HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do apr 17, 2025 10:32 pm




Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 RS 50 1998 
Auteur Bericht
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm
Berichten: 67
Antwoord met een citaat
Bericht 
als iemand hem te koop aanbied met kenteken en in goede staat e.v.t te ruile tegen zeer mooie professionele honda mt 125. verdere details alleen voor geintresseerden

groeten


vr feb 22, 2008 9:47 pm
Profiel
ludo
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 22, 2006 11:22 pm
Berichten: 477
Woonplaats: dedemsvaart
Antwoord met een citaat
Bericht 
eh de rs uit 1998 zijn goeie brommers
me broer had er ook 1 en die had er 80 cc onder zitte waar die 120 mee kon maar je merkte niks aan de brommer hij reed heel goed en er ging niks kapot

de frame is ook van staal dus goed sterk

_________________
mijn RS project :D;) http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4480 :P


vr feb 22, 2008 10:09 pm
Profiel
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm
Berichten: 67
Antwoord met een citaat
Bericht 
aha okee dat is goed dat je niks aan zon brommer merkt. staal is goed sterk dus zal weinig mee gebeuren

wat was zijn setup trouwens?

groeten


za feb 23, 2008 7:44 pm
Profiel
ludo
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 22, 2006 11:22 pm
Berichten: 477
Woonplaats: dedemsvaart
Antwoord met een citaat
Bericht 
Corné Snijders schreef:
aha okee dat is goed dat je niks aan zon brommer merkt. staal is goed sterk dus zal weinig mee gebeuren

wat was zijn setup trouwens?

groeten


eerst reed die met
75cc giladonie
19 mm cabrateur
arrow uitlaat

later is de 75 cc giladoni verandert in 80 cc DR en de aroww voor een yasuni hmr2 uitlaat

_________________
mijn RS project :D;) http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4480 :P


za feb 23, 2008 8:04 pm
Profiel
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm
Berichten: 67
Antwoord met een citaat
Bericht 
5 bak was het toch met welke vertanding. zijn top was 120 zei je. hoe zat het mee zijn koppeling en krukas?

groeten


za feb 23, 2008 8:11 pm
Profiel
ludo
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 22, 2006 11:22 pm
Berichten: 477
Woonplaats: dedemsvaart
Antwoord met een citaat
Bericht 
Corné Snijders schreef:
5 bak was het toch met welke vertanding. zijn top was 120 zei je. hoe zat het mee zijn koppeling en krukas?

groeten
\

ja het was een 5 bak en zijn top was 121 op de auto teller
maar vertanding en krukas,onsteking weet ik niet

hij had hem zo gekocht

_________________
mijn RS project :D;) http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4480 :P


za feb 23, 2008 8:14 pm
Profiel
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm
Berichten: 67
Antwoord met een citaat
Bericht 
aha 121 op auto teller is hard. is niet slecht maar ik wil eerlijk gezegd nog harder gaan. eigenlijk richting 145 of het liefst 160 :P dat je bang word eigenlijk dat zou het mooiste zijn

groeten


za feb 23, 2008 8:26 pm
Profiel
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm
Berichten: 67
Antwoord met een citaat
Bericht 
okee wat is wel mogelijk zeg het maar aan je avator plaatje te zien rijd je er zelf een.


za feb 23, 2008 10:20 pm
Profiel
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm
Berichten: 67
Antwoord met een citaat
Bericht 
het is eventueel wel mogelijk met een am6 blok. is het dan verstandiger om een van de nieuwe generatie voor 2006 een aprilia te kopen. of kan het ook door middel van een am5 voor een am6 blok te vervangen. is dit veel werk? en hoe zoals tandwielen waar ik eerder al iets vaags over hoorde?

groeten


do feb 28, 2008 7:48 pm
Profiel
Geerte
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 18, 2006 8:12 pm
Berichten: 266
Woonplaats: Brakel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Als je een andere tandwielverhouding hebt dan standaart ga je sneller of langzamer. Dit is wat ze bedoelen met de tandwielen. Maar vraag me niet hoeveel of hoe weinig.
Volgens mij kan je een AM5 wel voor AM6 vervangen, maar de ophangpunten zijn dacht ik niet 100% gelijk. Maar dat weet ik niet zeker.
En volgens mij maakt het niets uit of je nu een oud of nieuw model hebt om harder te gaan.

_________________
Brommer weer gloedje nieuw!
Op zn Daan's: klein = minder gewicht = sneller!


do feb 28, 2008 8:34 pm
Profiel
floRiS50
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 27, 2007 1:12 am
Berichten: 2996
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Middelburg
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik geloof dat als je een am6 blok onder een oud model legt de ketting niet meer goed in lijn ligt. dat je dus je ophangingspunten aan moet gaan passen. verschil tussen de 2 blokken ligt vooral aan de versnelling meer, verder zijn ze zowat identiek dacht ik. ze kunnen het zeker aan, word ook mee gesprint. ikzelf rijd gewoon maar licht opgevoerd maar merk er ook helemaal niks aan. laatst is alleen wel mijn frame gescheurd maar dat kwam gewoon omdat de vorige eigenaar m helemaal had afgekart. en 160 kan je idd wel vergeten :^^:

_________________
Honda VTR1000 Firestorm


di maart 04, 2008 3:15 am
Profiel
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm
Berichten: 67
Antwoord met een citaat
Bericht 
maar ja 140 kan toch wel te halen zijn op zo iets? iemand ervaring met zo iets mongolisch hards?

groeten


di maart 04, 2008 6:04 pm
Profiel
DennisRS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm
Berichten: 1466
Afbeeldingen: 6
Woonplaats: Alem
Antwoord met een citaat
Bericht 
Vriend van me had een derbi GPR oud model met die koplampen naast elkaar...
Met malossi mhr80 28mm en jolly moto kwam hij aardig in die buurt...
Maar 160 is echt niet haalbaar... 140 is misschien haalbaar, maar dan gaat dat nooit lang goed denk ik en je moet hem erg zwaar vertanden wat ook nog eens ten koste gaat van de trekkracht

_________________
De NnisRs


di maart 04, 2008 6:10 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
HeatZeeker
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 04, 2008 1:13 pm
Berichten: 378
Afbeeldingen: 4
Woonplaats: Zutphen
Antwoord met een citaat
Bericht 
140 is eventjes leuk, je zult de gevolgen gauw genoeg merken. De brommer gaat dan trillen, is niet leuk meer. Beter laat je hem zachter lopen, maar wel knetterhard optrekken :D :D :{-):

_________________
Afbeelding


di maart 04, 2008 6:12 pm
Profiel YIM PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
OM RS frame is berekend op gila 70cc, ja had namelijk de RS80, met 21mm en de gila 70

het frame is verder sterk genoeg voor de kracht die er op komt te staan

de voorrem zal het allemaal wat minder leuk vinden, maar dat boeit jou toch niet waarschijnlijk (die van een NM ook niet trouwens)

verder is de verhouding van de 6 in een am6 en de 5 in een am5 gelijk, dus maakt nix uit qua snelheid

en floris, er bestaan RS OM'metjes met am6, standaard derin, heb thuis 3 zo'n frames staan

_________________
Afbeelding


di maart 04, 2008 6:58 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron