HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za apr 19, 2025 7:52 am




Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 163 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
 '98 Pro Race Powered RS 
Auteur Bericht
rs-power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm
Berichten: 519
Bericht 
RS501998 schreef:
Rij hem toch liever ff in hoor :)
Goede ervaringen mee.. dus waarom risico nemen



Inrijden is ''het laten inslijten van de zuiger'' in een gietijzeren wand

een ''nicasile'' cilinder ''inrijden'' is compleet nutteloos kijk o.a naar races of wat dan ook

enigste wat echt nodig is om de zuigerveren even te laten wennen en even stationair te laten draaien (heb ik ook met me manston ook gedaan)

en wil je heus niet kraken vindt dat je een mooie RS hebt met een mooie setup maar zoals ik het nu zie is er NIKS aan je cilinder getuned

lagel schreef:
cillinder ziet er erg netjes uit :thumleft:


enigste wat er gebeurd is aan de cilinder is dat er aan spoelkanalen in de voet is gedremel/gehakt en dat leverd geen prestatie winst

Cilinder tunen is uitlaatpoort aanpassen (fluiters en spoelers aanpassen) en een andere timing erin brengen (uiteraard de boel berekenen)

Als ik jou was zou ik iemand zoeken die het even kan recht trekken en die je cilinder bewerkt..

p.s wel vet dat er een PR uitlaat voor oud model bestaat en jij die in je bezit hebt :^^:

ik had een Senda PR uitlaat op me oud model RS50 staat ook overigens erg vet :^^:

_________________
[5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)


Laatst bijgewerkt door rs-power op wo jun 14, 2006 9:06 pm, in totaal 2 keer bewerkt.



wo jun 14, 2006 8:58 pm
Profiel
RS501998
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 28, 2006 2:21 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Zaanstad
Bericht 
Ik heb ook niet gezegt dat de cilinder getuned is hoor.

Alleen die lelijke dikke spijlen en gietbramen er uitgehaald.

Poorten is niks aan gedaan. Ga eerst kijken hoe ie zo presteerd.

En dat hakken.. dat valt ook wel weer mee. Heb niet veel cilinders gezien die gladder zijn afgewerkt. Foto's vertekenen misschien wat door het reflecterende licht?


Trouwens je PR uitlaat is ook netjes ja.
Zie niet eens veel verschil met die van mij zo op het eerste gezicht.


wo jun 14, 2006 9:02 pm
Profiel WWW
rs-power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm
Berichten: 519
Bericht 
RS501998 schreef:
Ik heb ook niet gezegt dat de cilinder getuned is hoor.

Alleen die lelijke dikke spijlen en gietbramen er uitgehaald.

Poorten is niks aan gedaan. Ga eerst kijken hoe ie zo presteerd.

En dat hakken.. dat valt ook wel weer mee. Heb niet veel cilinders gezien die gladder zijn afgewerkt. Foto's vertekenen misschien wat door het reflecterende licht?


RS501998 schreef:
Hey


Cilinder is al bewerkt heb er wel een foto van, maar zie dat ik hem vergeten ben te Posten.


onder bewerkt versta ik poorten bewerkt dus vandaar dat ik het d8

door de voet te bewerken zal je geen hogere prestaties uit halen

hier overigens een foto van een senda PR uitlaat onder me OM rs kan je zien hoe dat staat:

Afbeelding

_________________
[5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)


wo jun 14, 2006 9:06 pm
Profiel
RS501998
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 28, 2006 2:21 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Zaanstad
Bericht 
Ah ok,

Dan begrepen we elkaar ff verkeerd, kan gebeuren.

Naar mijn mening verbeterd de spoeling in het blok wel enigszins.
Omdat je door de nettere afwerking minder storende punten hebt, waardoor het mengsel zuiverder en sneller boven is.

Maar we zien wel wat me setup presteerd. Kunnen daarna altijd nog aan de slag toch?

