HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo mei 18, 2025 9:17 pm




Antwoord op onderwerp  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
 Kawasaki gpx 600 R 
Auteur Bericht
MartinW0527
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm
Berichten: 10527
Woonplaats: 0527
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kawasaki gpx 600 R
abs geeft juist veel meer mee als polyester
maar dan nog wel lelijk dat het scheurt
maar ducttape is wel de oplossing voor zo'n oud beestje :Y: :D:

_________________
Afbeelding
af1rs schreef:
ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.


wo aug 31, 2011 5:41 pm
Profiel WWW
RS Nera
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 16, 2007 1:54 pm
Berichten: 1558
Woonplaats: Zandbergen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kawasaki gpx 600 R
PeteRSchouten schreef:
komt dat niet gewoon omdat het facking oud is? :p


7 jaar stilgestaan, verduurd en niet soepel gebleven

_________________
RS Nera Project
GSX 750 project
Mito mini project
Kawasaki GPX 600 R
BMW F800R


do sep 01, 2011 5:04 pm
Profiel
RS Nera
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 16, 2007 1:54 pm
Berichten: 1558
Woonplaats: Zandbergen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kawasaki gpx 600 R
Wow, dit is echt een voorbeeld van hoe 2minuten werk een motor volledig kan veranderen.

De gpx heeft luchtvering achteraan die je dus kan instellen door een meer of minder luchtdruk op te zetten.

Ik heb even moeten zoeken maar uiteindelijk de oplossing gevonden om de extreem korte nippel te kunnen bedienen door middel van een vrachtwagenadaptor.

De druk stond dus op 0,5bar...maximum toegelaten 1,9bar. Twas ff zoeken naar een goede afstelling, uiteindelijk heb ik gekozen voor 1,6bar.

Het gevolg was eigelijk niet te schatten, KD's waren totaal off limits vroeger, de achtervering deinde en je had dus geen gevoel van stabiliteit.

Nu is dat compleet anders, de ingaande demping is serieus een pak straffer en dat is maar goed ook! Nu heb ik het gevoel dat ik in snelle bochten al een pak dieper kan gaan leunen zonder problemen. KD's zitten er nog niet in, daarvoor heb ik niet genoeg vertrouwen in die banden. Maar eigelijk vind ik het niet slecht hoor nu.

Helaas heeft deze aanpassing geen effect op de uitgaande demping van de schokbreker en is deze nog veel te zacht. Ff zoeken of ik dit nog kan aanpassen.

De bandendruk heb ik ook aangepast naar 2,0bar vooraan en 2,2bar achteraan. (0,2bar omhoog).

_________________
RS Nera Project
GSX 750 project
Mito mini project
Kawasaki GPX 600 R
BMW F800R


za okt 01, 2011 11:05 am
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am
Berichten: 5211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kawasaki gpx 600 R
RS Nera schreef:
Wow, dit is echt een voorbeeld van hoe 2minuten werk een motor volledig kan veranderen.

De gpx heeft luchtvering achteraan die je dus kan instellen door een meer of minder luchtdruk op te zetten.

Ik heb even moeten zoeken maar uiteindelijk de oplossing gevonden om de extreem korte nippel te kunnen bedienen door middel van een vrachtwagenadaptor.

De druk stond dus op 0,5bar...maximum toegelaten 1,9bar. Twas ff zoeken naar een goede afstelling, uiteindelijk heb ik gekozen voor 1,6bar.

Het gevolg was eigelijk niet te schatten, KD's waren totaal off limits vroeger, de achtervering deinde en je had dus geen gevoel van stabiliteit.

Nu is dat compleet anders, de ingaande demping is serieus een pak straffer en dat is maar goed ook! Nu heb ik het gevoel dat ik in snelle bochten al een pak dieper kan gaan leunen zonder problemen. KD's zitten er nog niet in, daarvoor heb ik niet genoeg vertrouwen in die banden. Maar eigelijk vind ik het niet slecht hoor nu.

Helaas heeft deze aanpassing geen effect op de uitgaande demping van de schokbreker en is deze nog veel te zacht. Ff zoeken of ik dit nog kan aanpassen.

De bandendruk heb ik ook aangepast naar 2,0bar vooraan en 2,2bar achteraan. (0,2bar omhoog).

bandendruk achter moet zachter staan dan voor je
dat je het even weet :P
en voor de bochten je voorvork 20mm door je kroonplaat laten zaken
geeft al veel meer controle

_________________
money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets


za okt 01, 2011 2:55 pm
Profiel
RS Nera
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 16, 2007 1:54 pm
Berichten: 1558
Woonplaats: Zandbergen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kawasaki gpx 600 R
team-rs schreef:
RS Nera schreef:
Wow, dit is echt een voorbeeld van hoe 2minuten werk een motor volledig kan veranderen.

De gpx heeft luchtvering achteraan die je dus kan instellen door een meer of minder luchtdruk op te zetten.

Ik heb even moeten zoeken maar uiteindelijk de oplossing gevonden om de extreem korte nippel te kunnen bedienen door middel van een vrachtwagenadaptor.

De druk stond dus op 0,5bar...maximum toegelaten 1,9bar. Twas ff zoeken naar een goede afstelling, uiteindelijk heb ik gekozen voor 1,6bar.

Het gevolg was eigelijk niet te schatten, KD's waren totaal off limits vroeger, de achtervering deinde en je had dus geen gevoel van stabiliteit.

Nu is dat compleet anders, de ingaande demping is serieus een pak straffer en dat is maar goed ook! Nu heb ik het gevoel dat ik in snelle bochten al een pak dieper kan gaan leunen zonder problemen. KD's zitten er nog niet in, daarvoor heb ik niet genoeg vertrouwen in die banden. Maar eigelijk vind ik het niet slecht hoor nu.

Helaas heeft deze aanpassing geen effect op de uitgaande demping van de schokbreker en is deze nog veel te zacht. Ff zoeken of ik dit nog kan aanpassen.

De bandendruk heb ik ook aangepast naar 2,0bar vooraan en 2,2bar achteraan. (0,2bar omhoog).

bandendruk achter moet zachter staan dan voor je
dat je het even weet :P
en voor de bochten je voorvork 20mm door je kroonplaat laten zaken
geeft al veel meer controle


dat wil ik juist niet, heb zo al pijnlijke polsen onder de 120km/u.


Net naar zee(oostende) gereden; opgereden via binnenbanen, terug via autosnelweg(saaaaai).

Samen met me neef in oostende;
Afbeelding
de zee;
Afbeelding

onderweg is de gpx zijn schakelpook losgetrild op de snelweg, gelukkig zat de bout er nog in, toolkitje uitnemen en vastzetten, terug rijden!

blijkbaar onderweg ook nog een afdekplaatje kwijt gespeeld van de koppelingshelft. :X:



al bij al wel een geslaagde middag :D 220km in totaal.

_________________
RS Nera Project
GSX 750 project
Mito mini project
Kawasaki GPX 600 R
BMW F800R


za okt 01, 2011 6:37 pm
Profiel
piotrSMX
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am
Berichten: 1677
Woonplaats: Houten
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kawasaki gpx 600 R
Die bovenste foto; ik dacht even; die is aangehouden door de politie xD

_________________
boy-1993 schreef:
Waarom zouden scooters en sprinters en al meer dan 14000 kunnen draaien en een rs 50 ineens niet?


za okt 01, 2011 7:12 pm
Profiel
RS Nera
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 16, 2007 1:54 pm
Berichten: 1558
Woonplaats: Zandbergen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kawasaki gpx 600 R
platte accu na een ritje, alternator naar de jos denk ik dus

of de accu zelf, compleet leeg. Deze ochtend starte hij wel vlot

_________________
RS Nera Project
GSX 750 project
Mito mini project
Kawasaki GPX 600 R
BMW F800R


do dec 22, 2011 6:53 pm
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm
Berichten: 5000
Woonplaats: Oegstgeest
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kawasaki gpx 600 R
Doorzakken van je voorvork verneukt de stabiliteit van je motor juist ontzettend omdat de balhoofdhoek scherper wordt. Dat zou jij moeten weten Wally.

En je bandenspanning mag wel richting de 2.6 voor en 2.9 achter, dat heb ik ook met mijn CBR en ik kan me niet voorstellen dat dat in 10 jaar is toegenomen. Zoek anders het handboek op op internet, daar zal de bandendruk wel in MOETEN staan.

_________________
Four wheels move the body
Two wheels move the soul
Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!


do dec 22, 2011 7:40 pm
Profiel
diverence
ApriliaForum Member

Geregistreerd: vr maart 13, 2009 2:16 pm
Berichten: 3629
Woonplaats: Hasselt
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kawasaki gpx 600 R
wat de een fijn vindt, kan de ander wel rottig rijden vinden ;) is dus persoonsgebonden.. jij vindt het te weinig, hij niet, respect it. ;)

_________________
Citaat:
Kun jij tenminste zeggen dat je wat nuttigs bijdraagt aan dit forum. Ipv dat ik als een basisschool concierge (forum-moderator) constant overal tussen moet duiken en optreden!


do dec 22, 2011 7:51 pm
Profiel
bas_sx50
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 29, 2008 1:37 pm
Berichten: 972
Woonplaats: Den Haag
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kawasaki gpx 600 R
*Vincent* schreef:
Doorzakken van je voorvork verneukt de stabiliteit van je motor juist ontzettend omdat de balhoofdhoek scherper wordt. Dat zou jij moeten weten Wally.

En je bandenspanning mag wel richting de 2.6 voor en 2.9 achter, dat heb ik ook met mijn CBR en ik kan me niet voorstellen dat dat in 10 jaar is toegenomen. Zoek anders het handboek op op internet, daar zal de bandendruk wel in MOETEN staan.


wordt er wat nerveuzer van, maar stuurt wel een stuk scherper

_________________
Jeroenvs schreef:
bas, de redder in nood

JvS schreef:
Bas, superman haha


do dec 22, 2011 10:31 pm
Profiel
Itakura
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm
Berichten: 6447
Afbeeldingen: 19
Woonplaats: Raalte
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kawasaki gpx 600 R
@vincent, max 2.0 , het is geen vrachtwagen.

_________________
Afbeelding


do dec 22, 2011 10:52 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm
Berichten: 4057
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Zutphen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kawasaki gpx 600 R
was dat het maar, dan had je er nog wat aan.

_________________
http://instantboss.org/


do dec 22, 2011 11:19 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
RS Nera
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 16, 2007 1:54 pm
Berichten: 1558
Woonplaats: Zandbergen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kawasaki gpx 600 R
ik ga de accu opladen en dan beginnen uitkijken voor een andere motor, deze is het niet meer waard om op te knappen.

kosten die eraan zitten te komen:
-banden
-alternator
-accu
-koppeling
-distributieketting+spanner
-voorvorkolie+keringen
-achterschokdemper
-afstellen carbu's

beetje teveel van het goeie dus.

Iemand sugesties voor een sport/tour motor budget 1500-2000€?

ik dacht zelf aan
-suzuki bandit 650 met kuip
-yamaha fazer 600
-honda cbr600f
-suzuki gsx-r 600

hangt er vooral vanaf wat ik het fijnst zitten vind.

_________________
RS Nera Project
GSX 750 project
Mito mini project
Kawasaki GPX 600 R
BMW F800R


vr dec 23, 2011 2:38 am
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kawasaki gpx 600 R
Ruud (gas derop) heeft nog een fazer voor een spotprijsje, wel met een paar gebreken geloof ik

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


vr dec 23, 2011 2:29 pm
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm
Berichten: 5000
Woonplaats: Oegstgeest
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kawasaki gpx 600 R
Itakura schreef:
@vincent, max 2.0 , het is geen vrachtwagen.



Dat is niet waar. In ieder geval niet bij mijn honda van 200 KG. Ik zal een foto nemen van het instructieplaatje waarop het staat als ik weer in de garage ben. En ik zal nu even kijken in het werkplaathandboek.


Bijlagen:
IMAG0334.jpg
IMAG0334.jpg [ 48.48 KiB | 4897 keer bekeken ]

_________________
Four wheels move the body
Two wheels move the soul
Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
vr dec 23, 2011 3:10 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron