bijgewerkt door JB1 op vr jan 11, 2013 7:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
vr jan 11, 2013 7:30 pm |
|
 |
NakedRS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm Berichten: 1644
|
 Re: Marco's RS125 project
Keiji. schreef: bij een lange rit komtie niet op bedrijfstemperatuur? dat 
_________________
No fear schreef: Je hebt 2 type motorrijders.
Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!
|
vr jan 11, 2013 7:32 pm |
|
 |
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
 Re: Marco's RS125 project
Ik was een woord vergeten. krijg je als je op kris aan het bekken bent op Facebook. Sorry 
_________________
Keiji schreef: Ik vindt jelmer keivervelent
|
vr jan 11, 2013 7:34 pm |
|
 |
kenny77
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr apr 22, 2011 5:53 pm Berichten: 319
|
 Re: Marco's RS125 project
NakedRS50 schreef: kenny77 schreef: eerdat je 12.000 km hebt gereden ben je ook weer een tijdje verder. (of je moet elke dag 300km rijden) Dus vind ik in mijn ogen de zuiger dan al verwisselen niet eens een probleem (en zo gebeurd), sleutelen aan een 2 takt is toch leuk.  de kans dat er iets kapot gaat etc is bij een 2 takt vele malen groter dan 4 takt , en daarom maak ik er geen lange ritten mee en dus niet zo veel kms. met men brommer heb ik 12k in 1 seizoen gehaald dus het is niet moeilijk. een 125 cc is leuk voor als je in een straal van 50 km om je woonplaats gaat rijden en vooral geen snelwegen , vermogen is een beetje weinig. Naja daar kunnen we nog uren over door gaan.  Ben er alleen niet mee eens. (dat je er geen lange ritten mee kunt maken) Mits fatsoenlijk afgesteld (waar het 9 van de 10 x fout gaat bij een 2 takt) kan je ermee door rijden totdat de zuiger versleten is. Met mijn oude dt175 die luchtkoeling heeft maakte ik ook ritjes van 300km op een dag bij 30 graden. (gewoon een stukje toeren door de ardennen) Enigste wanneer hij me heeft laten staan is toen de benzine op was. Maargoed probeer niet mijn gelijk te halen oid iedereen moet zelf weten waar hij liever op rijd natuurlijk! :)
|
vr jan 11, 2013 7:35 pm |
|
 |
NakedRS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm Berichten: 1644
|
 Re: Marco's RS125 project
ik geef je gelijk kenny , ik ben zelf een 2 takt liefhebber maar voor mij is het echt niet praktisch voor dagelijks vervoeren oid . ik kom met een 4 takt beter uit de voeten , ook al sloop ik deze ook wel eens. maar goed , OT 
_________________
No fear schreef: Je hebt 2 type motorrijders.
Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!
|
vr jan 11, 2013 7:37 pm |
|
 |
racermarco
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 10, 2008 3:13 pm Berichten: 330 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Nieuwlande
|
 Re: Marco's RS125 project
zuigerwissel ga ik me nu nog niet druk over maken als je t niet erg vindt ghehe. Blokje zit weer in elkaar, nu is het wachten alleen nog op de cilinder. Daarna framepje polijsten en het eea opknappen/ vervangen. Gelukkig hebben we de schuur al vol liggen met onderdelen die ik bijna 2 jaar geleden van een kennis gekregen had, dus alles wat we nieuw hebben gaat er ook mooi op.
ben nu al benieuwd naar het eindresultaat!
_________________
|
za jan 12, 2013 10:01 pm |
Persoonlijk album
|
 |
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
 Re: Marco's RS125 project
JB1 schreef: Geen lange ritten en weinig km's zijn dan juist slecht, 2t loopt immers optimaal op bedrijfstemperatuur. Jelmer, Een 2 takt loopt optimaal bij max 40gr warmer wil je hem niet hebben.. ook zo koud mogelijk op de testbank en vol los roppen, pk's knallen. Het blijft het langste heel op bedrijfstemperatuur dat dan weer wel, maar het beste en een 2 takt blijft maar op 1 manier schoon, en dat is altijd volgas, ook optimaal he 
_________________ No shit !?
Laatst bijgewerkt door af1rs op zo jan 13, 2013 1:31 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
zo jan 13, 2013 1:27 am |
|
 |
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
 Re: Marco's RS125 project
NakedRS50 schreef: de kans dat er iets kapot gaat etc is bij een 2 takt vele malen groter dan 4 takt , en daarom maak ik er geen lange ritten mee en dus niet zo veel kms. met men brommer heb ik 12k in 1 seizoen gehaald dus het is niet moeilijk. een 125 cc is leuk voor als je in een straal van 50 km om je woonplaats gaat rijden en vooral geen snelwegen , vermogen is een beetje weinig. wat een gelul zeg, die kans is even groot. Wel is de kans groter dat er slecht onderhoud word gepleegd en er niet met juiste wijze mee omgegaan word. 
_________________ No shit !?
|
zo jan 13, 2013 1:28 am |
|
 |
NakedRS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm Berichten: 1644
|
 Re: Marco's RS125 project
af1rs schreef: NakedRS50 schreef: de kans dat er iets kapot gaat etc is bij een 2 takt vele malen groter dan 4 takt , en daarom maak ik er geen lange ritten mee en dus niet zo veel kms. met men brommer heb ik 12k in 1 seizoen gehaald dus het is niet moeilijk. een 125 cc is leuk voor als je in een straal van 50 km om je woonplaats gaat rijden en vooral geen snelwegen , vermogen is een beetje weinig. wat een gelul zeg, die kans is even groot. Wel is de kans groter dat er slecht onderhoud word gepleegd en er niet met juiste wijze mee omgegaan word.  daarom haald een aprilia rsv 1 ton op het klokje zonder veel moiete , dat heb ik een rs250 of een rgv500 nog niet zien doen zonder het blok al 10 keer opnieuw opgeboud te hebben dus het geen gelul.
_________________
No fear schreef: Je hebt 2 type motorrijders.
Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!
|
zo jan 13, 2013 4:21 pm |
|
 |
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
 Re: Marco's RS125 project
NakedRS50 schreef: daarom haald een aprilia rsv 1 ton op het klokje zonder veel moiete , dat heb ik een rs250 of een rgv500 nog niet zien doen zonder het blok al 10 keer opnieuw opgeboud te hebben dus het geen gelul. Gewoon je spullen goed voor elkaar maken, een RGV250 is gewoon iedere 20k de zuigers + koppeling en alle vloeistoffen en hij word zo oud als je maar wil. Alles ligt in de handen van de eigenaar NakedRS50, en niks anders. Marco is gelukkig een aardige monteur en werkt bije en motorzaak dus die weet wel hoe als het moet Marco, heb je alles nog geshimd en uitgeklokt na het monteren of hoefde dat ver niet ?
_________________ No shit !?
|
zo jan 13, 2013 5:10 pm |
|
 |
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
 Re: Marco's RS125 project
af1rs schreef: NakedRS50 schreef: daarom haald een aprilia rsv 1 ton op het klokje zonder veel moiete , dat heb ik een rs250 of een rgv500 nog niet zien doen zonder het blok al 10 keer opnieuw opgeboud te hebben dus het geen gelul. Gewoon je spullen goed voor elkaar maken, een RGV250 is gewoon iedere 20k de zuigers + koppeling en alle vloeistoffen en hij word zo oud als je maar wil. Alles ligt in de handen van de eigenaar NakedRS50, en niks anders. Marco is gelukkig een aardige monteur en werkt bije en motorzaak dus die weet wel hoe als het moet Marco, heb je alles nog geshimd en uitgeklokt na het monteren of hoefde dat ver niet ? gaat die dapp van je daarom altijd kapot of ?
_________________
 af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
zo jan 13, 2013 7:12 pm |
|
 |
kenny77
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr apr 22, 2011 5:53 pm Berichten: 319
|
 Re: Marco's RS125 project
NakedRS50 schreef: af1rs schreef: NakedRS50 schreef: de kans dat er iets kapot gaat etc is bij een 2 takt vele malen groter dan 4 takt , en daarom maak ik er geen lange ritten mee en dus niet zo veel kms. met men brommer heb ik 12k in 1 seizoen gehaald dus het is niet moeilijk. een 125 cc is leuk voor als je in een straal van 50 km om je woonplaats gaat rijden en vooral geen snelwegen , vermogen is een beetje weinig. wat een gelul zeg, die kans is even groot. Wel is de kans groter dat er slecht onderhoud word gepleegd en er niet met juiste wijze mee omgegaan word.  daarom haald een aprilia rsv 1 ton op het klokje zonder veel moiete , dat heb ik een rs250 of een rgv500 nog niet zien doen zonder het blok al 10 keer opnieuw opgeboud te hebben dus het geen gelul. Er zijn ook rd500 's die 50.000 km rijden zonder het blok open gehad te hebben. En slijtage is iets anders dan stuk lopen. sxv550 moet de zuigers hebben gewisseld om de 16k en staat bekend om zijn betrouwbaarheid... Ow wacht dat is 4 takt, zou dus eigenlijk niet moeten mogen. Maargoed zoals ik al zei eindeloze discussie. 
|
zo jan 13, 2013 8:00 pm |
|
 |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
 Re: Marco's RS125 project
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
zo jan 13, 2013 8:07 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|