Auteur |
Bericht |
Wilbert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 17, 2011 4:10 pm Berichten: 163 Woonplaats: Oudleusen (OV)
|
 Re: RS2 van Richard en Wilbert
Dat weet ik (nog) niet, is lastig te peilen als hij maar een heel klein beetje weg drinkt.
|
do mei 17, 2012 4:54 pm |
|
 |
Wilbert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 17, 2011 4:10 pm Berichten: 163 Woonplaats: Oudleusen (OV)
|
 Re: RS2 van Richard en Wilbert
De barsten en diepe krassen in de kappen zijn gemaakt en de kappen zijn bijna geschuurd (laatste schuren gebeurt vanmiddag) morgen gaan ze weg naar scania daar worden ze gespoten (hoogglans zwart) Richard heeft er nog even een velglintje omheen gelegd  en verder moeten we het ding motorisch nog in orde zien te krijgen 
Laatst bijgewerkt door Wilbert op do mei 24, 2012 11:39 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
do mei 24, 2012 9:52 am |
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
 Re: RS2 van Richard en Wilbert
Nog steeds hetzelfde probleem met het blok?
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
do mei 24, 2012 10:31 am |
|
 |
Wilbert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 17, 2011 4:10 pm Berichten: 163 Woonplaats: Oudleusen (OV)
|
 Re: RS2 van Richard en Wilbert
Ja klopt. Er komt wat olie weg bij de uitlaat poort, de brommer rookt nogal en het blok olie is een grijzig terwijl we dat hebben ververst.
Omdat er olie weglekt bij de uitlaat poort lijkt het op overmatig olie, welke olie dan ook. Waardoor hij gaat roken.
Dat zou een keerring kunnen zijn, dat carter olie dus inderdaad bij de cilinder komt. Maar dat de olie grijzig is betekend dat er water bij zit. Als je een lekke keering hebt betekend het niet dat er water bij de olie komt. klopt toch?
Dus dat is een leuk uitzoek werkje wat nog gedaan moet worden. Het zouden natuurlijk ook 2 losse problemen kunnen zijn.
|
do mei 24, 2012 11:06 am |
|
 |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
 Re: RS2 van Richard en Wilbert
Keerring van de waterpomp. Blokolie + kvs = grijsachtig. Ik zou alle keerringen in het blok even vervangen. 
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
do mei 24, 2012 11:15 am |
Persoonlijk album
|
 |
Wilbert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 17, 2011 4:10 pm Berichten: 163 Woonplaats: Oudleusen (OV)
|
 Re: RS2 van Richard en Wilbert
Denk dat het daar wel tijd voor is nu he offtopic; Leuke avatar.. Henri deelt goede dingen op facebook he? 
|
do mei 24, 2012 11:18 am |
|
 |
diverence
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 13, 2009 2:16 pm Berichten: 3629 Woonplaats: Hasselt
|
 Re: RS2 van Richard en Wilbert
 ik deel ook es een keertje iets en het beland gelijk hier op t forum 
_________________
Citaat: Kun jij tenminste zeggen dat je wat nuttigs bijdraagt aan dit forum. Ipv dat ik als een basisschool concierge (forum-moderator) constant overal tussen moet duiken en optreden!
|
do mei 24, 2012 11:24 am |
|
 |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
 Re: RS2 van Richard en Wilbert
Ja zou ik wel doen. En als het blok toch uit elkaar ligt gelijk alle lagers vervangen. Ook naaldlagers.
Ja ik vond die tetten zo donders geil. Dat vond ik wel een avatar waard.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
do mei 24, 2012 11:24 am |
Persoonlijk album
|
 |
Wilbert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 17, 2011 4:10 pm Berichten: 163 Woonplaats: Oudleusen (OV)
|
 Re: RS2 van Richard en Wilbert
haha  nou de laatste kappen geschuurd. Dinsdag/woensdag weer een update met de kappen er op.
|
do mei 24, 2012 5:29 pm |
|
 |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
 Re: RS2 van Richard en Wilbert
diverence schreef: :Y: ik deel ook es een keertje iets en het beland gelijk hier op t forum  Fijn voor je bijdrage. Is al de 4e keer dat ik dit lees. :')
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
do mei 24, 2012 11:50 pm |
Persoonlijk album
|
 |
diverence
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 13, 2009 2:16 pm Berichten: 3629 Woonplaats: Hasselt
|
 Re: RS2 van Richard en Wilbert
rieju-rrx schreef: diverence schreef: :Y: ik deel ook es een keertje iets en het beland gelijk hier op t forum  Fijn voor je bijdrage. Is al de 4e keer dat ik dit lees. :') je wilt het zelf lezen.. anders zou je er wel overheen kijken.
_________________
Citaat: Kun jij tenminste zeggen dat je wat nuttigs bijdraagt aan dit forum. Ipv dat ik als een basisschool concierge (forum-moderator) constant overal tussen moet duiken en optreden!
|
vr mei 25, 2012 3:23 pm |
|
 |
Wilbert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 17, 2011 4:10 pm Berichten: 163 Woonplaats: Oudleusen (OV)
|
 Re: RS2 van Richard en Wilbert
|
di mei 29, 2012 11:10 pm |
|
 |
diverence
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 13, 2009 2:16 pm Berichten: 3629 Woonplaats: Hasselt
|
 Re: RS2 van Richard en Wilbert
nice man! gaat goed opschieten nu!
_________________
Citaat: Kun jij tenminste zeggen dat je wat nuttigs bijdraagt aan dit forum. Ipv dat ik als een basisschool concierge (forum-moderator) constant overal tussen moet duiken en optreden!
|
di mei 29, 2012 11:12 pm |
|
 |
Wilbert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 17, 2011 4:10 pm Berichten: 163 Woonplaats: Oudleusen (OV)
|
 Re: RS2 van Richard en Wilbert
Jep gaat lekker. Vandaag alle pakkingen en een aantal keerringen vervangen van het blok, en laat ik de zuiger niet vergeten; die is ook vervangen. Richard heeft hem er vanavond nog onder gehangen en getest, nog wel wat rook.. maar ik weet nu niet als het andere rook is of niet (omdat hij nu ook dubbel gesmeerd loopt..)
|
di mei 29, 2012 11:17 pm |
|
 |
Wilbert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 17, 2011 4:10 pm Berichten: 163 Woonplaats: Oudleusen (OV)
|
 Re: RS2 van Richard en Wilbert
Vandaag ook de keerring aan de koppelingskant vervangen. Na wat afstelwerk blijkt het rook probleem te zijn verholpen(!  ). We zitten nu op sproeier 90 (standaard ontgrenst). Weet iemand wat een beetje normaal is? Sproeier 80 werkt namelijk ook goed. Het probleem is; als we stationair choken dan gaat hij meer toeren maken met sproeier 80. Echt wel 2 a 3 duizend meer. Met sproeier 90 maakt hij alsnog 200 toeren meer. Alleen met sproeier 80 is de bougie koffiebruin en met 90 wat aan de zwarte kant. Dus dat snap ik even niet..  
|
wo mei 30, 2012 5:34 pm |
|
 |
|