Auteur |
Bericht |
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
 Re: Kawasaki gpx 600 R
abs geeft juist veel meer mee als polyester maar dan nog wel lelijk dat het scheurt maar ducttape is wel de oplossing voor zo'n oud beestje 
wo aug 31, 2011 5:41 pm |
|
 |
RS Nera
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do aug 16, 2007 1:54 pm Berichten: 1558 Woonplaats: Zandbergen
|
PeteRSchouten schreef: komt dat niet gewoon omdat het facking oud is? :p 7 jaar stilgestaan, verduurd en niet soepel gebleven
_________________ RS Nera Project GSX 750 project Mito mini project Kawasaki GPX 600 R BMW F800R
|
do sep 01, 2011 5:04 pm |
|
 |
RS Nera
ApriliaForum Member
|
Wow, dit is echt een voorbeeld van hoe 2minuten werk een motor volledig kan veranderen.
De gpx heeft luchtvering achteraan die je dus kan instellen door een meer of minder luchtdruk op te zetten.
Ik heb even moeten zoeken maar uiteindelijk de oplossing gevonden om de extreem korte nippel te kunnen bedienen door middel van een vrachtwagenadaptor.
De druk stond dus op 0,5bar...maximum toegelaten 1,9bar. Twas ff zoeken naar een goede afstelling, uiteindelijk heb ik gekozen voor 1,6bar.
Het gevolg was eigelijk niet te schatten, KD's waren totaal off limits vroeger, de achtervering deinde en je had dus geen gevoel van stabiliteit.
Nu is dat compleet anders, de ingaande demping is serieus een pak straffer en dat is maar goed ook! Nu heb ik het gevoel dat ik in snelle bochten al een pak dieper kan gaan leunen zonder problemen. KD's zitten er nog niet in, daarvoor heb ik niet genoeg vertrouwen in die banden. Maar eigelijk vind ik het niet slecht hoor nu.
Helaas heeft deze aanpassing geen effect op de uitgaande demping van de schokbreker en is deze nog veel te zacht. Ff zoeken of ik dit nog kan aanpassen.
De bandendruk heb ik ook aangepast naar 2,0bar vooraan en 2,2bar achteraan. (0,2bar omhoog).
_________________ RS Nera Project GSX 750 project Mito mini project Kawasaki GPX 600 R BMW F800R
|
za okt 01, 2011 11:05 am |
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
|
RS Nera schreef: Wow, dit is echt een voorbeeld van hoe 2minuten werk een motor volledig kan veranderen.
De gpx heeft luchtvering achteraan die je dus kan instellen door een meer of minder luchtdruk op te zetten.
Ik heb even moeten zoeken maar uiteindelijk de oplossing gevonden om de extreem korte nippel te kunnen bedienen door middel van een vrachtwagenadaptor.
De druk stond dus op 0,5bar...maximum toegelaten 1,9bar. Twas ff zoeken naar een goede afstelling, uiteindelijk heb ik gekozen voor 1,6bar.
Het gevolg was eigelijk niet te schatten, KD's waren totaal off limits vroeger, de achtervering deinde en je had dus geen gevoel van stabiliteit.
Nu is dat compleet anders, de ingaande demping is serieus een pak straffer en dat is maar goed ook! Nu heb ik het gevoel dat ik in snelle bochten al een pak dieper kan gaan leunen zonder problemen. KD's zitten er nog niet in, daarvoor heb ik niet genoeg vertrouwen in die banden. Maar eigelijk vind ik het niet slecht hoor nu.
Helaas heeft deze aanpassing geen effect op de uitgaande demping van de schokbreker en is deze nog veel te zacht. Ff zoeken of ik dit nog kan aanpassen.
De bandendruk heb ik ook aangepast naar 2,0bar vooraan en 2,2bar achteraan. (0,2bar omhoog). bandendruk achter moet zachter staan dan voor je dat je het even weet  en voor de bochten je voorvork 20mm door je kroonplaat laten zaken geeft al veel meer controle
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
za okt 01, 2011 2:55 pm |
|
 |
RS Nera
ApriliaForum Member
|
team-rs schreef: RS Nera schreef: Wow, dit is echt een voorbeeld van hoe 2minuten werk een motor volledig kan veranderen.
