HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma mei 19, 2025 1:12 pm




Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1687 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 113  Volgende
 Rieju KTMRX 
Auteur Bericht
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Bericht Re: Rieju KTMRX [blok gecoat p106]
Hoezo is dat nadelig voor de koeling :_:
Is toch gewoon KVS die de hitte naar de radiateur afvoert, die het weer afvoert met de wind?

Heeft toch niet veel toepassing op LC cilinders

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


di sep 11, 2012 7:39 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am
Berichten: 5211
Bericht Re: Rieju KTMRX [blok gecoat p106]
Venlonaer schreef:
Hoezo is dat nadelig voor de koeling :_:
Is toch gewoon KVS die de hitte naar de radiateur afvoert, die het weer afvoert met de wind?

Heeft toch niet veel toepassing op LC cilinders

jawel, aangezien je blok en cilinder ook hiite uitstraalt

en met coating breng je ten eerste een extra laag aan dus houd het langer warmte vast
en ten tweede heb je de "poriën" van je blok dicht gemaakt van nog meer opervlakte verlies is

_________________
money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets


di sep 11, 2012 7:46 pm
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Bericht Re: Rieju KTMRX [blok gecoat p106]
Ja opzichhhhhhhhhhh :Y:
Hoeveel graden scheelt dat dan denk je? 5 ofzeu

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


di sep 11, 2012 7:48 pm
Profiel
NakedRS50
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm
Berichten: 1644
Bericht Re: Rieju KTMRX [blok gecoat p106]
Venlonaer schreef:
Ja opzichhhhhhhhhhh :Y:
Hoeveel graden scheelt dat dan denk je? 5 ofzeu


niet te zeggen , ligt aan de dikte van je coating etc maar het scheelt zeker veel.
je coating isoleert je blok nou eigenlijk.
voor je cilinder is het ook niet best.

_________________
No fear schreef:
Je hebt 2 type motorrijders.

Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!


di sep 11, 2012 7:51 pm
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Bericht Re: Rieju KTMRX [blok gecoat p106]
Nouja dan gooi ik er zo nu en dan wel wat ijsklontjes op :')

Ben benieuwd hoe warm dat wordt dan

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


di sep 11, 2012 7:54 pm
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Bericht Re: Rieju KTMRX [blok gecoat p106]
Kristian, even je waterpomp aanpassen, dat scheelt veel en heft wel op tegen die coating hoor.

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


di sep 11, 2012 7:59 pm
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Bericht Re: Rieju KTMRX [blok gecoat p106]
Hoe dan?

Zie dat boyesen speciale waterradjes en waterpompkapjes maakt maar die zijn er dus niet voor am6 :P

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


di sep 11, 2012 8:59 pm
Profiel
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm
Berichten: 5274
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Bommel-Westside
Bericht Re: Rieju KTMRX [blok gecoat p106]
Als je in je waterpompdeksel kijkt zie je dat het tuitje naar binnen vernauwt. En het dekseltje zelf ook. Zeg maar de stroming. Heeft Joep ook bij mij gedaan en hij blijft na een half uur jagen gewoon aanraakbaar. ;)

_________________
\8/ Gang is alles, remmen is angst \8/


di sep 11, 2012 9:02 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Bericht Re: Rieju KTMRX [blok gecoat p106]
Enig idee hoeveel ik max kan uitboren/dremelen of wat dan ook?
Kleinste binnendia is 11mm en kleinste buitendia is 17mm dus 3mm dik is t materiaal. Bij de kleinste vernauwing.

Zou het tot 13mm uitboren verschil hebben dan?

En van dat andere, dat t dekseltje naar binnen vernauwt.. dat snap k ff niet.
Pic :P?

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


di sep 11, 2012 10:13 pm
Profiel
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm
Berichten: 5274
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Bommel-Westside
Bericht Re: Rieju KTMRX [blok gecoat p106]
Ja je hebt meer doorgang. Het vernauwt niet. Ja je moet de grootste binnenmaat pakken van het tuutje zeg maar. Dus het rubber. En die boor je uit. Het rubber los. En daarna met een kolomboor het deksel zelf met dezelfde boor als die je voor het tuutje hebt gebruikt. En dan de scherpe randjes even afwerken met de dremel.

Ja ik kan hem van het weekend wel even los maken. Dan heb ik tijd. Misschien heeft Joep foto's gemaakt.

_________________
\8/ Gang is alles, remmen is angst \8/


di sep 11, 2012 10:18 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Bericht Re: Rieju KTMRX [blok gecoat p106]
Die van mij ligt nog los, doe ik dat wel. Dat zwarte verloopje waar je je slang opdrukt, heeft aan de kant van de slang een ingang van 12 of 13? In ieder geval dat dus helemaal die maat maken zodat hij glad is en het huis zelf moet ik even opmeten zaterdag ochtend.

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


di sep 11, 2012 10:22 pm
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Bericht Re: Rieju KTMRX [blok gecoat p106]
Ozo oke, ben benieuwd.
Ook eindelijk klemmen voor mn knipperlichten gevonden;
http://www.optitune.nl/index.php/verlic ... &order=sku

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


di sep 11, 2012 11:13 pm
Profiel
fx259b
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma nov 21, 2011 10:00 pm
Berichten: 501
Bericht Re: Rieju KTMRX [blok gecoat p106]
gaat die poedercoat niet verkleuren/loslaten als er benzine op komt? dat zie je bij senda's veel dat de poedercoat eerst geel uitslaat en erna afbladerd.


wo sep 12, 2012 3:54 pm
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Bericht Re: Rieju KTMRX [blok gecoat p106]
Volgens Maurits wordt t een beetje dof, maakt me niet uit. Als het maar zwart blijft :^^: .
Het gaat er zeker niet snel af.

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


wo sep 12, 2012 4:08 pm
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Bericht Re: Rieju KTMRX [blok gecoat p106]
Hallow mensjens

Blok dus in elkaar hameren in het weekend.
Maar ik vroeg me nou wat af qua monteren krukas en lagers;

Wat is nou de beste manier?

- Lagers heet stoken -> op krukas doen -> lagerpassing koppelingskant warm maken -> krukas met lager daarin -> vloeibare pakking op ontstekingscarter schjmieren en de lagerpassing voor het linkerlager verhitten -> carters op elkaar doen en vastmaken.

Of

- Lagerpassingen heet maken -> lagers erin -> krukas in het rechterlager steken -> vloeibare pakking smeren op ontstekingscarter -> binnenste schaal ontstekingskantlager verhitten -> carters op elkaar doen en vastmaken.

Ik heb het altijd via die 2de manier gedaan, alleen zonder de binnenste schaal van het lager te verwarmen omdat ik bang was dat 't iets met de vloeibare pakking zou doen (???).

Wat is nou de beste manier?
En heeft hitte nadelige gevolgen voor die vloeibare pakking?

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


do sep 13, 2012 1:05 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 1687 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 113  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron