HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do jan 16, 2025 12:52 am




Antwoord op onderwerp  [ 724 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 49  Volgende
 het grote 'welke setup' topic 
Auteur Bericht
Ari
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm
Berichten: 2948
Woonplaats: Aalsmeer
Antwoord met een citaat
Bericht 
als k 50cc snel neem, dan laat k de krukas zoenzo stnd :^^:
maar ik wil tog een 70 :_: nja, eff met mn vader praten vd week, kleine kans dat ie mss wat voorschiet :Y:
maarja, om de 500km zuiger vervangen, je ziet zelf hoeveel verstand ze daar hebben van schakelbrommers :X: zo dom ben k nouw ook weer niet hoor ;)

_________________
Racekees schreef:
Thijn, waarschuwing voor jou, omdat ik het kan


ma apr 07, 2008 9:05 pm
Profiel
floRiS50
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 27, 2007 1:12 am
Berichten: 2996
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Middelburg
Antwoord met een citaat
Bericht 
idd klopt geen reet van :^^:

_________________
Honda VTR1000 Firestorm


ma apr 07, 2008 10:51 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ari schreef:
nja, als et over eronderzetten gaat dan laat ik et doen, ik mag helemaal nix zelf aan mn brom doen van me pa, wrss daarom dat k zo langzaam leer over et blok enzo van een brommer
maar et setup samenstellen doe k liever met jullie omdat jullie veel verstand van hebben, ze zegge daarzo dat je je zuiger om de 500km moet verwissele en je cil om de 2000km ofzo als je een 70cc neemt, is tog wel beetje overdreven ofniet?
maar al zou ik moeten kiezen tussen een krukas en een cabrateur, wat is het slimste? (stnd kurkas kan veel hebbe hoor )


vroeger had je van de meeste 50cc schakels ook een 70cc versie

de honda's ed hadden een volledig aangepast 70cc blok (dacht ik), terwijl men bij de europese merken (derbi, aprilia, cagiva) een blok berekende op 70cc en daar dan een 50cc cilinder op zette.

zo had je van de RS50 extrema een versie met 14mm carb, eentje met 19mm carb en eentje met 19mm carb en 70cc cilinder

die 70cc's zijn te vergelijken met de huidige DR en zwarte top, maw, ze gingen best lang mee

alleen bleven bij de minarelli am blokjes de krukassen een zwak punt, cagiva, derbi etc hadden daar geen last van ...

Is het dus verstandig om 70cc te rijden, moet je voor jezelf uitmaken, controleer jezelf een beetje, maar vervang gewoon je krukas, dat hoeft niet veel te kosten, mensen zat hier die het voor een prikkie doen en de locale appiedealer hier doet het voor 100€ vaste prijs...

wil je een leuke straat 70cc, ga dan voor DR, zwarte top, airsal, gilardoni 68cc etc

_________________
Afbeelding


ma apr 07, 2008 10:58 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Ari
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm
Berichten: 2948
Woonplaats: Aalsmeer
Antwoord met een citaat
Bericht 
nu weet k et helemaal niet meer :P
dus, of airsal 70cc, of die zwarte top helemaal onderaan (of bedoelde je een andere?), of die 70 gila, welke raden jullie het beste aan nouw? :P
http://opvoeren.nl/shop/onderdelen_res. ... =Cilinders
http://www.50cc.nl/zoek_res.asp?TA=YamT ... t&offset=0
en is zo'n race krukas van doppler genoeg? (die 86euro)
http://opvoeren.nl/shop/onderdelen_res. ... rtn=Krukas

_________________
Racekees schreef:
Thijn, waarschuwing voor jou, omdat ik het kan


di apr 08, 2008 3:12 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
die doppler is perfect

TP is goedkoopste en gaat lang mee

Gila is duurder, maar gaat nog langer mee en zal minstens evenveel vermogen geven

de Airsal is iets slechter afgewerkt en is minder slijtvast, maar zal iets meer vermogen geven

Als het is voor dat beetje extra vermogen, dan zou ik voor de gila gaan :)

succes

_________________
Afbeelding


di apr 08, 2008 3:21 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Vetpot
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 18, 2007 2:42 pm
Berichten: 226
Woonplaats: Huizen (NH)
Antwoord met een citaat
Bericht 
met doppler ga je t wel redden denk ;) cilinder moet je echt zelf weten, ook ivbm je budget...

_________________
Mijn Kawa Ar50


di apr 08, 2008 3:21 pm
Profiel
Ari
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm
Berichten: 2948
Woonplaats: Aalsmeer
Antwoord met een citaat
Bericht 
thomas, je bent echt geweldig :thumleft:
als het met geld meezit word et de gila, ander die TP
maar nog één laatste vraagje: voldoet mn 16mm'tje of is het echt noodzakelyk om grotere te kopen?
k zag al iemand op het forum met 70cc en 17.5cabr dus k dacht, wrrm kan et niet met een 16 :Y:

_________________
Racekees schreef:
Thijn, waarschuwing voor jou, omdat ik het kan


di apr 08, 2008 3:31 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ari schreef:
thomas, je bent echt geweldig :thumleft:
als het met geld meezit word et de gila, ander die TP
maar nog één laatste vraagje: voldoet mn 16mm'tje of is het echt noodzakelyk om grotere te kopen?
k zag al iemand op het forum met 70cc en 17.5cabr dus k dacht, wrrm kan et niet met een 16 :Y:


Een 16mm kan hoor, maar iets groter is meer dan welkom.

Een 19mm phbg is eigenlijk ideaal omdat het verbruik niet zoveel hoger zal zijn, de 17,5 phbn is een scootercarb en is dus geen echte aanrader. Maar ik ben niet zeker of ze die laatste toevallig ook niet in de phbg reeks hebben ...

_________________
Afbeelding


di apr 08, 2008 3:37 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Lex
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 31, 2006 5:41 pm
Berichten: 1059
Afbeeldingen: 15
Woonplaats: Enschede
Antwoord met een citaat
Bericht 
van een 17.5 bestaat ook een phbg
bij mij was dat een ideale carb met een minimum verbruik en goede prestaties, maar dat was met 50cc en een r1, ik weet niet of dat voor een 70cc ook goed is

_________________
CBR400RR, ZXR400, CB500.
over 4 maanden: CBR600RR!!


di apr 08, 2008 3:42 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Ari
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm
Berichten: 2948
Woonplaats: Aalsmeer
Antwoord met een citaat
Bericht 
wat is het verschil tussen phbg, phbn en de rest (als die er bestaat :X: )?

_________________
Racekees schreef:
Thijn, waarschuwing voor jou, omdat ik het kan


di apr 08, 2008 3:44 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ari schreef:
wat is het verschil tussen phbg, phbn en de rest (als die er bestaat :X: )?


een phbn is een scootercarb, dus slomere gasreactie

phbg is een echte schakelcarb, vooral voor straatgebruik

17,5 gaat perfect mits de goede afstelling, maar een 19mm lijkt me gewoon iets makkelijker ...

_________________
Afbeelding


di apr 08, 2008 3:47 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Ari
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm
Berichten: 2948
Woonplaats: Aalsmeer
Antwoord met een citaat
Bericht 
okee, nogmaals bedankt jongens ! :^^:

_________________
Racekees schreef:
Thijn, waarschuwing voor jou, omdat ik het kan


di apr 08, 2008 3:52 pm
Profiel
Koffiezetter
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 22, 2008 9:40 am
Berichten: 80
Woonplaats: Makkum
Antwoord met een citaat
Bericht 
Laat ik nou net een 19mm PHBG in de verkoop hebben :<>:

_________________
Citaat:
Aan slang zuigen, tot je overheerlijke goedje binnen krijgt
©bitchvanRacekees


di apr 08, 2008 3:53 pm
Profiel
Ari
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm
Berichten: 2948
Woonplaats: Aalsmeer
Antwoord met een citaat
Bericht 
je hebt een pb :D:

_________________
Racekees schreef:
Thijn, waarschuwing voor jou, omdat ik het kan


di apr 08, 2008 3:56 pm
Profiel
floRiS50
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 27, 2007 1:12 am
Berichten: 2996
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Middelburg
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik zou ook voor de gila gaan, hoor je veel goede dingen over.. erg slijtvast en toch leuke prestaties mee te halen :^^: als je die gewoon met doppler krukasje doet en 19 mm zal het zeker lekker lopen :^^:

_________________
Honda VTR1000 Firestorm


di apr 08, 2008 6:23 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 724 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 49  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron