Auteur |
Bericht |
rs-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm Berichten: 519
|
RS501998 schreef: Rij hem toch liever ff in hoor :) Goede ervaringen mee.. dus waarom risico nemen
Inrijden is ''het laten inslijten van de zuiger'' in een gietijzeren wand een ''nicasile'' cilinder ''inrijden'' is compleet nutteloos kijk o.a naar races of wat dan ook enigste wat echt nodig is om de zuigerveren even te laten wennen en even stationair te laten draaien (heb ik ook met me manston ook gedaan) en wil je heus niet kraken vindt dat je een mooie RS hebt met een mooie setup maar zoals ik het nu zie is er NIKS aan je cilinder getuned lagel schreef: cillinder ziet er erg netjes uit 
enigste wat er gebeurd is aan de cilinder is dat er aan spoelkanalen in de voet is gedremel/gehakt en dat leverd geen prestatie winst
Cilinder tunen is uitlaatpoort aanpassen (fluiters en spoelers aanpassen) en een andere timing erin brengen (uiteraard de boel berekenen)
Als ik jou was zou ik iemand zoeken die het even kan recht trekken en die je cilinder bewerkt..
p.s wel vet dat er een PR uitlaat voor oud model bestaat en jij die in je bezit hebt
ik had een Senda PR uitlaat op me oud model RS50 staat ook overigens erg vet 
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
Laatst bijgewerkt door rs-power op wo jun 14, 2006 9:06 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
|
wo jun 14, 2006 8:58 pm |
|
 |
RS501998
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 28, 2006 2:21 pm Berichten: 71 Woonplaats: Zaanstad
|
Ik heb ook niet gezegt dat de cilinder getuned is hoor.
Alleen die lelijke dikke spijlen en gietbramen er uitgehaald.
Poorten is niks aan gedaan. Ga eerst kijken hoe ie zo presteerd.
En dat hakken.. dat valt ook wel weer mee. Heb niet veel cilinders gezien die gladder zijn afgewerkt. Foto's vertekenen misschien wat door het reflecterende licht?
Trouwens je PR uitlaat is ook netjes ja.
Zie niet eens veel verschil met die van mij zo op het eerste gezicht.
|
wo jun 14, 2006 9:02 pm |
|
 |
rs-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm Berichten: 519
|
RS501998 schreef: Ik heb ook niet gezegt dat de cilinder getuned is hoor.
Alleen die lelijke dikke spijlen en gietbramen er uitgehaald.
Poorten is niks aan gedaan. Ga eerst kijken hoe ie zo presteerd.
En dat hakken.. dat valt ook wel weer mee. Heb niet veel cilinders gezien die gladder zijn afgewerkt. Foto's vertekenen misschien wat door het reflecterende licht? RS501998 schreef: Hey
Cilinder is al bewerkt heb er wel een foto van, maar zie dat ik hem vergeten ben te Posten.
onder bewerkt versta ik poorten bewerkt dus vandaar dat ik het d8
door de voet te bewerken zal je geen hogere prestaties uit halen
hier overigens een foto van een senda PR uitlaat onder me OM rs kan je zien hoe dat staat:

_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
wo jun 14, 2006 9:06 pm |
|
 |
RS501998
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 28, 2006 2:21 pm Berichten: 71 Woonplaats: Zaanstad
|
Ah ok,
Dan begrepen we elkaar ff verkeerd, kan gebeuren.
Naar mijn mening verbeterd de spoeling in het blok wel enigszins.
Omdat je door de nettere afwerking minder storende punten hebt, waardoor het mengsel zuiverder en sneller boven is.
Maar we zien wel wat me setup presteerd. Kunnen daarna altijd nog aan de slag toch?
Als je de foto's van me carters ziet.. de cilinder is net zo glad.
Misschien dat dat een beter beeld vormt van hoe de cilinder er uit ziet.
Kan er helaas geen nieuwe foto's van schieten.
|
wo jun 14, 2006 9:08 pm |
|
 |
lagel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm Berichten: 918 Woonplaats: hoeven
|
rs-power schreef: lagel schreef: cillinder ziet er erg netjes uit  enigste wat er gebeurd is aan de cilinder is dat er aan spoelkanalen in de voet is gedremel/gehakt en dat leverd geen prestatie winst Cilinder tunen is uitlaatpoort aanpassen (fluiters en spoelers aanpassen) en een andere timing erin brengen (uiteraard de boel berekenen)
kan het er toch nog wel netjes uitzien en je spoelers vergroten heeft wel wat effect hoor  maar ik zou ook je poorten nog aanpassen ja, daar zit de echte winst in.
_________________ Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
|
wo jun 14, 2006 10:46 pm |
|
 |
RS_70_power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 19, 2004 1:03 pm Berichten: 431 Woonplaats: Wormerveer
|
Ik denk dat hij net als Eliminator ff kijken hoe het "orgineel" presteerd en aan de hand daar van gaan tunen ,
want ik weet dat er bij "RS501998" aardig wat 2-takt verstand in de familie zit 
_________________ www.club-racing.nl
|
wo jun 14, 2006 11:00 pm |
|
 |
Eliminator
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 06, 2005 12:12 pm Berichten: 592 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Zaandam
|
RS_70_power schreef: Ik denk dat hij net als Eliminator ff kijken hoe het "orgineel" presteerd en aan de hand daar van gaan tunen , want ik weet dat er bij "RS501998" aardig wat 2-takt verstand in de familie zit 
klopt en zo hebben we gezien op Jubbega dat mijn Ongetunde cilinder cilinder(op de zelfde manier bewerkt als RS501998) toch een hoop getunde cilinders achter me wist te houden.
en over de kennis van de familie die zit er genog daar twijvel ik niet aan 
_________________ Wie niet sleutelt, Wie niet wint
www.club-racing.nl
|
do jun 15, 2006 11:11 am |
Persoonlijk album
|
 |
RS_70_power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 19, 2004 1:03 pm Berichten: 431 Woonplaats: Wormerveer
|
ik ook , k blijk heel heel lang geleden als eens RS501998 eens tegen gekomen te zijn en toen hebben we al eens gebabbelt 
_________________ www.club-racing.nl
|
do jun 15, 2006 11:20 am |
|
 |
Broezz
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 26, 2006 12:23 am Berichten: 587 Woonplaats: Sint-Katelijne-Waver
|
Had die jonge met z'n metrakit aprilia (MadL) ook niet zo'n uitlaat, of sla ik nu alles door elkaar 
|
do jun 15, 2006 5:25 pm |
|
 |
Bullet
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm Berichten: 223 Afbeeldingen: 45 Woonplaats: Almere
|
RS501998 schreef: Ah ok,
Dan begrepen we elkaar ff verkeerd, kan gebeuren.
Naar mijn mening verbeterd de spoeling in het blok wel enigszins. Omdat je door de nettere afwerking minder storende punten hebt, waardoor het mengsel zuiverder en sneller boven is.
Maar we zien wel wat me setup presteerd. Kunnen daarna altijd nog aan de slag toch?
Als je de foto's van me carters ziet.. de cilinder is net zo glad. Misschien dat dat een beter beeld vormt van hoe de cilinder er uit ziet. Kan er helaas geen nieuwe foto's van schieten. met zon aanpassing (bij een PR cil) zou je het niet eens kunnen voelen, het zou meer nut hebben om de uitlaatpoort te egaliseren ipv de spoelkanalen. Eliminator schreef: RS_70_power schreef: Ik denk dat hij net als Eliminator ff kijken hoe het "orgineel" presteerd en aan de hand daar van gaan tunen , want ik weet dat er bij "RS501998" aardig wat 2-takt verstand in de familie zit  klopt en zo hebben we gezien op Jubbega dat mijn Ongetunde cilinder cilinder(op de zelfde manier bewerkt als RS501998) toch een hoop getunde cilinders achter me wist te houden.
zoals?
_________________ B.T. [Bullet Tuning]
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0
|
za jun 17, 2006 2:24 am |
|
 |
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Bullet schreef: RS501998 schreef: Ah ok,
Dan begrepen we elkaar ff verkeerd, kan gebeuren.
Naar mijn mening verbeterd de spoeling in het blok wel enigszins. Omdat je door de nettere afwerking minder storende punten hebt, waardoor het mengsel zuiverder en sneller boven is.
Maar we zien wel wat me setup presteerd. Kunnen daarna altijd nog aan de slag toch?
Als je de foto's van me carters ziet.. de cilinder is net zo glad. Misschien dat dat een beter beeld vormt van hoe de cilinder er uit ziet. Kan er helaas geen nieuwe foto's van schieten. met zon aanpassing (bij een PR cil) zou je het niet eens kunnen voelen, het zou meer nut hebben om de uitlaatpoort te egaliseren ipv de spoelkanalen. Eliminator schreef: RS_70_power schreef: Ik denk dat hij net als Eliminator ff kijken hoe het "orgineel" presteerd en aan de hand daar van gaan tunen , want ik weet dat er bij "RS501998" aardig wat 2-takt verstand in de familie zit  klopt en zo hebben we gezien op Jubbega dat mijn Ongetunde cilinder cilinder(op de zelfde manier bewerkt als RS501998) toch een hoop getunde cilinders achter me wist te houden. zoals?
Alle kleine beetjes helpen, hoe klein dan ook, spoelkanalen aanpassen helpt wel, en bij somige cilinders scheelt het zelfs aardig wat.
Meeste aanpasingen voel je niet maar dat wil niet zeggen dat het geen winst geeft.
Nicasil wandje moet ook even ingedraaid/ingereden, niet alleen de zuiger. Als je zegt dat dat niet hoeft lul je of uit je nek omdat je niet weet waar je het over hebt, of je hoopt de competitie in een race achter je te houden door valse informatie te verschaffen.
Zo een hoogwaardige race cilinder hoef je niet 100km in te rijden ofzo nee, een paar minutjes is genoeg meestal voor de cilinder en de zuiger, maar je kan er echt niet zo mee gaan knallen zonder dat het eerst een paar minuten op zijn minst heeft gelopen.
Nicasilwandje, Chroomwandje of Gietijzer maakt geen ruk uit, ligt gewoon aan de kwaliteit van de afwerking.
|
za jun 17, 2006 5:37 am |
Persoonlijk album
|
 |
Eliminator
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 06, 2005 12:12 pm Berichten: 592 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Zaandam
|
ik zal mijn ervaring me delen over in rijden van een cilinder.
Naar maten ik meer reed voelde ik dat hij steeds beter op pakte, en dat hij steeds meer toeren wilde gaan rijden. Het leek wel of ik de cilinder nog effe wakker moest schudden.
En over dat het geen moer uit maakt om het cilinder netjes pas te maken op het carter vind ik bullshit. voorlopig heb ik nog niemand 18.7 pk zien neer zetten met een manston, en zeker niet op de bank bij de jager waar er nog een flinke correctie faktor er vanaf gaat.
_________________ Wie niet sleutelt, Wie niet wint
www.club-racing.nl
|
za jun 17, 2006 10:13 am |
Persoonlijk album
|
 |
RS_70_power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 19, 2004 1:03 pm Berichten: 431 Woonplaats: Wormerveer
|
_________________ www.club-racing.nl
|
za jun 17, 2006 10:32 am |
|
 |
RS501998
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 28, 2006 2:21 pm Berichten: 71 Woonplaats: Zaanstad
|
Hey netjes kapje zeg.
Thanks voor de oplettendheid.
Maar ik heb al een polyester mono uit Belgie.
_________________ http://www.interglot.com/
|
za jun 17, 2006 7:16 pm |
|
 |
RS_70_power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 19, 2004 1:03 pm Berichten: 431 Woonplaats: Wormerveer
|
ok 
_________________ www.club-racing.nl
|
za jun 17, 2006 7:25 pm |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|