Roest in startmotor - UPDATE
hey,
ik had er al eerder een vraag over gesteld op dit forum. want mijn elektrische start deed het niet. ik kreeg hem niet aan de praat en had het al opgegeven. maar laatst wilde ik hem fiksen. dus om te kijken of de startmotor het wel doet heb ik de accu direct aangesloten op de startmotor. + draadje op de startmotor en - draadje op het frame. hoewel ik vonken zag, draaide hij niet. ik heb ook al met een nieuwe accu geprobeert en daarmee lukte het ook niet. ik ben nu toch bang dat mijn startmotor kaduk is
(als ik op het knopje van de startmotor druk hoor ik gewoon een tik geluid. de laatste keer dat hij draaide was toen ik wilde starten, maar terwijl de startmotor draaide ging de motor niet aan. dus ik choke aanzetten en opniew proberen. na zo'n 5 seconden ging hij uit en sindsdien is hij kapot. dat was tijdens een rit van zo'n 60 km. en we gingen de laatste 5 km ff stoppen en toen gebeurde het toen we weer weg wilden gaan)
weet iemand wat er mis is?
!!!!UPDATE!!!!:
ik heb nu eindelijk mijn startmotor eraf gekregen en ik schrok een beetje toen ik hem open maakte. zie foto's (laatste 2 zijn van de bovenkant)
hij is dus helemaal geroest aan de binnenkant (niet aan de buiten kant
) en betekent dit dus dat deze startmotor dood is? zo niet, hoe kan ik dan het beste de roest verwijderen. als ik hem trouwens direct aansluit aan de accu zie ik wel vonken, wat volgens mij inhoud dat er een gesloten cirkel is, dus dat er geen losse draadjes zijn.
iemand suggesties?