HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma dec 23, 2024 9:35 am




Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Aprilia AF1 Sintesi - Cebess 
Auteur Bericht
cebess
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm
Berichten: 3209
Afbeeldingen: 33
Woonplaats: Uden
Bericht Aprilia AF1 Sintesi - Cebess
Ik heb mijn AF1 sintesi al enkele jaren in bezet en sinds september 2003 heb ik een yamaha tzr voor dagelijks gebruik. Nu vind ik het tijd worden om mijn oude af1 eens onder handen te nemen.

Zo was de brommer nadat ik hem gekocht had (total loss) en gerepareerd had:
Afbeelding

Hier is het gallery topic: klik

De brommer ziet er op die foto's nog best goed uit alleen is het blok kapot gelopen. Verder heb ik door een kleine aanrijding een scheur in mijn onderkuip bij het voorwiel. Voor de rest op elk kuipdeel wel krassen die er al op zaten toen ik de kuipen kocht en enkele heb ik zelf gedaan :devil:

Ik heb nu 2 RV4 blokken liggen (de originele blokken die eronder horen) maar die hebben beide een gare krukas en bij 1 is er een tandwiel kapot en de andere lekt een klein beetje olie bij de schakelpookas. Het idee kwam om er een am6 blok onder te leggen en deze heb ik dan pas geleden 2dehands gekocht. Zo'n blok heeft enkele voordelen ten opzichte van het rv4 blok. De belangrijkste is dat er veel spullen voor te krijgen zijn. Verder heb ik zelf onder mijn tzr ook een am6 dus lekker uitwisselbaar.

Ik ben er nog niet uit wat ik met het uiterlijk van de brommer wil doen. Het frame wordt gecoat en de kappen gespoten maar in welke kleuren weet ik nog niet. Misschien helemaal origineel of iets speciaals. Dat bedenk ik ondertussen nog wel.

Motorisch wordt het een am6 blok met binnenkort nieuwe polini 74cc w-poort cilinder. De uitlaat ga ik pas bekijken / uitzoeken als het am6 blok eronder zit.

Stappenplan:
- blok compleet maken en opbouwen
- frame aanpassen zodat am6 blok er mooi in past
- bestaande uitlaat passend maken (bos) of een andere uitlaat kopen en passend maken als dat nodig is.
- alle kappen weer monteren en alle beugels goed maken zodat alles pefect past en dat ik niet met gespoten kuipen moet gaan lopen prutsen.
- het frame en de wielen laten stralen en coaten
- kuipen strak maken en laten spuiten
- opbouwen
- verzekeren
- rijden

Dit is het stappenplan zoals het er nu uit ziet, er kan nog van alles veranderen.

Ik hoop hiermee klaar te zijn aan het einde van de zomervakantie.

Update: 5-5-2005

Vandaag brommer uit de schuur gehaald. De brommer ziet er op de foto's nog beter uit dan in het echt.

Afbeelding

Afbeelding

En in deze lege ruimte moet nog iets komen!

Afbeelding

Afbeelding

Hier komt dus dit blok!

Afbeelding

Met deze poline 74cc cilinder die deze week bezorgt is.

Afbeelding

Ziet er toch wel grappig uit zo'n W poort

Afbeelding

Verder komt er dus deze 21mm dellorto carburateur onder.

Afbeelding

En hier is dan 1 van mijn oude rv4 blokken, die heb ik er even in gezet om te meten waar het tandwiel precies zit. Kan ik straks vrij simpel bepalen hoe het am6 blok moet ziiten.

Afbeelding

Afbeelding

Morgen ga ik samen met een buurjongen het blok erin lassen (hij is metaalbewerker/lasser) dus dan komt het wel goed denk ik zo. Kheb alle ophangpunten vandaag al weggeslepen omdat die allemaal niet passen en in de weg zitten. am6 blok is namelijk een stuk groter dan een rv4 blok.

Update: 9-7-2005

Het am6 blok zit er inmiddels goed onder. Mijn Bos af1 uitlaat is aangepast en zit er nu dus ook onder. Heb hier een tijdje niet meer geupdate maar ik rij nu al dik een maand rond met de brommer omdat dit gewoon erg leuk rijden is, top van 120 op de teller (110 echt denk ik) en trekt als een beest. Dus staat een TZR alweer een hele tijd stil.

Totdat ik woensdag naar mijn werk wilde gaan en 5 km van huis af was in de stromende regen. Blok begon opeens hele erge rare harde geluiden te maken, net alsof er een kabauter in zat met een hamer. Naja ik dus weer naar huis tijden, lopen of op laten halen was geen optie. Dus dat rammelen werd alleen maar erger en er kwam ook flinke rook uit de uitlaat. Ik denk zelf kapot bigend en keering naar de bak. Misschien nog wat lagers naar de klote en verder weet ik het niet. Morgen ga ik denk ik het blok uit elkaar halen om te kijken wat er aan de hand is.

Ik zal morgen ook even foto's maken van hoe het blok er nu in zit en hoe ik alles gemaakt heb omdat ik dat nog niet gedaan heb en het blok er nu toch uit moet. Dus de rest volgt morgen...

Hier dus de rest.

Ik zal eerst beginnen met foto's hoe het blok er nu in hangt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het blok zit dus iets verder naar rechts in het frame anders komt het tandwiel niet uit.

Afbeelding
De rempomp en pedaal paste niet meer op de oude plaats dus deze hebben wij 2 cm naar beneden gezet.

Afbeelding
Remvloeistof reservoir ook verplaatst (ietsje hoger) anders kan je niet makkelijk bij de cilinder om die eraf te halen. Blok hoeft er dus niet onderuit om de cilinder eraf te halen.

Afbeelding
Prachtig mooi laswerk van mijn buurjongen, Martijn bedankt!

Afbeelding
Hier dan mijn schakelpook, normaal zit er een mechanisme maar ik heb tijdelijk gewoon een rv4 pook gepakt en er andersom op gezet. Schakelt perfect alleen wel andersom (1 omhoog en de rest naar beneden)


Nou en dan hier het drama van mijn kapot blok. Vandaag dus blok er onderuit gehaald en op de operatietafel ermee.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik kwam nog wat rommel tegen in mijn blok, moet denk ik allemaal weer terug erin ;)

En dan hier de oorzaak van het helse kabaal. Lager kapot, de houder die de kogels op zijn plaats houdt is helemaal naar de tering. Daardoor ook flink speling op het lager en verneukte keering. Dus ook olieverbruik uit de bak vandaar de rook.
Afbeelding

Afbeelding

Nu dus allemaal nieuwe lagers gehaald voor het hele blok incl. keeringen. Mis alleen nog 2 keeringen maar die komen later wel, blok kan nu gewoon weer dicht. Die keeringen kan ik er van buitenaf gewoon in tikken.


Laatst bijgewerkt door cebess op za jul 09, 2005 7:11 pm, in totaal 4 keer bewerkt.



za apr 30, 2005 4:06 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Sjouke
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo sep 15, 2004 5:13 pm
Berichten: 263
Afbeeldingen: 10
Woonplaats: Overschild, provincie Groningen
Bericht 
Mooi man, am6je eronder :^^: Als je nog foto's nodig hebt van hoe mijn blok eronder hangt moet je t maar zeggen.


za apr 30, 2005 7:27 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
cebess
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm
Berichten: 3209
Afbeeldingen: 33
Woonplaats: Uden
Bericht 
Ik denk dat ik er wel uit kom maar ik zou het wel fijn vinden als je die even naar mij wil mailen, kan nooit kwaad.


za apr 30, 2005 7:31 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Carlo
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma jan 19, 2004 1:22 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Den Haag
Bericht 
bij de uitlaat zal je denk ik moeten uitgaan van een OM uitlaat, niet van NM uitlaat want die komen veel te laag uit

_________________
RS-Powerrrrrr...!!!


za apr 30, 2005 10:47 pm
Profiel
locowine
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm
Berichten: 499
Afbeeldingen: 6
Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
Bericht 
valt mee, verschilt ook per uitlaat. ik heb zelf op OM ook een NM uitlaat , Ninja Twinner

_________________
er is geen apriliaman, die zonder imbussleutels kan


za apr 30, 2005 11:24 pm
Profiel WWW
Carlo
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma jan 19, 2004 1:22 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Den Haag
Bericht 
ik geef ook alleen maar een tip locowine ;) heb het zelf destijds gedaan bij de brommer die Sjouke nu heeft gekocht :^^:

_________________
RS-Powerrrrrr...!!!


zo mei 01, 2005 9:57 am
Profiel
locowine
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm
Berichten: 499
Afbeeldingen: 6
Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
Bericht 
alles ok, jongen :^^:

_________________
er is geen apriliaman, die zonder imbussleutels kan


zo mei 01, 2005 2:03 pm
Profiel WWW
cebess
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm
Berichten: 3209
Afbeeldingen: 33
Woonplaats: Uden
Bericht 
update eerste post!


do mei 05, 2005 8:06 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
cebess
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm
Berichten: 3209
Afbeeldingen: 33
Woonplaats: Uden
Bericht 
Ik ben er trouwens uit met de kleuren, het frame wordt zwart, de wielen ook zwart en de kappen worden rood.


vr mei 06, 2005 11:58 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
theredone51
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di maart 08, 2005 1:46 pm
Berichten: 99
Bericht 
cebess schreef:
Ik ben er trouwens uit met de kleuren, het frame wordt zwart, de wielen ook zwart en de kappen worden rood.


tering, ik ben in zoon lieve bui vandaag O:-)
Afbeelding

in ruil voor de hulp bij mijn begrenzer :D:


za mei 07, 2005 9:45 am
Profiel
cebess
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm
Berichten: 3209
Afbeeldingen: 33
Woonplaats: Uden
Bericht 
Ja, zo wordt ie dus idd, bedankt sander!

Het achterzitje ga ik wel rood bekleden dan valt die niet meer zo op. Verder wordt de voorvork, kroonplaat en de binnenkant van de remschijf goudkleur.

Maar eerst vandaag het blok er verder in beunen :D


za mei 07, 2005 10:54 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Nollie
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm
Berichten: 944
Afbeeldingen: 4
Woonplaats: Sprang-Capelle
Bericht 
Vet... ga je er dan ook nog stikkers op plakke of houd je hem kaal rood :)

_________________
Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!


za mei 07, 2005 3:11 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Sjouke
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo sep 15, 2004 5:13 pm
Berichten: 263
Afbeeldingen: 10
Woonplaats: Overschild, provincie Groningen
Bericht 
Die velgen zijn zo mooi van sintesi, dus die zou ik eruit laten springen door ze wit te maken ofzo. Of je velgen rood, frame zwart en kappen zwart. Maar je moet natuurlijk doen wat je zelf het mooist vind.


za mei 07, 2005 3:30 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Indentikit2002
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za maart 12, 2005 5:21 pm
Berichten: 160
Woonplaats: Roosendaal
Bericht 
das jou mening :P

_________________
ik rij niet hard, ik vlieg laag


za mei 07, 2005 8:39 pm
Profiel
RS Rens
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 09, 2004 7:12 pm
Berichten: 906
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: Veldhoven
Bericht 
witte velgen (as je ze es poetst :P ) zijn dan zeker mooier dan zwarte. Zal ook zeker wel mooi staan bij dat rood.
En t zwart frame zal wel vet staan :thumleft: en met goud begint ie te lijken op de RS van Vinske.

[edit] Deze dus :P
Afbeelding

_________________
RPP Crew

Mijn ex-Aprilia RS50 `04 Manuel Pogiali Black Edition


za mei 07, 2005 10:41 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron