PeteRSchouten schreef:
knipperlichten, uitstekende shit, reflectoren, toeter, verlichting,
en nog wat kleine dingetjes zoals een goedkeuring voro de banden enzo
Knipperlichten zijn niet verplicht
Let ook op. zit er bijv. een km teller op zorg dat deze werkt is ook een afkeur punt.
Waar je op moet letten
1 MEI 2009 NIEUWE REGELS ,
indien buitenlandse registratiedocumenten geen technische keuring (wel alle onderdelen aanwezig),indien geen papieren of afwijkend met papieren of typegoedkeur wel technische keuring .
( tot bouwjaar 1998 is het nu volgens permanente eisen en geen typegoedkeur verplicht )
Altijd herkomst van de brommer kunnen aantonen !
Bouwjaar VOOR 1998 (kan tevens motorfiets naar bromfiets gekeurd indien technisch aan bromfiets voldoet , is wel technische keuring )
Technische eisen :
Bouwjaar : aannemelijk maken met informatie ( oude documentatie , info internet , originele typeplaat , enz)
Verlichting:
Koplamp , Achterlicht , Achterreflector (zit meestal in het achterlichtglas) zijn verplicht
Alle andere verlichting die aanwezig is moet ook goed werken .
Remmen:
Goed werkende remmen op alle wielen
Alle remonderdelen in goede staat ( kabels, remhandels , voeringen (niet gebroken of gerafeld)
Schijfrem ( remslang geen knikken of scheuren , geen canvas zichtbaar , geen lekkage)
Snelheid en geluid:
Max 45km en 96 Decibel ( indien buitenlandse papieren waar 40km op staat dan max 40km)
Snorfiets max 25 km ( indien buitenlandse papieren 20km aangeeft dan max 20km)
Banden:
Rondom profiel en geen bulten of canvas zichtbaar
Draaipunten:
Geen speling op draaipunten ( balhoofd , achterbrug , wielen enz)
Algemeen:
Fietsbel of claxon
Ketting en tandwielen niet versleten
Geen benzinelekkage
Maximaal 50cc
Voetsteunen of trappers
Standaard
bron zundapp forum