Auteur |
Bericht |
Bassiemeer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 21, 2008 10:20 pm Berichten: 80
|
koop een gasnaald met punt in makkelijker afstellen
en sproeier zit je denk ik 20 maten te groot oid
|
do aug 14, 2008 4:46 pm |
|
|
RS50 wayblue
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 07, 2007 10:17 pm Berichten: 830 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Blaricum
|
ik zou met stapjes van 6 ofzo kleiner gaan
_________________ als iedereen aan zichzelf denkt word aan iedereen gedacht.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid
|
do aug 14, 2008 4:47 pm |
Persoonlijk album
|
|
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
zit nu 128, gasnaald max omlaag, kleine gestotter @6k maar dat had k altijd al (met stnd cilinder)
_________________
Racekees schreef: Thijn, waarschuwing voor jou, omdat ik het kan
|
do aug 14, 2008 6:04 pm |
|
|
s1acker
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 13, 2008 6:20 pm Berichten: 2940 Woonplaats: Ermelo
|
Ari schreef: zit nu 128, gasnaald max omlaag, kleine gestotter @6k maar dat had k altijd al (met stnd cilinder)
kleinere sproeier.. 2 maatjes..had ik ook
_________________
Racekees schreef: 60 euro parkeerboete, terwijl ik verdomme achterin de auto m'n telefoon zat te zoeken.. ik stap weer voorin; bonnetje onder de wisser.
|
vr aug 15, 2008 12:55 am |
|
|
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
ik zal et morgen proberen
_________________
Racekees schreef: Thijn, waarschuwing voor jou, omdat ik het kan
|
vr aug 15, 2008 12:58 am |
|
|
snaaps
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 23, 2005 1:43 am Berichten: 88 Woonplaats: Rotterdam - Ommoord
|
Vraagjes tuning,
Ik heb zojuist een hpi binnenroter (2008) besteld.
Echter, ik heb een metrakit pro race 70 cc cilinder waarvan 1 van de 2 inlaat poorten een stukje naar beneden is afgebroken, circa 2 a 3 mm.
(netjes schoon geveild, en volgens brommerboer kan dit niet veel kwaad)
Wat zouden jullie doen:
2e inlaat poort ook verlagen en de zuiger ietjes inkorten zodat de cilinder eerder bezine krijgt.
Moet ik dan de onstekking ietjes eerder afstellen? (i.p.v 3mm bijvoorbeeld 4 mm)
Of, omdat de zuiger nu toch voor de verlaagde poort zit, niks doen en gewoon de onsteking op 3mm voor dood punt zetten?
Een 2e vraag:
Vanwege de snelle setup heb ik de ollie toevoer afgesloten en tank nu 1:35 mix
Is dit goed, of moet er minder of meer olie bij?
P.S, welke olie raden jullie aan?
_________________ RS50 - 70CC metrakit pro race - Pro race uitlaat - Stage6 26MM Carb - HPI 2008 http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=10922&p=336188#p336188
|
zo aug 17, 2008 10:36 am |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
right, nieuwe cilinder kopen en je ontsteking op 3mm zetten, 1:40 smeren.
dat 3mm verschil zal niet ten goede komen, en het gaat geheid kapot
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
zo aug 17, 2008 11:04 am |
|
|
snaaps
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 23, 2005 1:43 am Berichten: 88 Woonplaats: Rotterdam - Ommoord
|
Graag even een verklaring waarom de cilinder kapot zou gaan.
Volgens 3 brommer boeren, Fred motoren Arno's en Kornet, niet bepaald de slechtste in de branch zou dit inderdaad niet ten goede komen, echter hoefde ik me geen zorgen te maken over dat de cilinder kapot zou gaan.
Sterker nog, men twijfelde of dit nou echt slechtere prestaties zou leveren.
met huidige setup (ori onsteking) rijdt de brommer nu +/- 125/130 op de auto teller, dit bij 11,5K toeren. (wind mee)
(nog niet op de testbank getest)
Met de HPI onsteing hoop ik iets meer trekkracht te krijgen en het dode punt rondt de 7K kwijt te zijn.
Verder twijfel ik de cilinder nog verder te laten tunen bij 3BR zie ook: http://www.3br-tuning.nl/cilindertuning/index.html (stage 3)
_________________ RS50 - 70CC metrakit pro race - Pro race uitlaat - Stage6 26MM Carb - HPI 2008 http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=10922&p=336188#p336188
|
zo aug 17, 2008 11:49 am |
|
|
baquba
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo aug 15, 2007 5:52 pm Berichten: 326
|
Ik neem aan dat je met inlaatpoorten de boostpoorten bedoelt? Als die boospoort nu 3 mm eerder opengaat dan eigenlijk de bedoeling is zal er op het moment dat die boospoort opengaat nog niet genoeg heet uitlaatgas uit de cilinder gestroomd zijn waardoor de cilinderdruk boven de zuiger hoger is dan de carterdruk. Wat er dan gebeurt is dat het hete uitlaatgas niet alleen de uitlaatpoort uitstroomd maar ook via de te vroeg geopende boospoort je spoelkanalen instroomd waardoor je cilinder heel heet zal worden en snel zal vastlopen.
|
zo aug 17, 2008 11:59 am |
|
|
snaaps
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 23, 2005 1:43 am Berichten: 88 Woonplaats: Rotterdam - Ommoord
|
Duidelijk antwoord baquba.
Ik kan me daar inderdaad iets in voorstellen.
Samen met de HPI heb ik ook een stage 6 electric temeparatuur meter besteld.
(omdat ik al genoeg warm lopers heb gehad)
Wat is eigelijk de normale en maximale temparatuur van een cilinder?
_________________ RS50 - 70CC metrakit pro race - Pro race uitlaat - Stage6 26MM Carb - HPI 2008 http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=10922&p=336188#p336188
|
zo aug 17, 2008 12:12 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
normale temp is 60 a 70 graden, maximaal zal ong rond de 80 a 90 liggen?? (tell me if i'm wrong)
_________________
|
zo aug 17, 2008 12:14 pm |
Persoonlijk album
|
|
snaaps
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 23, 2005 1:43 am Berichten: 88 Woonplaats: Rotterdam - Ommoord
|
Ok,
Nou samen met de temparatuur meter en iets verlaagde poort gaat het wel goed komen denk ik.
Ik rijdt er tenslotte ook geen hele stukken mee, zo nu en dan ff af reageren en soms meedoen aan een sprintrace'je
Nog even iets anders wat ik niet via google kan vinden:
Na gereden te hebben bevindt zich koude condens aan de carabateur, is dit normaal en waardoor wordt dit veroorzaak?
_________________ RS50 - 70CC metrakit pro race - Pro race uitlaat - Stage6 26MM Carb - HPI 2008 http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=10922&p=336188#p336188
|
zo aug 17, 2008 12:22 pm |
|
|
snaaps
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 23, 2005 1:43 am Berichten: 88 Woonplaats: Rotterdam - Ommoord
|
Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
Ok.
Vandaag de HPI en temp meter geinstalleerd. Helaas zat er een verkeerde sensor bij dus heb ik de oude sensor gesloopt, uitgeboord, ietjes in gekort en schroefdraad aan de binnenkant getapt zodat ik de 1/8 stage sensor nu in de oude standaard tempsensor heb zitten.
De onderkant steekt netjes uit voor een goede meting. De temp bedraagt een steady 53 graden, gemeten in de cilinderkop.
Is dit een normale temparatuur met een snelle setup? (circa 20 minuten gereden, koude bougie en water als koeling)
_________________ RS50 - 70CC metrakit pro race - Pro race uitlaat - Stage6 26MM Carb - HPI 2008 http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=10922&p=336188#p336188
|
za aug 23, 2008 7:39 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
das best koud nog. met dit weer verwacht ik meer richting de 60
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
za aug 23, 2008 7:43 pm |
|
|
chris2306
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 22, 2007 11:28 am Berichten: 129 Woonplaats: amsterdam
|
Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
ik heb een vraagje xD Als je een stukje heb gereden en dan je bougie eruit draait kun je zien of je sproeier te klein, te groot of juist goed is. Maar welke kleur heeft je bougie als je niet gereden heb? (is dit bijvoorbeeld altijd zwart of is het dan ook wit of bruin maar dan dof ofzo? )
_________________ Ben ik even blij dat ik geen scooter rij
|
za aug 23, 2008 10:02 pm |
|
|
|