Auteur |
Bericht |
DeEnigeEchte
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 25, 2005 2:09 pm Berichten: 435 Woonplaats: Boven-Leeuwen
|
hij bedoelt (denk k) dat als je de vertanding veranderd je je hele blok vern**kt... je zou eventueel een snellere cilinder kunnen kopen (aluminium ipv gietijzer), dan kom je waarschijnlijk iets boven de 60 uit... 65-70 ofzo...
en dan kun je later altijd nog de begrenzer uit de uitlaat hale...
_________________ The artist formaly known as Thomas
|
di jul 19, 2005 9:08 pm |
|
|
Daan88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 06, 2005 11:55 am Berichten: 1887 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: beemster
|
DeEnigeEchte schreef: hij bedoelt (denk k) dat als je de vertanding veranderd je je hele blok vern**kt... je zou eventueel een snellere cilinder kunnen kopen (aluminium ipv gietijzer), dan kom je waarschijnlijk iets boven de 60 uit... 65-70 ofzo...
en dan kun je later altijd nog de begrenzer uit de uitlaat hale...
hij hoeft niet sneller te gaan door een alu cilinder hoor, snelheid ligt gewoon aan hoe snel de cilinder is (poorten)
|
di jul 19, 2005 9:21 pm |
Persoonlijk album
|
|
DeEnigeEchte
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 25, 2005 2:09 pm Berichten: 435 Woonplaats: Boven-Leeuwen
|
ja dat is zo... maar in de regel zijn alu cilinders wat sneller...
_________________ The artist formaly known as Thomas
|
di jul 19, 2005 9:22 pm |
|
|
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
Dat komt niet door het materiaal. Dat komt omdat de alu cilinder meer voorkomen en sneller worden uitgevoerd.
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
di jul 19, 2005 9:38 pm |
|
|
DeEnigeEchte
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 25, 2005 2:09 pm Berichten: 435 Woonplaats: Boven-Leeuwen
|
ik heb ook nooit gezegt dat t door het materiaal komt, ik zeg alleen dat alu cilinders meestal sneller zijn...
_________________ The artist formaly known as Thomas
|
di jul 19, 2005 10:34 pm |
|
|
Daan88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 06, 2005 11:55 am Berichten: 1887 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: beemster
|
oke dan zijn we het wer eens
|
di jul 19, 2005 10:37 pm |
Persoonlijk album
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
DeEnigeEchte schreef: hij bedoelt (denk k) dat als je de vertanding veranderd je je hele blok vern**kt... je zou eventueel een snellere cilinder kunnen kopen (aluminium ipv gietijzer), dan kom je waarschijnlijk iets boven de 60 uit... 65-70 ofzo...
en dan kun je later altijd nog de begrenzer uit de uitlaat hale...
Nee dat bedoelt ie niet, je hebt er blijkbaar niet egt veel verstand van want je roept maar wat.
Hij bedoelt dat een std tzr weinig trekkracht heeft (duh) en als je dan de vertanding aanpast blijft er helemaal niks meer van over (van de trekkracht). Zo zal je pas na een paar kilometer bij de 60 komen or whatever. Snappie?
Hoe kom je erbij dat als je de vertanding aanpast je blok verneukt? En wat verneuk je dan aan het blok?? Om maar even duidelijk te zijn
|
di jul 19, 2005 11:28 pm |
Persoonlijk album
|
|
lagel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm Berichten: 918 Woonplaats: hoeven
|
jah ben ook wel benieuwd naar je argumenten, waarom je dan je blok zou verneuken.
_________________ Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
|
wo jul 20, 2005 12:02 am |
|
|
DeEnigeEchte
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 25, 2005 2:09 pm Berichten: 435 Woonplaats: Boven-Leeuwen
|
nouja... k zeg ook al "denk ik". ik weet dat de tzr vrij weinig trekkracht heeft, dus lijkt het mij dat als je de vertanding zou aanpassen (meer op trekkracht gericht) dat je iets aan je koppeling verneukt... maar als dat nie zo is, nouja oke... weet ik dat ook weer
_________________ The artist formaly known as Thomas
|
wo jul 20, 2005 10:22 am |
|
|
Daan88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 06, 2005 11:55 am Berichten: 1887 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: beemster
|
vind de koppeling niet zo erg hoor maar als je een veels te lichte vertanding hebt vind je cilinder het niet zo leuk
|
wo jul 20, 2005 10:46 am |
Persoonlijk album
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Denk maar zo, oorspronkelijk is het am blok ontworpen door yamaha. En wel voor een 80cc. AM is dan een namaak ervan als het ware. (werd me uitgelegd door een of andere hoge gast in het race gebeuren) Maar het blok is ontworpen voor een 80cc. Hij kan dus veel aan, je moet het wel erg raar maken wil je "het blok" kapot maken.
|
wo jul 20, 2005 5:35 pm |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Die standaard tzr cilinder heeft power genoeg zonder begrenzing. Dus cilinder hoef je niks aan te doen. Carburateur is standaard 16mm dus dat is ook groot genoeg. Enige wat je moet doen is de begrenzing uit de uitlaat en een grotere sproeier. Eventueel een groter voortandwiel maar als je niet harder wil dan 60 dan kan je die originele ook wel gewoon laten zitten. Je moet dan wel een beetje letten op je toeren dat je niet 11.000 toeren gaat maken bij 60-65 km/h want dan is het zo kapot.
|
wo jul 20, 2005 9:45 pm |
Persoonlijk album
|
|
Stephan_TzR
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 11, 2005 10:56 pm Berichten: 20 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Huizen
|
Ik ben weer terug van vakantie;)..dus weer klaar om te replyen...is het nou het best om een deel van de begrenzer uit m'n uitlaat weg te laten halen? en er wellicht een andere demper op te zette waardoor hij een mooi geluidje geeft?
_________________ Riding Yamaha TZR - What A Feeling
|
wo aug 10, 2005 8:40 am |
Persoonlijk album
|
|
Appie-G
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jun 24, 2005 4:28 pm Berichten: 32 Woonplaats: Adam
|
mn vriend heeft doppler powerfilter da grote ronde verkrijgbaar in blauw/rood en zilver d8 k ... en doppler uitlaat :O .... zeer mooi/brute geluid ook
|
wo aug 10, 2005 12:21 pm |
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Als je ander geluid wilt is het het goedkoopst om een powerfilter te kopen... Dan krijg je al een veel zwaarder geluid, alhoewel bij een tzr al een vrij zwaar geluid zit...
|
wo aug 10, 2005 6:24 pm |
Persoonlijk album
|
|
|