Als je de foto's van me carters ziet.. de cilinder is net zo glad.
Misschien dat dat een beter beeld vormt van hoe de cilinder er uit ziet.
Kan er helaas geen nieuwe foto's van schieten.


wo jun 14, 2006 9:08 pm
Profiel WWW
lagel
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm
Berichten: 918
Woonplaats: hoeven
Bericht 
rs-power schreef:

lagel schreef:
cillinder ziet er erg netjes uit :thumleft:


enigste wat er gebeurd is aan de cilinder is dat er aan spoelkanalen in de voet is gedremel/gehakt en dat leverd geen prestatie winst

Cilinder tunen is uitlaatpoort aanpassen (fluiters en spoelers aanpassen) en een andere timing erin brengen (uiteraard de boel berekenen)


kan het er toch nog wel netjes uitzien en je spoelers vergroten heeft wel wat effect hoor :^^: maar ik zou ook je poorten nog aanpassen ja, daar zit de echte winst in.

_________________
Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
Afbeelding


wo jun 14, 2006 10:46 pm
Profiel
RS_70_power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 19, 2004 1:03 pm
Berichten: 431
Woonplaats: Wormerveer
Bericht 
Ik denk dat hij net als Eliminator ff kijken hoe het "orgineel" presteerd en aan de hand daar van gaan tunen ,
want ik weet dat er bij "RS501998" aardig wat 2-takt verstand in de familie zit :^^:

_________________
www.club-racing.nl


wo jun 14, 2006 11:00 pm
Profiel YIM WWW
Eliminator
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 06, 2005 12:12 pm
Berichten: 592
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Zaandam
Bericht 
RS_70_power schreef:
Ik denk dat hij net als Eliminator ff kijken hoe het "orgineel" presteerd en aan de hand daar van gaan tunen ,
want ik weet dat er bij "RS501998" aardig wat 2-takt verstand in de familie zit :^^:

klopt en zo hebben we gezien op Jubbega dat mijn Ongetunde cilinder cilinder(op de zelfde manier bewerkt als RS501998) toch een hoop getunde cilinders achter me wist te houden.
en over de kennis van de familie die zit er genog daar twijvel ik niet aan :00:

_________________
Wie niet sleutelt, Wie niet wint
www.club-racing.nl


do jun 15, 2006 11:11 am
Profiel YIM PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
RS_70_power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 19, 2004 1:03 pm
Berichten: 431
Woonplaats: Wormerveer
Bericht 
ik ook , k blijk heel heel lang geleden als eens RS501998 eens tegen gekomen te zijn en toen hebben we al eens gebabbelt :D

_________________
www.club-racing.nl


do jun 15, 2006 11:20 am
Profiel YIM WWW
Broezz
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do jan 26, 2006 12:23 am
Berichten: 587
Woonplaats: Sint-Katelijne-Waver
Bericht 
Had die jonge met z'n metrakit aprilia (MadL) ook niet zo'n uitlaat, of sla ik nu alles door elkaar :S: :^^:


do jun 15, 2006 5:25 pm
Profiel
Bullet
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm
Berichten: 223
Afbeeldingen: 45
Woonplaats: Almere
Bericht 
RS501998 schreef:
Ah ok,

Dan begrepen we elkaar ff verkeerd, kan gebeuren.

Naar mijn mening verbeterd de spoeling in het blok wel enigszins.
Omdat je door de nettere afwerking minder storende punten hebt, waardoor het mengsel zuiverder en sneller boven is.

Maar we zien wel wat me setup presteerd. Kunnen daarna altijd nog aan de slag toch?

Als je de foto's van me carters ziet.. de cilinder is net zo glad.
Misschien dat dat een beter beeld vormt van hoe de cilinder er uit ziet.
Kan er helaas geen nieuwe foto's van schieten.


met zon aanpassing (bij een PR cil) zou je het niet eens kunnen voelen, het zou meer nut hebben om de uitlaatpoort te egaliseren ipv de spoelkanalen.

Eliminator schreef:
RS_70_power schreef:
Ik denk dat hij net als Eliminator ff kijken hoe het "orgineel" presteerd en aan de hand daar van gaan tunen ,
want ik weet dat er bij "RS501998" aardig wat 2-takt verstand in de familie zit :^^:

klopt en zo hebben we gezien op Jubbega dat mijn Ongetunde cilinder cilinder(op de zelfde manier bewerkt als RS501998) toch een hoop getunde cilinders achter me wist te houden.


zoals?

_________________
B.T. [Bullet Tuning]

http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0


za jun 17, 2006 2:24 am
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Bericht 
Bullet schreef:
RS501998 schreef:
Ah ok,

Dan begrepen we elkaar ff verkeerd, kan gebeuren.

Naar mijn mening verbeterd de spoeling in het blok wel enigszins.
Omdat je door de nettere afwerking minder storende punten hebt, waardoor het mengsel zuiverder en sneller boven is.

Maar we zien wel wat me setup presteerd. Kunnen daarna altijd nog aan de slag toch?

Als je de foto's van me carters ziet.. de cilinder is net zo glad.
Misschien dat dat een beter beeld vormt van hoe de cilinder er uit ziet.
Kan er helaas geen nieuwe foto's van schieten.


met zon aanpassing (bij een PR cil) zou je het niet eens kunnen voelen, het zou meer nut hebben om de uitlaatpoort te egaliseren ipv de spoelkanalen.

Eliminator schreef:
RS_70_power schreef:
Ik denk dat hij net als Eliminator ff kijken hoe het "orgineel" presteerd en aan de hand daar van gaan tunen ,
want ik weet dat er bij "RS501998" aardig wat 2-takt verstand in de familie zit :^^:

klopt en zo hebben we gezien op Jubbega dat mijn Ongetunde cilinder cilinder(op de zelfde manier bewerkt als RS501998) toch een hoop getunde cilinders achter me wist te houden.


zoals?



Alle kleine beetjes helpen, hoe klein dan ook, spoelkanalen aanpassen helpt wel, en bij somige cilinders scheelt het zelfs aardig wat.
Meeste aanpasingen voel je niet maar dat wil niet zeggen dat het geen winst geeft.

Nicasil wandje moet ook even ingedraaid/ingereden, niet alleen de zuiger. Als je zegt dat dat niet hoeft lul je of uit je nek omdat je niet weet waar je het over hebt, of je hoopt de competitie in een race achter je te houden door valse informatie te verschaffen.
Zo een hoogwaardige race cilinder hoef je niet 100km in te rijden ofzo nee, een paar minutjes is genoeg meestal voor de cilinder en de zuiger, maar je kan er echt niet zo mee gaan knallen zonder dat het eerst een paar minuten op zijn minst heeft gelopen.

Nicasilwandje, Chroomwandje of Gietijzer maakt geen ruk uit, ligt gewoon aan de kwaliteit van de afwerking.


za jun 17, 2006 5:37 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Eliminator
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 06, 2005 12:12 pm
Berichten: 592
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Zaandam
Bericht 
ik zal mijn ervaring me delen over in rijden van een cilinder.
Naar maten ik meer reed voelde ik dat hij steeds beter op pakte, en dat hij steeds meer toeren wilde gaan rijden. Het leek wel of ik de cilinder nog effe wakker moest schudden.

En over dat het geen moer uit maakt om het cilinder netjes pas te maken op het carter vind ik bullshit. voorlopig heb ik nog niemand 18.7 pk zien neer zetten met een manston, en zeker niet op de bank bij de jager waar er nog een flinke correctie faktor er vanaf gaat.

_________________
Wie niet sleutelt, Wie niet wint
www.club-racing.nl


za jun 17, 2006 10:13 am
Profiel YIM PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
RS_70_power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 19, 2004 1:03 pm
Berichten: 431
Woonplaats: Wormerveer
Bericht 
http://koopjes.marktplaats.nl/motoren_e ... TU%3D&df=1

miss wil je deze wel Jeff

_________________
www.club-racing.nl


za jun 17, 2006 10:32 am
Profiel YIM WWW
RS501998
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 28, 2006 2:21 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Zaanstad
Bericht 
Hey netjes kapje zeg.
Thanks voor de oplettendheid.
Maar ik heb al een polyester mono uit Belgie.

_________________
http://www.interglot.com/


za jun 17, 2006 7:16 pm
Profiel WWW
RS_70_power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 19, 2004 1:03 pm
Berichten: 431
Woonplaats: Wormerveer
Bericht 
ok :Y:

_________________
www.club-racing.nl


za jun 17, 2006 7:25 pm
Profiel YIM WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 163 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron