HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 10, 2025 5:42 pm




Antwoord op onderwerp  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 Yamaha TZR 50 
Auteur Bericht
DeEnigeEchte
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 25, 2005 2:09 pm
Berichten: 435
Woonplaats: Boven-Leeuwen
Antwoord met een citaat
Bericht 
hij bedoelt (denk k) dat als je de vertanding veranderd je je hele blok vern**kt... je zou eventueel een snellere cilinder kunnen kopen (aluminium ipv gietijzer), dan kom je waarschijnlijk iets boven de 60 uit... 65-70 ofzo...

en dan kun je later altijd nog de begrenzer uit de uitlaat hale...

_________________
The artist formaly known as Thomas


di jul 19, 2005 9:08 pm
Profiel
Daan88
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 06, 2005 11:55 am
Berichten: 1887
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: beemster
Antwoord met een citaat
Bericht 
DeEnigeEchte schreef:
hij bedoelt (denk k) dat als je de vertanding veranderd je je hele blok vern**kt... je zou eventueel een snellere cilinder kunnen kopen (aluminium ipv gietijzer), dan kom je waarschijnlijk iets boven de 60 uit... 65-70 ofzo...

en dan kun je later altijd nog de begrenzer uit de uitlaat hale...


hij hoeft niet sneller te gaan door een alu cilinder hoor, snelheid ligt gewoon aan hoe snel de cilinder is (poorten)


di jul 19, 2005 9:21 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
DeEnigeEchte
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 25, 2005 2:09 pm
Berichten: 435
Woonplaats: Boven-Leeuwen
Antwoord met een citaat
Bericht 
ja dat is zo... maar in de regel zijn alu cilinders wat sneller...

_________________
The artist formaly known as Thomas


di jul 19, 2005 9:22 pm
Profiel
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am
Berichten: 831
Woonplaats: Roosendaal
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dat komt niet door het materiaal. Dat komt omdat de alu cilinder meer voorkomen en sneller worden uitgevoerd.

_________________
DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.


di jul 19, 2005 9:38 pm
Profiel
DeEnigeEchte
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 25, 2005 2:09 pm
Berichten: 435
Woonplaats: Boven-Leeuwen
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik heb ook nooit gezegt dat t door het materiaal komt, ik zeg alleen dat alu cilinders meestal sneller zijn...

_________________
The artist formaly known as Thomas


di jul 19, 2005 10:34 pm
Profiel
Daan88
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 06, 2005 11:55 am
Berichten: 1887
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: beemster
Antwoord met een citaat
Bericht 
oke dan zijn we het wer eens :D:


di jul 19, 2005 10:37 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
peteRS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm
Berichten: 1760
Afbeeldingen: 95
Woonplaats: Zeewolde (FL)
Antwoord met een citaat
Bericht 
DeEnigeEchte schreef:
hij bedoelt (denk k) dat als je de vertanding veranderd je je hele blok vern**kt... je zou eventueel een snellere cilinder kunnen kopen (aluminium ipv gietijzer), dan kom je waarschijnlijk iets boven de 60 uit... 65-70 ofzo...

en dan kun je later altijd nog de begrenzer uit de uitlaat hale...


Nee dat bedoelt ie niet, je hebt er blijkbaar niet egt veel verstand van want je roept maar wat.

Hij bedoelt dat een std tzr weinig trekkracht heeft (duh) en als je dan de vertanding aanpast blijft er helemaal niks meer van over (van de trekkracht). Zo zal je pas na een paar kilometer bij de 60 komen or whatever. Snappie?

Hoe kom je erbij dat als je de vertanding aanpast je blok verneukt? En wat verneuk je dan aan het blok?? Om maar even duidelijk te zijn :<>:


di jul 19, 2005 11:28 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
lagel
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm
Berichten: 918
Woonplaats: hoeven
Antwoord met een citaat
Bericht 
jah ben ook wel benieuwd naar je argumenten, waarom je dan je blok zou verneuken. ;)

_________________
Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
Afbeelding


wo jul 20, 2005 12:02 am
Profiel
DeEnigeEchte
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 25, 2005 2:09 pm
Berichten: 435
Woonplaats: Boven-Leeuwen
Antwoord met een citaat
Bericht 
nouja... k zeg ook al "denk ik". ik weet dat de tzr vrij weinig trekkracht heeft, dus lijkt het mij dat als je de vertanding zou aanpassen (meer op trekkracht gericht) dat je iets aan je koppeling verneukt... maar als dat nie zo is, nouja oke... weet ik dat ook weer

_________________
The artist formaly known as Thomas


wo jul 20, 2005 10:22 am
Profiel
Daan88
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 06, 2005 11:55 am
Berichten: 1887
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: beemster
Antwoord met een citaat
Bericht 
vind de koppeling niet zo erg hoor maar als je een veels te lichte vertanding hebt vind je cilinder het niet zo leuk :^^:


wo jul 20, 2005 10:46 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
peteRS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm
Berichten: 1760
Afbeeldingen: 95
Woonplaats: Zeewolde (FL)
Antwoord met een citaat
Bericht 
Denk maar zo, oorspronkelijk is het am blok ontworpen door yamaha. En wel voor een 80cc. AM is dan een namaak ervan als het ware. (werd me uitgelegd door een of andere hoge gast in het race gebeuren) Maar het blok is ontworpen voor een 80cc. Hij kan dus veel aan, je moet het wel erg raar maken wil je "het blok" kapot maken.


wo jul 20, 2005 5:35 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
cebess
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm
Berichten: 3209
Afbeeldingen: 33
Woonplaats: Uden
Antwoord met een citaat
Bericht 
Die standaard tzr cilinder heeft power genoeg zonder begrenzing. Dus cilinder hoef je niks aan te doen. Carburateur is standaard 16mm dus dat is ook groot genoeg. Enige wat je moet doen is de begrenzing uit de uitlaat en een grotere sproeier. Eventueel een groter voortandwiel maar als je niet harder wil dan 60 dan kan je die originele ook wel gewoon laten zitten. Je moet dan wel een beetje letten op je toeren dat je niet 11.000 toeren gaat maken bij 60-65 km/h want dan is het zo kapot.


wo jul 20, 2005 9:45 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Stephan_TzR
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma jul 11, 2005 10:56 pm
Berichten: 20
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: Huizen
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik ben weer terug van vakantie;)..dus weer klaar om te replyen...is het nou het best om een deel van de begrenzer uit m'n uitlaat weg te laten halen? en er wellicht een andere demper op te zette waardoor hij een mooi geluidje geeft? :0o:

_________________
Riding Yamaha TZR - What A Feeling


wo aug 10, 2005 8:40 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Appie-G
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jun 24, 2005 4:28 pm
Berichten: 32
Woonplaats: Adam
Antwoord met een citaat
Bericht 
mn vriend heeft doppler powerfilter da grote ronde :P verkrijgbaar in blauw/rood en zilver d8 k ... en doppler uitlaat :O .... zeer mooi/brute geluid ook


wo aug 10, 2005 12:21 pm
Profiel WWW
peteRS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm
Berichten: 1760
Afbeeldingen: 95
Woonplaats: Zeewolde (FL)
Antwoord met een citaat
Bericht 
Als je ander geluid wilt is het het goedkoopst om een powerfilter te kopen... Dan krijg je al een veel zwaarder geluid, alhoewel bij een tzr al een vrij zwaar geluid zit...


wo aug 10, 2005 6:24 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: