Auteur |
Bericht |
Treces
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 04, 2009 10:57 pm Berichten: 552 Woonplaats: Oss
|
HOW TO: Brommer schoonmaken (centraal topic)
ReinigingstechniekenVelgen schoonmakenMocht er nou een hele dikke zwarte laag op je velg zitten, dan heb ik hier de gouden tip: Afwasmiddel + Suiker. Meng dit tot een smurfenblauw goedje, smeer dit op je velg, maak vervolgens een doek nat, en veeg het goedje van je velg af. Door: Treces
Kappen schoonmakenGebruik Vulcanet. Werkt rete goed om je kappen schoon te makken + in de wax te zetten. Laat ook een kleine UV bescherm laagje achter die ervoor zorgen dat je kleuren minder snel dof worden. Om de kettingsmurrie van je achtervelg af te halen is het ook perfect. Kostte mij 3 keer ff heen en weer en het plekje is weer kersvers. Kost wel een beetje. Maar is naar mijn mening zijn complete prijs waard. Door: Chrizu-kun
Frame onderhoudVoor in de winter zou ik alle kappen en alles er even afhalen. Frame inspuiten met WD40 en dan poesten. Werkt prima Kun je gelijk de kappen en alles van de binnenkant doen wat net zo belangrijk is. Door: Martijn-Af1
Nooit je brommer afspuiten met hogedrukreinigers.Dit is slecht voor je wiellagers en elektronica
ReinigingsmiddelenAchterbrugAllesAluminiumdelenBuitenkantChromen frameFrameKappenRemmenVelgenSopje van Dreft en Suiker (Voor hardnekkig vuil) Remmenreinger Cockpitspray Lampenolie
Laatst bijgewerkt door Treces op wo jan 20, 2010 5:21 pm, in totaal 22 keer bewerkt.
|
zo jan 17, 2010 9:49 pm |
|
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Re: HOW TO: Brommer schoonmaken (centraal topic)
Gebruik Vulcanet. Werkt rete goed om je kappen schoon te makken + in de wax te zetten. Laat ook een kleine UV bescherm laagje achter die ervoor zorgen dat je kleuren minder snel dof worden. Om de kettingsmurrie van je achtervelg af te halen is het ook perfect. Kostte mij 3 keer ff heen en weer en het plekje is weer kersvers. Kost wel een beetje. Maar is naar mijn mening zijn complete prijs waard.
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
zo jan 17, 2010 9:59 pm |
|
|
Martijn-Af1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 23, 2009 3:52 pm Berichten: 569 Woonplaats: Deventer
|
Voor in de winter zou ik alle kappen en alles er even afhalen. Frame inspuiten met WD40 en dan poesten. Werkt prima Kun je gelijk de kappen en alles van de binnenkant doen wat net zo belangrijk is.
_________________ Aprilia MX 50 Aixam A540 Ford 4000 MC Cormick D326 Beta Tools Piraten Team Oxe
marien schreef: Gedore is net als Atlas. Ten opzichte van Gedore is alles gammel.
|
zo jan 17, 2010 10:08 pm |
|
|
PatrickDRD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 2:53 pm Berichten: 164 Woonplaats: Bunschoten Spakenburg
|
Wasbenzine om je achterbrug mee schoon te maken. Wasbenzine om je chrome frame mee te poetsen.
_________________ Mijn Derbi Senda SM DRD Edition '05 : viewtopic.php?f=11&t=14371
|
zo jan 17, 2010 10:55 pm |
|
|
apriliasquid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 22, 2008 11:08 pm Berichten: 1832 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
om je kappen goed te laten glimmen kan je cockpitspray gebruiken met wd40 kan je alles ongeveer schoon krijgen
_________________ Rs50 tekoop in onderdelen! http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=18182&start=0
|
zo jan 17, 2010 10:57 pm |
Persoonlijk album
|
|
dafichias
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 13, 2008 1:39 pm Berichten: 614 Woonplaats: Amersfoort
|
remklauwen van een my borstelen met remmenreiniger en een staalborstel
zo jan 17, 2010 11:01 pm |
|
|
Treces
ApriliaForum Member
|
|
zo jan 17, 2010 11:07 pm |
|
|
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
Remreiniger op een doekje om ketting vet en dergelijke van je velg af te halen.
Algemeen brommer wassen, gebruik dreft als wasmiddel. Oplossen tot een lekker warm sopje, met spons alles poets. Alles afspuiten en klaar.
Belgom om alumium delen op te poetsen.
Cockpit spray om matte kappen mee op te poetsen (Zoals mijn sbk kappen).
_________________ http://instantboss.org/
|
zo jan 17, 2010 11:07 pm |
Persoonlijk album
|
|
Martijn-Af1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 23, 2009 3:52 pm Berichten: 569 Woonplaats: Deventer
|
@ Dafichias: Nee joh dan gaat je lak naar de pest
_________________ Aprilia MX 50 Aixam A540 Ford 4000 MC Cormick D326 Beta Tools Piraten Team Oxe
marien schreef: Gedore is net als Atlas. Ten opzichte van Gedore is alles gammel.
Laatst bijgewerkt door Martijn-Af1 op zo jan 17, 2010 11:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
zo jan 17, 2010 11:13 pm |
|
|
Treces
ApriliaForum Member
|
Martijn-Af1 schreef: Nee joh dan gaat je lak naar de pest Waarbij precies?
|
zo jan 17, 2010 11:14 pm |
|
|
apriliasquid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 22, 2008 11:08 pm Berichten: 1832 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
waardevol topic misschien erbij zetten dat je uit moet kijken met een hogedrukreiniger? voor stickers etc.
_________________ Rs50 tekoop in onderdelen! http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=18182&start=0
|
zo jan 17, 2010 11:16 pm |
Persoonlijk album
|
|
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
Martijn-Af1 schreef: @ Dafichias: Nee joh dan gaat je lak naar de pest Valt wel mee, iig heb ik er bij mijne geen last van
_________________ http://instantboss.org/
|
zo jan 17, 2010 11:19 pm |
Persoonlijk album
|
|
YAM
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 20, 2008 10:58 am Berichten: 41 Woonplaats: 070
|
apriliasquid schreef: waardevol topic misschien erbij zetten dat je uit moet kijken met een hogedrukreiniger? voor stickers etc. Het liefst niet afspuiten met de hogedrukreinier, is ook slecht voor je wiellagers
|
zo jan 17, 2010 11:21 pm |
|
|
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
gewoon standaard, sopje met warm water, brommer met spons wassen. Daarna droog maken met een zeem ofzo. Met een vochte doek met turtle wax poetsen. Deze op laten drogen en naderhand met een droge doek uitwrijven. De zwarte plastic delen inderdaad met cockpit spray en frame delen met commandant 4 lichtjes oppoetsen En in het geval van m'n gpr ook de demper oppoetsen
zo jan 17, 2010 11:27 pm |
|
|
11martijn11
ApriliaForum Member
|
hoezo gaan je wiellagers naar de klote dan als je je brommer afspuit met hoge druk reiniger?
Zit gewoon ( als het goed is ) een stof hoes om
|
zo jan 17, 2010 11:41 pm |
|
|
|