HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo jan 22, 2025 6:49 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
 Roest in startmotor - UPDATE 
Auteur Bericht
bigbangAT
ApriliaForum Member

Bericht Roest in startmotor - UPDATE
hey,

ik had er al eerder een vraag over gesteld op dit forum. want mijn elektrische start deed het niet. ik kreeg hem niet aan de praat en had het al opgegeven. maar laatst wilde ik hem fiksen. dus om te kijken of de startmotor het wel doet heb ik de accu direct aangesloten op de startmotor. + draadje op de startmotor en - draadje op het frame. hoewel ik vonken zag, draaide hij niet. ik heb ook al met een nieuwe accu geprobeert en daarmee lukte het ook niet. ik ben nu toch bang dat mijn startmotor kaduk is :((

(als ik op het knopje van de startmotor druk hoor ik gewoon een tik geluid. de laatste keer dat hij draaide was toen ik wilde starten, maar terwijl de startmotor draaide ging de motor niet aan. dus ik choke aanzetten en opniew proberen. na zo'n 5 seconden ging hij uit en sindsdien is hij kapot. dat was tijdens een rit van zo'n 60 km. en we gingen de laatste 5 km ff stoppen en toen gebeurde het toen we weer weg wilden gaan)

weet iemand wat er mis is?

!!!!UPDATE!!!!:

ik heb nu eindelijk mijn startmotor eraf gekregen en ik schrok een beetje toen ik hem open maakte. zie foto's (laatste 2 zijn van de bovenkant)

hij is dus helemaal geroest aan de binnenkant (niet aan de buiten kant :0o: ) en betekent dit dus dat deze startmotor dood is? zo niet, hoe kan ik dan het beste de roest verwijderen. als ik hem trouwens direct aansluit aan de accu zie ik wel vonken, wat volgens mij inhoud dat er een gesloten cirkel is, dus dat er geen losse draadjes zijn.

iemand suggesties?

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: ik wil hem wel schoonmaken maar ik ben bang dat als ik de weekijzeren cilinder eruit trek er een iets afbreekt of losgaat dat hem vastmaakt aan de onderkant. (foto is uit mijn natuurkunde boek ; )
CIMG2705.JPG
CIMG2705.JPG [ 104.52 KiB | 1090 keer bekeken ]
CIMG2703.JPG
CIMG2703.JPG [ 135.71 KiB | 1090 keer bekeken ]
CIMG2702.JPG
CIMG2702.JPG [ 134.37 KiB | 1090 keer bekeken ]
CIMG2701.JPG
CIMG2701.JPG [ 139.49 KiB | 1090 keer bekeken ]
CIMG2697.JPG
CIMG2697.JPG [ 142.78 KiB | 1090 keer bekeken ]
CIMG2699.JPG
CIMG2699.JPG [ 116.55 KiB | 1090 keer bekeken ]

Laatst bijgewerkt door bigbangAT op wo aug 18, 2010 10:36 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

vr aug 13, 2010 1:38 pm
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member

Bericht Re: startmotor dood?
Het zou ook kunnen dat ie gewoon vast zit, startmotor uit elkaar halen en schoonmaken, dan opnieuw in elkaar zetten. de tik die je hoort was je relais, tot daar is het sowieso nog goed. Als hij echt kapot is kan je mij een PB'tje sturen, ik heb nog een werkende liggen :^^:

vr aug 13, 2010 2:05 pm
Profiel
debeste
ApriliaForum Member

Bericht Re: startmotor dood?
Ik had hetzelfde probleem. Had een nieuwe accu gekocht maar hielp niks.
Startmotor eraf gehaald en koolborsteltjes waren op. Nieuwe in gedaan en nog steeds niks. Bleek me spoel doorgebrand.
Dus kijk ook meteen maar naar je koolborsteltjes, als die op zijn kun je ze vervangen, en anders denk ik toch ook echt dat je spoel is doorgebrand.

vr aug 13, 2010 7:19 pm
Profiel
bigbangAT
ApriliaForum Member

Bericht Re: Roest in startmotor - UPDATE
al opgelost, gewoon een nieuwe gekocht :D

kan close

do aug 19, 2010 2:09 am
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 4 berichten ]