Auteur |
Bericht |
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
Re: Project X
ik zou het idd ook eens overwegen om het cnc te laten frezen tom. Is super strak, en kan je mooiere vormen mee maken dan met een handgestuurd bankje. Ik denk dat je met een 3 assige wel een eind kom hoor. En wat stelt het nou voor kwa verspaan tijd? Dat zit er zo in gerost als je 1maal een mooi modelletje heb :)
|
ma jan 11, 2010 7:47 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Hmm, je hebt een punt Ik zal eens rond kijken en vragen.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
ma jan 11, 2010 7:53 pm |
|
|
hesie
ApriliaForum Member
|
petertzr schreef: Ik zie niet in hoe je met een freesbank de spoelrichting erin wil leggen onder de juiste hoeken? Dan had je net zo goed al je poorten kunnen laten cncen als je n 5 assige bank hebt.. daar heb je geen 5-assige bank voor nodig, het is prima te doen met een 3 assige bank met een A - as (losse). @TS goed bezig verder, ben alleen benieuwd naar je verbinding tussen het am carter. maar dat zal de toekomst uitwijzen.
|
wo jan 13, 2010 9:16 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
|
ik heb nog niemand kunnen regelen die het gaat cncen dus ik doe het gewoon op mn handmatig bankje. Uiteindelijk komt het niet zo super super nauw, want dan zou ik het beste zelfs het carter kunnen ontwerpen zodat er dan alles uit wordt gehaad. Over de bevestiging op het am6 blok ben ik nog niet helemaal uit maar daar ga ik me later pas durk over maken. eerst maar een een lopende 2 cilinder bouwen.
|
wo jan 13, 2010 10:49 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Waar wil je eigenlijk de reed valves plaatsen? In je cilinderblok heb je daar precies helemaal geen plaats voor. Of komt er nog een beheuzing voor de reedvalve en word dit dan in zen geheel op de cilinders gevezen?
Groeten
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
vr jan 15, 2010 4:41 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Ik dacht dat je de poorten in de cilinderbus nog met een cnc bank na wou bewerken op de juiste hoek. Jij wilt echter die 2 brokken alu waar de bussen in worden geperst frezen zodat de werkelijke kanalen erin komen Dat kan evt wel met een 3 assige bank van bovenaf, ik zou als ik jou was 't mooi laten cnc-en bij jeroen
_________________ Thom'z BeunBaas
|
vr jan 15, 2010 5:49 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
|
Kan helaas niet bij jeroen. De reedvalves komen stukje in het blok en de rest in een van delrin gefreesde behuizing. het eerste kanaaltje grof weg. mn freesbankje met beunhaas smering, doet het nu wel beter dan zonder. edit: Begonnen aan het tweede kanaal. denk dat er zn 3 uur inzit om 1 cilinder af te krijgen. Maar ik boek te minstens wat voor uitgang. Morgen gewoon weer verder naar mijn rijlessen. Dan hoop ik 1 cilinder af te hebben.
|
vr jan 15, 2010 8:57 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
|
klein updatje Heb weer n 3 uur zitten frezen. met dit als resultaat. Die cilinder is klaar om de kanalen af te schuinen en de uitlaat poort en inlaat poort te frezen. Dus er zit nog zn uurtje of 3 werk in. en dan moet hetzelfde nog gebeuren met de andere cilinder
|
za jan 16, 2010 6:39 pm |
|
|
2SLOW4ME
ApriliaForum Member
|
Ik vind dat je t netjes doet,
|
za jan 16, 2010 8:46 pm |
|
|
supervaags
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm Berichten: 1389 Afbeeldingen: 2
|
heel mooi project, een goede reden om af en toe dit forum nog eens te bezoeken respect dat je dit probeert, ben echt benieuwd hoe het gaat lopen.
zo jan 17, 2010 4:21 pm |
Persoonlijk album
|
|
Torque
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 28, 2008 9:32 pm Berichten: 80 Woonplaats: Krommenie
|
echt een mooi project dit stiekem ook een beetje aan een roterende inlaat gedacht?, beetje rg500 blok idee. hoe heeft een rg500 zn ontsteking?
|
zo jan 17, 2010 8:25 pm |
|
|
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
op die foto gezien zit de ontsteking aan de andere kant, gewoon op de kruk
_________________ bier is lekker
|
zo jan 17, 2010 8:34 pm |
|
|
JoriRS
ApriliaForum Member
|
zeeeeeer netjes hoor
|
zo jan 17, 2010 9:57 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
|
Torque schreef: echt een mooi project dit stiekem ook een beetje aan een roterende inlaat gedacht?, beetje rg500 blok idee. hoe heeft een rg500 zn ontsteking? dat zou niet kunnen. Want een kant komt onder het carterdeksel. En zitten relatief gezien een groot tandwiel op. Dankje wel voor al jullie positieve reacties. Deze week zal er niks gebeuren want ik heb tentamens. Maar vanaf zaterdag heb ik een hele week vrij, dus genoeg tijd om in mn schuurtje te zitte.
|
zo jan 17, 2010 10:41 pm |
|
|
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 14, 2009 6:46 pm Berichten: 1495 Woonplaats: Barendrecht
|
ziet er goed uit tom, ik ga dit project zeker volgen Ik ben wel benieuwd naar testbank resultaten als ie af is...
ma jan 18, 2010 12:13 am |
|
|
|