Brommervakantie Rotterdam -> Parijs
Auteur |
Bericht |
Schoutenrs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 14, 2007 6:24 pm Berichten: 1876 Woonplaats: Hoek van Holland
|
Re: Brommervakantie Rotterdam -> Parijs
vraag me sowieso wat er leuk aan is, constant rechte stukken en standaard brommer is nog minder aan kan je nog beter een dagje kinderdijk doen
_________________ (\___/) ( ='.'= ) (")__(")
|
za mei 15, 2010 1:26 am |
|
|
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 14, 2009 6:46 pm Berichten: 1495 Woonplaats: Barendrecht
|
het klinkt leuk, maar ff standaart maken, moet ik een cilinder, uitlaat, en carb mee geen sjouwen, om nog maar ff te zwijgen over het gereedschap. je kan niet zo veel meenemen op de brommah. je moet namenlijk ook nog je eigen spullen qua kleding ed meenemen (en om nopu met een uitlaat op je rug te gaan rijden...)
zou je het niet lekker in nederland, of anders duitsland houden?
za mei 15, 2010 2:40 am |
|
|
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Lijkt me sterk dat je op Franse autosnelwegen (is daar 130km/p.u.) met een brommer mag rijden... Kom gewoon naar Zuid Limburg, of desnoods Luxemburg. Lijkt mij al een stuk realistischer doel, en uitdagend genoeg. Ik wens jullie echt succes om met standaard spul naar Frankrijk te rijden. Aangezien er hier in Zuid Limburg en omstreken al genoeg hellingen bergop zijn, waarmee je 'onbegrenst' al heel wat moeite zult heben. Jullie zullen er gaandeweg achterkomen dat het een stuk aangenamer is om met wat meer koppel te rijden. En zeker met bagage bij je. Maar toch respect, ik snap jullie wel hoor... Jullie noorderlingen missen gewoon het aspect van ''Hoogteverschillen'' in het vlakke akkerlandschap. Misschien nog een tip: Wil je testen of jij en je voertuig klaar zijn voor het avontuur? Kom op 6 juni de zoveelste Epen tour-meeting meerijden in Zuid Limburg. Ken je denk ik wel. Kijk maar eens voor de grap op Google Maps: ''Epenerbaan, Vaals''. En dan effe in street-view. Dít soort wegen dus... Toevallig m'n lievelings-speelgebied
Laatst bijgewerkt door RS 746 op za mei 15, 2010 4:52 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
za mei 15, 2010 4:39 am |
Persoonlijk album
|
|
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
er zijn vroeger al meerdere topics geweest om met de brommer naar frankrijk te gaan je moet veel te veel reserve onderdelen meenemen, gereedschap, eigen kleding, tenten, noem het allemaal maar op dan moet je zeker een busje hebben die erachteraan rijdt met alle spullen maar dan kan je net zo goed 3 busjes huren, daar paar brommers ingooien, naar frankrijk rijden, en daar lekker boeken, een stuk relaistischer doel hadden wij bijna gedaan, maar toen hadden we nog allemaal onze rijbewijzen nog niet, nu wel maar nu hebben we geen brommers meer als je eff 1 dag lang op je brom zit ben je echt doood hoor neem maar een of andere meeting als een voorbeeld, met rotterdam/schakelmeeting heb ik toen iets van 200/300km gemaakt?? geloof me, je armen gaan pijn doen, kan je niet meer zitten, last van je rug etc tis leuk als je daar bent, kk hard boeken met zn alle, maar of het waard is? ik zou er heeeel goed over na denken, want verzekeraars doen er ook moeilijk over als je met je 50cctje naar het buitenland gaat
za mei 15, 2010 4:52 am |
|
|
tijn-fr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za apr 04, 2009 7:21 pm Berichten: 714 Woonplaats: Oud-Beijerland
|
op een dag van meeting 200 km gereden, kwam ik ook al aardig kapot van mn brommer af . als je dan 500 km heen , en 500 terug rijd ben je volgens mij wel helemaal verrot
_________________ Aprilia RS50 NM harada :> viewtopic.php?f=13&t=13033
|
za mei 15, 2010 10:17 am |
|
|
bartp
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 04, 2009 8:51 pm Berichten: 3034 Woonplaats: Mooiste stad achter de duinen
|
Tom Sluiters schreef: het klinkt leuk, maar ff standaart maken, moet ik een cilinder, uitlaat, en carb mee geen sjouwen, om nog maar ff te zwijgen over het gereedschap. je kan niet zo veel meenemen op de brommah. je moet namenlijk ook nog je eigen spullen qua kleding ed meenemen (en om nopu met een uitlaat op je rug te gaan rijden...)