De bandendruk heb ik ook aangepast naar 2,0bar vooraan en 2,2bar achteraan. (0,2bar omhoog). bandendruk achter moet zachter staan dan voor je dat je het even weet  en voor de bochten je voorvork 20mm door je kroonplaat laten zaken geeft al veel meer controle dat wil ik juist niet, heb zo al pijnlijke polsen onder de 120km/u. Net naar zee(oostende) gereden; opgereden via binnenbanen, terug via autosnelweg(saaaaai). Samen met me neef in oostende;  de zee;  onderweg is de gpx zijn schakelpook losgetrild op de snelweg, gelukkig zat de bout er nog in, toolkitje uitnemen en vastzetten, terug rijden! blijkbaar onderweg ook nog een afdekplaatje kwijt gespeeld van de koppelingshelft. al bij al wel een geslaagde middag  220km in totaal.
|
za okt 01, 2011 6:37 pm |
|
 |
piotrSMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am Berichten: 1677 Woonplaats: Houten
|
Die bovenste foto; ik dacht even; die is aangehouden door de politie xD
za okt 01, 2011 7:12 pm |
|
 |
RS Nera
ApriliaForum Member
|
platte accu na een ritje, alternator naar de jos denk ik dus
of de accu zelf, compleet leeg. Deze ochtend starte hij wel vlot
|
do dec 22, 2011 6:53 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Doorzakken van je voorvork verneukt de stabiliteit van je motor juist ontzettend omdat de balhoofdhoek scherper wordt. Dat zou jij moeten weten Wally.
En je bandenspanning mag wel richting de 2.6 voor en 2.9 achter, dat heb ik ook met mijn CBR en ik kan me niet voorstellen dat dat in 10 jaar is toegenomen. Zoek anders het handboek op op internet, daar zal de bandendruk wel in MOETEN staan.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
do dec 22, 2011 7:40 pm |
|
 |
diverence
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 13, 2009 2:16 pm Berichten: 3629 Woonplaats: Hasselt
|
wat de een fijn vindt, kan de ander wel rottig rijden vinden  is dus persoonsgebonden.. jij vindt het te weinig, hij niet, respect it. 
do dec 22, 2011 7:51 pm |
|
 |
bas_sx50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 29, 2008 1:37 pm Berichten: 972 Woonplaats: Den Haag
|
*Vincent* schreef: Doorzakken van je voorvork verneukt de stabiliteit van je motor juist ontzettend omdat de balhoofdhoek scherper wordt. Dat zou jij moeten weten Wally.
En je bandenspanning mag wel richting de 2.6 voor en 2.9 achter, dat heb ik ook met mijn CBR en ik kan me niet voorstellen dat dat in 10 jaar is toegenomen. Zoek anders het handboek op op internet, daar zal de bandendruk wel in MOETEN staan. wordt er wat nerveuzer van, maar stuurt wel een stuk scherper
do dec 22, 2011 10:31 pm |
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
@vincent, max 2.0 , het is geen vrachtwagen.
do dec 22, 2011 10:52 pm |
Persoonlijk album
|
 |
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
was dat het maar, dan had je er nog wat aan.
_________________ http://instantboss.org/
|
do dec 22, 2011 11:19 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS Nera
ApriliaForum Member
|
ik ga de accu opladen en dan beginnen uitkijken voor een andere motor, deze is het niet meer waard om op te knappen.
kosten die eraan zitten te komen: -banden -alternator -accu -koppeling -distributieketting+spanner -voorvorkolie+keringen -achterschokdemper -afstellen carbu's
beetje teveel van het goeie dus.
Iemand sugesties voor een sport/tour motor budget 1500-2000€?
ik dacht zelf aan -suzuki bandit 650 met kuip -yamaha fazer 600 -honda cbr600f -suzuki gsx-r 600
hangt er vooral vanaf wat ik het fijnst zitten vind.
|
vr dec 23, 2011 2:38 am |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Ruud (gas derop) heeft nog een fazer voor een spotprijsje, wel met een paar gebreken geloof ik
vr dec 23, 2011 2:29 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Itakura schreef: @vincent, max 2.0 , het is geen vrachtwagen. Dat is niet waar. In ieder geval niet bij mijn honda van 200 KG. Ik zal een foto nemen van het instructieplaatje waarop het staat als ik weer in de garage ben. En ik zal nu even kijken in het werkplaathandboek.
Bijlagen:
IMAG0334.jpg [ 48.48 KiB | 4900 keer bekeken ]
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
vr dec 23, 2011 3:10 pm |
|
 |
|