Auteur |
Bericht |
[YRT]
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am Berichten: 2242 Woonplaats: ZH
|
barikit is ook ruk.... ik zou gewoon de malossi spruitstuk nemen..
bij onze SBO sprinter scheelde het aardig wat....
alleen liep die op damwoude niet helemaal lekker  11e geworden helaas... je mocht geen slicks gebruiken terwel we daar wel op gerekent hadden 
|
za jun 09, 2007 5:51 pm |
|
 |
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
ff oftopic maaruh..wat is er mis met dat mrd spruitje dan? ik heb um ook..std is hij wel brak afgewerkt..maarja die van mij is nu mooi glad..en heeft de goeie doorlaat.. of bedoelden jullie dat? 
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
za jun 09, 2007 5:58 pm |
Persoonlijk album
|
 |
rain man
ApriliaForum Member
|
nauw, die mrd spruitjes zijn van niet al te best materiaal gemaakt, en scheuren daarom nogal snel.
|
za jun 09, 2007 7:03 pm |
|
 |
Eliminator
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 06, 2005 12:12 pm Berichten: 592 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Zaandam
|
van scheuren en dergelijke heb ik ook geen last ofzo.. en voor het monteren is hij natuurlijk eerst afgewerkt
_________________ Wie niet sleutelt, Wie niet wint
www.club-racing.nl
|
za jun 09, 2007 10:24 pm |
Persoonlijk album
|
 |
rudolf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm Berichten: 660 Woonplaats: Bennekom
|
Het probleem van een mrd is dat je een lange inlaat krijgt. Het blijkt toch meestal dat zo kort mogelijk het best loopt. Met een malossi heb je meteen een stuffer in het membraan zitten en de inlaat word een stuk korter. Niet dat een malossi een super stuffer heeft maar het is wel stukken beter dan een mrd zonder stuffer.
_________________ 2de plaats 70cc klasse Jubbega!!
|
zo jun 10, 2007 12:54 pm |
|
 |
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
rudolf schreef: Het probleem van een mrd is dat je een lange inlaat krijgt. Het blijkt toch meestal dat zo kort mogelijk het best loopt. Met een malossi heb je meteen een stuffer in het membraan zitten en de inlaat word een stuk korter. Niet dat een malossi een super stuffer heeft maar het is wel stukken beter dan een mrd zonder stuffer.
ja oke..dat een korte inlaat beter is weet ik., hoeveel mm is die korter dan? maar ik vind dat zown stuffer altijd zown kleine doorlaat heeft.. en dat je hem met een 28mm carb wel afknijpt'' ik heb de stuffer uit men vl6 menbraam gehaald.. en rij met mrd spruit.. dus met stuffer en malossi spruit zou beter zijn?>
maargoed dit is eigenlijk niet het juiste topic hiervoor  ..
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
zo jun 10, 2007 1:03 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Eliminator
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 06, 2005 12:12 pm Berichten: 592 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Zaandam
|
rudolf schreef: Het probleem van een mrd is dat je een lange inlaat krijgt. Het blijkt toch meestal dat zo kort mogelijk het best loopt. Met een malossi heb je meteen een stuffer in het membraan zitten en de inlaat word een stuk korter. Niet dat een malossi een super stuffer heeft maar het is wel stukken beter dan een mrd zonder stuffer.
hadden we het nou over membraam of over spruitstukken?
_________________ Wie niet sleutelt, Wie niet wint
www.club-racing.nl
|
zo jun 10, 2007 3:05 pm |
Persoonlijk album
|
 |
[YRT]
ApriliaForum Member
|
hm... intresante discuzie... maar waarom hoor ik nou nooit iemand over een roterende inlaat ?
|
zo jun 10, 2007 3:08 pm |
|
 |
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
wat wil je erover horen? Roterende inlaat heeft ook zijn nadelen..
|
zo jun 10, 2007 4:04 pm |
|
 |
[YRT]
ApriliaForum Member
|
ik heb ook zelf mijn twijfel wat nou sneller is... een carbon membraan gestuurde inlaat of een roterende inlaat... wie trekt mijn twijfel weg
|
zo jun 10, 2007 4:07 pm |
|
 |
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
|
een menbraam gaat op een gegeven moment zweven., en dan valt je carterdruk weg?
roterende inlaat..geeft altijd opzelfde moment zijn mengsel door..dus ik zou zeggen roterend is gunstiger.
maargoed ik weet het ook nie 
|
zo jun 10, 2007 4:17 pm |
Persoonlijk album
|
 |
[YRT]
ApriliaForum Member
|
Dr.2Takt schreef: een menbraam gaat op een gegeven moment zweven., en dan valt je carterdruk weg? roterende inlaat..geeft altijd opzelfde moment zijn mengsel door..dus ik zou zeggen roterend is gunstiger. maargoed ik weet het ook nie 
die theorie had ik dus ook in mijn gedachten...... nadeel van een roterende inlaat is echter wel het giganties lastig afstellen is...
|
zo jun 10, 2007 4:19 pm |
|
 |
af1special
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm Berichten: 4328 Woonplaats: Moerkapelle
|
_________________ ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010 1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013
|
zo jun 10, 2007 4:50 pm |
|
 |
rudolf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm Berichten: 660 Woonplaats: Bennekom
|

Eliminator schreef: rudolf schreef: Het probleem van een mrd is dat je een lange inlaat krijgt. Het blijkt toch meestal dat zo kort mogelijk het best loopt. Met een malossi heb je meteen een stuffer in het membraan zitten en de inlaat word een stuk korter. Niet dat een malossi een super stuffer heeft maar het is wel stukken beter dan een mrd zonder stuffer. hadden we het nou over membraam of over spruitstukken? Met inlaat bedoel ik eigenlijk combinatie spruitstuk en membraan.  Dr.2Takt schreef: ja oke..dat een korte inlaat beter is weet ik., hoeveel mm is die korter dan? maar ik vind dat zown stuffer altijd zown kleine doorlaat heeft.. en dat je hem met een 28mm carb wel afknijpt'' ik heb de stuffer uit men vl6 menbraam gehaald.. en rij met mrd spruit.. dus met stuffer en malossi spruit zou beter zijn?> maargoed dit is eigenlijk niet het juiste topic hiervoor  ..
Een mrd membraan is gemaakt voor een membraan zonder stuffer. Dus met een mrd spruitstuk heb je helemaal niks aan een stuffer.
Als je met een malossi spruitstuk zou gaan rijden dan heb je niks meer aan de stuffer die standaard bij het membraan zit omdat er al een stuffer aan het spruitstuk zit. Wat ik zou doen is een spruit maken/kopen die mooi aansluit op de stuffer die bij het malossi membraan hoort.
En nu stop ik met Jim zijn topic te verneuken  .
_________________ 2de plaats 70cc klasse Jubbega!!
|
zo jun 10, 2007 5:21 pm |
|
 |
Sampers
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 30, 2004 5:38 pm Berichten: 168 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Gooik
|
een roterende inlaat is ook vooral bruusk, ineens van niks inlaat, naar vol open.
weet ook niet echt met zekerheid wat allemaal zo goed is of niet, een fs1 had wel standaard roterende inlaat als ik het goed heb dus zal wel niet altijd kut zijn om af te stellen, lijkt me een slecht idee als je een brommer voor massaproductie wil maken.
ook hier staat nog één en ander http://www.geocities.com/lucfoekema/KreidlerV6NL.html
btw, jullie zeggen korte inlaat is beter, ik dacht dat dit mee bepaald in welk toerental je de power krijgt en wanneer die het maximum is.
dus lijkt me dat een korte inlaat niet altijd het beste is, (mss wel bij sprinters, is het wel optimaal op power op zo'n hoog mogelijk toerental te hebben, geen idee)
_________________ -cagiva mito evolution rossi replica import uit italie
-Tetsuya Harada replica RS50 2000
-Aaron Slight Castrol RC45 Superbike replica AF1
|
zo jun 10, 2007 10:37 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|