het grote 'welke setup' topic
Auteur |
Bericht |
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
als k 50cc snel neem, dan laat k de krukas zoenzo stnd
maar ik wil tog een 70 nja, eff met mn vader praten vd week, kleine kans dat ie mss wat voorschiet
maarja, om de 500km zuiger vervangen, je ziet zelf hoeveel verstand ze daar hebben van schakelbrommers zo dom ben k nouw ook weer niet hoor
_________________
Racekees schreef: Thijn, waarschuwing voor jou, omdat ik het kan
|
ma apr 07, 2008 9:05 pm |
|
|
floRiS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 27, 2007 1:12 am Berichten: 2996 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Middelburg
|
idd klopt geen reet van
_________________ Honda VTR1000 Firestorm
|
ma apr 07, 2008 10:51 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Ari schreef: nja, als et over eronderzetten gaat dan laat ik et doen, ik mag helemaal nix zelf aan mn brom doen van me pa, wrss daarom dat k zo langzaam leer over et blok enzo van een brommer maar et setup samenstellen doe k liever met jullie omdat jullie veel verstand van hebben, ze zegge daarzo dat je je zuiger om de 500km moet verwissele en je cil om de 2000km ofzo als je een 70cc neemt, is tog wel beetje overdreven ofniet? maar al zou ik moeten kiezen tussen een krukas en een cabrateur, wat is het slimste? (stnd kurkas kan veel hebbe hoor )
vroeger had je van de meeste 50cc schakels ook een 70cc versie
de honda's ed hadden een volledig aangepast 70cc blok (dacht ik), terwijl men bij de europese merken (derbi, aprilia, cagiva) een blok berekende op 70cc en daar dan een 50cc cilinder op zette.
zo had je van de RS50 extrema een versie met 14mm carb, eentje met 19mm carb en eentje met 19mm carb en 70cc cilinder
die 70cc's zijn te vergelijken met de huidige DR en zwarte top, maw, ze gingen best lang mee
alleen bleven bij de minarelli am blokjes de krukassen een zwak punt, cagiva, derbi etc hadden daar geen last van ...
Is het dus verstandig om 70cc te rijden, moet je voor jezelf uitmaken, controleer jezelf een beetje, maar vervang gewoon je krukas, dat hoeft niet veel te kosten, mensen zat hier die het voor een prikkie doen en de locale appiedealer hier doet het voor 100€ vaste prijs...
wil je een leuke straat 70cc, ga dan voor DR, zwarte top, airsal, gilardoni 68cc etc
_________________
|
ma apr 07, 2008 10:58 pm |
Persoonlijk album
|
|
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
nu weet k et helemaal niet meer
dus, of airsal 70cc, of die zwarte top helemaal onderaan (of bedoelde je een andere?), of die 70 gila, welke raden jullie het beste aan nouw?
http://opvoeren.nl/shop/onderdelen_res. ... =Cilinders
http://www.50cc.nl/zoek_res.asp?TA=YamT ... t&offset=0
en is zo'n race krukas van doppler genoeg? (die 86euro)
http://opvoeren.nl/shop/onderdelen_res. ... rtn=Krukas
_________________
Racekees schreef: Thijn, waarschuwing voor jou, omdat ik het kan
|
di apr 08, 2008 3:12 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
die doppler is perfect
TP is goedkoopste en gaat lang mee
Gila is duurder, maar gaat nog langer mee en zal minstens evenveel vermogen geven
de Airsal is iets slechter afgewerkt en is minder slijtvast, maar zal iets meer vermogen geven
Als het is voor dat beetje extra vermogen, dan zou ik voor de gila gaan :)
succes
_________________
|
di apr 08, 2008 3:21 pm |
Persoonlijk album
|
|
Vetpot
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 18, 2007 2:42 pm Berichten: 226 Woonplaats: Huizen (NH)
|
met doppler ga je t wel redden denk cilinder moet je echt zelf weten, ook ivbm je budget...
_________________ Mijn Kawa Ar50
|
di apr 08, 2008 3:21 pm |
|
|
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
thomas, je bent echt geweldig
als het met geld meezit word et de gila, ander die TP
maar nog één laatste vraagje: voldoet mn 16mm'tje of is het echt noodzakelyk om grotere te kopen?
k zag al iemand op het forum met 70cc en 17.5cabr dus k dacht, wrrm kan et niet met een 16
_________________
Racekees schreef: Thijn, waarschuwing voor jou, omdat ik het kan
|
di apr 08, 2008 3:31 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Ari schreef: thomas, je bent echt geweldig als het met geld meezit word et de gila, ander die TP maar nog één laatste vraagje: voldoet mn 16mm'tje of is het echt noodzakelyk om grotere te kopen? k zag al iemand op het forum met 70cc en 17.5cabr dus k dacht, wrrm kan et niet met een 16
Een 16mm kan hoor, maar iets groter is meer dan welkom.
Een 19mm phbg is eigenlijk ideaal omdat het verbruik niet zoveel hoger zal zijn, de 17,5 phbn is een scootercarb en is dus geen echte aanrader. Maar ik ben niet zeker of ze die laatste toevallig ook niet in de phbg reeks hebben ...
_________________
|
di apr 08, 2008 3:37 pm |
Persoonlijk album
|
|
Lex
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo mei 31, 2006 5:41 pm Berichten: 1059 Afbeeldingen: 15 Woonplaats: Enschede
|
van een 17.5 bestaat ook een phbg
bij mij was dat een ideale carb met een minimum verbruik en goede prestaties, maar dat was met 50cc en een r1, ik weet niet of dat voor een 70cc ook goed is
_________________ CBR400RR, ZXR400, CB500. over 4 maanden: CBR600RR!!
|
di apr 08, 2008 3:42 pm |
Persoonlijk album
|
|
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
wat is het verschil tussen phbg, phbn en de rest (als die er bestaat )?
_________________
Racekees schreef: Thijn, waarschuwing voor jou, omdat ik het kan
|
di apr 08, 2008 3:44 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Ari schreef: wat is het verschil tussen phbg, phbn en de rest (als die er bestaat )?
een phbn is een scootercarb, dus slomere gasreactie
phbg is een echte schakelcarb, vooral voor straatgebruik
17,5 gaat perfect mits de goede afstelling, maar een 19mm lijkt me gewoon iets makkelijker ...
_________________
|
di apr 08, 2008 3:47 pm |
Persoonlijk album
|
|
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
okee, nogmaals bedankt jongens !
_________________
Racekees schreef: Thijn, waarschuwing voor jou, omdat ik het kan
|
di apr 08, 2008 3:52 pm |
|
|
Koffiezetter
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 22, 2008 9:40 am Berichten: 80 Woonplaats: Makkum
|
Laat ik nou net een 19mm PHBG in de verkoop hebben
_________________
Citaat: Aan slang zuigen, tot je overheerlijke goedje binnen krijgt
©bitchvanRacekees
|
di apr 08, 2008 3:53 pm |
|
|
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
je hebt een pb
_________________
Racekees schreef: Thijn, waarschuwing voor jou, omdat ik het kan
|
di apr 08, 2008 3:56 pm |
|
|
floRiS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 27, 2007 1:12 am Berichten: 2996 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Middelburg
|
ik zou ook voor de gila gaan, hoor je veel goede dingen over.. erg slijtvast en toch leuke prestaties mee te halen als je die gewoon met doppler krukasje doet en 19 mm zal het zeker lekker lopen
_________________ Honda VTR1000 Firestorm
|
di apr 08, 2008 6:23 pm |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|