zou je het niet lekker in nederland, of anders duitsland houden? Mijne is al standaard, maar ik heb nog een gianelli reverse liggen, die ga ik er binnenkort opgooien, en vervolgens afstellen, dat schrijf ik op.(de afstelling) Vervolgens doe ik gewoon weer me standaard uitlaat eronder, zodoende hoeven we dus alleen op de grens de uitlaat te vervangen (1 imbus, 1 steeksleutel), andere sproeier(ik weet al welke dus afstellen zal niet lang duren), mijn carterkap moet open, en daarbij zal ik de rolletjes moeten vervangen (klusje van niks). We doen dit trouwens niet letterlijk op de grens natuurlijk, maar ik zat eraan te denken dit gewoon bij een plaatselijke scooterwinkel te doen, mocht het dan niet lukken, is er hulp om te hoek. Verder heb ik in ieder geval een pleepot, en zal "spullen" meenemen geen probleem worden, aangezien wij tenten hebben die opgevouwen, bijna in onze broekzak passen e.d. RS 746 schreef: Lijkt me sterk dat je op Franse autosnelwegen (is daar 130km/p.u.) met een brommer mag rijden... Kom gewoon naar Zuid Limburg, of desnoods Luxemburg. Lijkt mij al een stuk realistischer doel, en uitdagend genoeg. Ik wens jullie echt succes om met standaard spul naar Frankrijk te rijden. Aangezien er hier in Zuid Limburg en omstreken al genoeg hellingen bergop zijn, waarmee je 'onbegrenst' al heel wat moeite zult heben. Jullie zullen er gaandeweg achterkomen dat het een stuk aangenamer is om met wat meer koppel te rijden. En zeker met bagage bij je. Maar toch respect, ik snap jullie wel hoor... Jullie noorderlingen missen gewoon het aspect van ''Hoogteverschillen'' in het vlakke akkerlandschap. Misschien nog een tip: Wil je testen of jij en je voertuig klaar zijn voor het avontuur? Kom op 6 juni de zoveelste Epen tour-meeting meerijden in Zuid Limburg. Ken je denk ik wel. Kijk maar eens voor de grap op Google Maps: ''Epenerbaan, Vaals''. En dan effe in street-view. Dít soort wegen dus... Toevallig m'n lievelings-speelgebied Wij hebben specifiek voor Parijs gekozen, omdat ik daar met school was, en toen zag ik allemaal scooters, behoorlijk hard voorbij blazen (denk aan Aerox 100). Dat is inmiddels echt een doel van mij geworden, om over de Champs-Elysée te knallen, met me scooter. Heuveltjes zullen in België even vervelend worden, maar als die gianelli er eenmaal onder ligt, verwacht ik geen problemen Ari schreef: er zijn vroeger al meerdere topics geweest om met de brommer naar frankrijk te gaan je moet veel te veel reserve onderdelen meenemen, gereedschap, eigen kleding, tenten, noem het allemaal maar op dan moet je zeker een busje hebben die erachteraan rijdt met alle spullen maar dan kan je net zo goed 3 busjes huren, daar paar brommers ingooien, naar frankrijk rijden, en daar lekker boeken, een stuk relaistischer doel hadden wij bijna gedaan, maar toen hadden we nog allemaal onze rijbewijzen nog niet, nu wel maar nu hebben we geen brommers meer als je eff 1 dag lang op je brom zit ben je echt doood hoor neem maar een of andere meeting als een voorbeeld, met rotterdam/schakelmeeting heb ik toen iets van 200/300km gemaakt?? geloof me, je armen gaan pijn doen, kan je niet meer zitten, last van je rug etc tis leuk als je daar bent, kk hard boeken met zn alle, maar of het waard is? ik zou er heeeel goed over na denken, want verzekeraars doen er ook moeilijk over als je met je 50cctje naar het buitenland gaat Ik heb ook weleens 400 km op 1 dag gereden, ik moet zeggen dat ik aardig gaar was, maar dat maakte het niet minder leuk! Verder staat op mijn groene kaart dat ik gewoon naar Frankrijk etc. mag. tijn-fr schreef: op een dag van meeting 200 km gereden, kwam ik ook al aardig kapot van mn brommer af . als je dan 500 km heen , en 500 terug rijd ben je volgens mij wel helemaal verrot Ik heb ook weleens 400 km op 1 dag gereden, ik moet zeggen dat ik aardig gaar was, maar dat maakte het niet minder leuk!
aprilius schreef: beter noem je niemand hier een voetveeg, als je zelf nieteens een leven hebt buiten dit forum, en geen haar beter bent dan die drol die ik net nog doorspoelde viewtopic.php?f=10&t=17600 RENESSE BAZENMEETING!!! NEEM OP Z'N MINST EEN KIJKJE!!!!
|
za mei 15, 2010 10:28 am |
|
|
tijn-fr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za apr 04, 2009 7:21 pm Berichten: 714 Woonplaats: Oud-Beijerland
|
Citaat: Ik heb ook weleens 400 km op 1 dag gereden, ik moet zeggen dat ik aardig gaar was, maar dat maakte het niet minder leuk! Nee dat is wel zo
_________________ Aprilia RS50 NM harada :> viewtopic.php?f=13&t=13033
|
za mei 15, 2010 10:43 am |
|
|
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
|
Ik heb ooit eens 200km heen en dan 200km terug gereden met een vastloper. Dan weet je wat een hel het is. Heen in 3,5 uur gedaan, terug in 7 uur.
|
za mei 15, 2010 10:51 am |
|
|
bartp
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 04, 2009 8:51 pm Berichten: 3034 Woonplaats: Mooiste stad achter de duinen
|
Martijn Derbi senda schreef: Ik heb ooit eens 200km heen en dan 200km terug gereden met een vastloper. Dan weet je wat een hel het is. Heen in 3,5 uur gedaan, terug in 7 uur. Dan laat ik gewoon een busje komen. dan wordt het 3.5 uur heen, 1 uur terug.
aprilius schreef: beter noem je niemand hier een voetveeg, als je zelf nieteens een leven hebt buiten dit forum, en geen haar beter bent dan die drol die ik net nog doorspoelde viewtopic.php?f=10&t=17600 RENESSE BAZENMEETING!!! NEEM OP Z'N MINST EEN KIJKJE!!!!
|
za mei 15, 2010 10:55 am |
|
|
Arietjeh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 12, 2009 8:36 am Berichten: 657 Woonplaats: Amsterdam
|
maar je gaat dus met de scooter ?
_________________ http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=13569 Mijn Rs50
RS 746 schreef: Omdat hij een gladjakker is met een vlotte (gouden) babbel. Dit soort mensen krijgen onwaarschijnlijke dingen voor mekaar.
|
za mei 15, 2010 11:13 am |
|
|
Aprilius
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 29, 2009 12:46 am Berichten: 1837 Woonplaats: Bij moeke
|
Ari schreef: er zijn vroeger al meerdere topics geweest om met de brommer naar frankrijk te gaan je moet veel te veel reserve onderdelen meenemen, gereedschap, eigen kleding, tenten, noem het allemaal maar op dan moet je zeker een busje hebben die erachteraan rijdt met alle spullen maar dan kan je net zo goed 3 busjes huren, daar paar brommers ingooien, naar frankrijk rijden, en daar lekker boeken, een stuk relaistischer doel hadden wij bijna gedaan, maar toen hadden we nog allemaal onze rijbewijzen nog niet, nu wel maar nu hebben we geen brommers meer als je eff 1 dag lang op je brom zit ben je echt doood hoor neem maar een of andere meeting als een voorbeeld, met rotterdam/schakelmeeting heb ik toen iets van 200/300km gemaakt?? geloof me, je armen gaan pijn doen, kan je niet meer zitten, last van je rug etc tis leuk als je daar bent, kk hard boeken met zn alle, maar of het waard is? ik zou er heeeel goed over na denken, want verzekeraars doen er ook moeilijk over als je met je 50cctje naar het buitenland gaat iedereen zegt wel dat er reserve onderdelen meemoeten . Maar ik verwacht eigenlijk wel dat een brommer die een beetje proper in elkaar zit . en waar rustig mee word gereden . het echt wel 500 km volhoud naar parijs . en terug . Dus ik maak me eigenlijk weinig zorgen om kapote brommers
za mei 15, 2010 11:27 am |
|
|
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
|
Je moet van het ergste uitgaan. Als jij niks meeneemt en je staat ergens in Belgie in the middle of nowhere baal je echt als een stekker.
|
za mei 15, 2010 11:29 am |
|
|
bartp
ApriliaForum Member
|
Arietjeh schreef: maar jullie gaan dus met de scooter ? Ja. Martijn Derbi senda schreef: Je moet van het ergste uitgaan. Als jij niks meeneemt en je staat ergens in Belgie in the middle of nowhere baal je echt als een stekker. Klopt, maar ik verwacht niet dat ik reserve cilinders hoef mee te nemen..
|
za mei 15, 2010 11:30 am |
|
|
jasperrr91
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 23, 2009 7:35 pm Berichten: 7459 Woonplaats: Heerewaarden
|
En toch zou ik het wel doen. OF afsrpeken als er veel met een derbi of am6 blok rijden er toch wel 1 of 2 cilinder meegaan. Zelfde voor reserve ketting/tandwielen. Paar bougies, remblokjes. En wat boutjes voor het geval die eruit trillen. Gaskabel en koppelings kabel enzo meenemen. Dat zijn toch wel dingen die je bij moet hebben, al is het niet voor je eigen dan wel voor een ander
za mei 15, 2010 11:44 am |
|
|
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
|
Een meter benzine slang of een stuk tuinslang kan ook van pas komen met wat slangenklemmen.
|
za mei 15, 2010 11:47 am |
|
|
|