Auteur |
Bericht |
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
 Re: Rieju KTMRX [blok gecoat p106]
Hoezo is dat nadelig voor de koeling Is toch gewoon KVS die de hitte naar de radiateur afvoert, die het weer afvoert met de wind? Heeft toch niet veel toepassing op LC cilinders
di sep 11, 2012 7:39 pm |
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
|
Venlonaer schreef: Hoezo is dat nadelig voor de koeling Is toch gewoon KVS die de hitte naar de radiateur afvoert, die het weer afvoert met de wind? Heeft toch niet veel toepassing op LC cilinders jawel, aangezien je blok en cilinder ook hiite uitstraalt en met coating breng je ten eerste een extra laag aan dus houd het langer warmte vast en ten tweede heb je de "poriën" van je blok dicht gemaakt van nog meer opervlakte verlies is
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
di sep 11, 2012 7:46 pm |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Ja opzichhhhhhhhhhh Hoeveel graden scheelt dat dan denk je? 5 ofzeu
di sep 11, 2012 7:48 pm |
|
 |
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
Venlonaer schreef: Ja opzichhhhhhhhhhh Hoeveel graden scheelt dat dan denk je? 5 ofzeu niet te zeggen , ligt aan de dikte van je coating etc maar het scheelt zeker veel. je coating isoleert je blok nou eigenlijk. voor je cilinder is het ook niet best.
di sep 11, 2012 7:51 pm |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Nouja dan gooi ik er zo nu en dan wel wat ijsklontjes op :')
Ben benieuwd hoe warm dat wordt dan
di sep 11, 2012 7:54 pm |
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Kristian, even je waterpomp aanpassen, dat scheelt veel en heft wel op tegen die coating hoor.
di sep 11, 2012 7:59 pm |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Hoe dan? Zie dat boyesen speciale waterradjes en waterpompkapjes maakt maar die zijn er dus niet voor am6 
di sep 11, 2012 8:59 pm |
|
 |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Als je in je waterpompdeksel kijkt zie je dat het tuitje naar binnen vernauwt. En het dekseltje zelf ook. Zeg maar de stroming. Heeft Joep ook bij mij gedaan en hij blijft na een half uur jagen gewoon aanraakbaar. 
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
di sep 11, 2012 9:02 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Enig idee hoeveel ik max kan uitboren/dremelen of wat dan ook? Kleinste binnendia is 11mm en kleinste buitendia is 17mm dus 3mm dik is t materiaal. Bij de kleinste vernauwing. Zou het tot 13mm uitboren verschil hebben dan? En van dat andere, dat t dekseltje naar binnen vernauwt.. dat snap k ff niet. Pic  ?
di sep 11, 2012 10:13 pm |
|
 |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Ja je hebt meer doorgang. Het vernauwt niet. Ja je moet de grootste binnenmaat pakken van het tuutje zeg maar. Dus het rubber. En die boor je uit. Het rubber los. En daarna met een kolomboor het deksel zelf met dezelfde boor als die je voor het tuutje hebt gebruikt. En dan de scherpe randjes even afwerken met de dremel.
Ja ik kan hem van het weekend wel even los maken. Dan heb ik tijd. Misschien heeft Joep foto's gemaakt.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
di sep 11, 2012 10:18 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Die van mij ligt nog los, doe ik dat wel. Dat zwarte verloopje waar je je slang opdrukt, heeft aan de kant van de slang een ingang van 12 of 13? In ieder geval dat dus helemaal die maat maken zodat hij glad is en het huis zelf moet ik even opmeten zaterdag ochtend.
di sep 11, 2012 10:22 pm |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Ozo oke, ben benieuwd. Ook eindelijk klemmen voor mn knipperlichten gevonden; http://www.optitune.nl/index.php/verlic ... &order=sku
di sep 11, 2012 11:13 pm |
|
 |
fx259b
ApriliaForum Member
|
gaat die poedercoat niet verkleuren/loslaten als er benzine op komt? dat zie je bij senda's veel dat de poedercoat eerst geel uitslaat en erna afbladerd.
|
wo sep 12, 2012 3:54 pm |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Volgens Maurits wordt t een beetje dof, maakt me niet uit. Als het maar zwart blijft  . Het gaat er zeker niet snel af.
wo sep 12, 2012 4:08 pm |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Hallow mensjens
Blok dus in elkaar hameren in het weekend. Maar ik vroeg me nou wat af qua monteren krukas en lagers;
Wat is nou de beste manier?
- Lagers heet stoken -> op krukas doen -> lagerpassing koppelingskant warm maken -> krukas met lager daarin -> vloeibare pakking op ontstekingscarter schjmieren en de lagerpassing voor het linkerlager verhitten -> carters op elkaar doen en vastmaken.
Of
- Lagerpassingen heet maken -> lagers erin -> krukas in het rechterlager steken -> vloeibare pakking smeren op ontstekingscarter -> binnenste schaal ontstekingskantlager verhitten -> carters op elkaar doen en vastmaken.
Ik heb het altijd via die 2de manier gedaan, alleen zonder de binnenste schaal van het lager te verwarmen omdat ik bang was dat 't iets met de vloeibare pakking zou doen (???).
Wat is nou de beste manier? En heeft hitte nadelige gevolgen voor die vloeibare pakking?
do sep 13, 2012 1:05 am |
|
 |
|