HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma mei 19, 2025 8:37 am




Antwoord op onderwerp  [ 482 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 33  Volgende
 Eliminator's RS 23-07-2008 misschien wel einde hobby 
Auteur Bericht
[YRT]
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am
Berichten: 2242
Woonplaats: ZH
Antwoord met een citaat
Bericht 
barikit is ook ruk.... ik zou gewoon de malossi spruitstuk nemen..

bij onze SBO sprinter scheelde het aardig wat....

alleen liep die op damwoude niet helemaal lekker :P 11e geworden helaas... je mocht geen slicks gebruiken terwel we daar wel op gerekent hadden :D


za jun 09, 2007 5:51 pm
Profiel WWW
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm
Berichten: 1559
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
ff oftopic maaruh..wat is er mis met dat mrd spruitje dan? ik heb um ook..std is hij wel brak afgewerkt..maarja die van mij is nu mooi glad..en heeft de goeie doorlaat.. of bedoelden jullie dat? :^^:

_________________
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....


za jun 09, 2007 5:58 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
rain man
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2004 6:53 pm
Berichten: 1747
Antwoord met een citaat
Bericht 
nauw, die mrd spruitjes zijn van niet al te best materiaal gemaakt, en scheuren daarom nogal snel.


za jun 09, 2007 7:03 pm
Profiel
Eliminator
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 06, 2005 12:12 pm
Berichten: 592
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Zaandam
Antwoord met een citaat
Bericht 
van scheuren en dergelijke heb ik ook geen last ofzo.. en voor het monteren is hij natuurlijk eerst afgewerkt

_________________
Wie niet sleutelt, Wie niet wint
www.club-racing.nl


za jun 09, 2007 10:24 pm
Profiel YIM PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Antwoord met een citaat
Bericht 
Het probleem van een mrd is dat je een lange inlaat krijgt. Het blijkt toch meestal dat zo kort mogelijk het best loopt. Met een malossi heb je meteen een stuffer in het membraan zitten en de inlaat word een stuk korter. Niet dat een malossi een super stuffer heeft maar het is wel stukken beter dan een mrd zonder stuffer.

_________________
2de plaats 70cc klasse Jubbega!!


zo jun 10, 2007 12:54 pm
Profiel WWW
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm
Berichten: 1559
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
rudolf schreef:
Het probleem van een mrd is dat je een lange inlaat krijgt. Het blijkt toch meestal dat zo kort mogelijk het best loopt. Met een malossi heb je meteen een stuffer in het membraan zitten en de inlaat word een stuk korter. Niet dat een malossi een super stuffer heeft maar het is wel stukken beter dan een mrd zonder stuffer.


ja oke..dat een korte inlaat beter is weet ik., hoeveel mm is die korter dan? maar ik vind dat zown stuffer altijd zown kleine doorlaat heeft.. en dat je hem met een 28mm carb wel afknijpt'' ik heb de stuffer uit men vl6 menbraam gehaald.. en rij met mrd spruit.. dus met stuffer en malossi spruit zou beter zijn?>
maargoed dit is eigenlijk niet het juiste topic hiervoor :_: ..

_________________
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....


zo jun 10, 2007 1:03 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Eliminator
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 06, 2005 12:12 pm
Berichten: 592
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Zaandam
Antwoord met een citaat
Bericht 
rudolf schreef:
Het probleem van een mrd is dat je een lange inlaat krijgt. Het blijkt toch meestal dat zo kort mogelijk het best loopt. Met een malossi heb je meteen een stuffer in het membraan zitten en de inlaat word een stuk korter. Niet dat een malossi een super stuffer heeft maar het is wel stukken beter dan een mrd zonder stuffer.


hadden we het nou over membraam of over spruitstukken?

_________________
Wie niet sleutelt, Wie niet wint
www.club-racing.nl


zo jun 10, 2007 3:05 pm
Profiel YIM PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
[YRT]
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am
Berichten: 2242
Woonplaats: ZH
Antwoord met een citaat
Bericht 
hm... intresante discuzie... maar waarom hoor ik nou nooit iemand over een roterende inlaat ?


zo jun 10, 2007 3:08 pm
Profiel WWW
ruud
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm
Berichten: 492
Woonplaats: hoogwoud
Antwoord met een citaat
Bericht 
wat wil je erover horen? Roterende inlaat heeft ook zijn nadelen..


zo jun 10, 2007 4:04 pm
Profiel
[YRT]
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am
Berichten: 2242
Woonplaats: ZH
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik heb ook zelf mijn twijfel wat nou sneller is... een carbon membraan gestuurde inlaat of een roterende inlaat... wie trekt mijn twijfel weg


zo jun 10, 2007 4:07 pm
Profiel WWW
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm
Berichten: 1559
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
een menbraam gaat op een gegeven moment zweven., en dan valt je carterdruk weg?
roterende inlaat..geeft altijd opzelfde moment zijn mengsel door..dus ik zou zeggen roterend is gunstiger.
maargoed ik weet het ook nie :@:

_________________
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....


zo jun 10, 2007 4:17 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
[YRT]
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am
Berichten: 2242
Woonplaats: ZH
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dr.2Takt schreef:
een menbraam gaat op een gegeven moment zweven., en dan valt je carterdruk weg?
roterende inlaat..geeft altijd opzelfde moment zijn mengsel door..dus ik zou zeggen roterend is gunstiger.
maargoed ik weet het ook nie :@:


die theorie had ik dus ook in mijn gedachten...... nadeel van een roterende inlaat is echter wel het giganties lastig afstellen is...


zo jun 10, 2007 4:19 pm
Profiel WWW
af1special
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm
Berichten: 4328
Woonplaats: Moerkapelle
Antwoord met een citaat
Bericht 
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... nde+inlaat


is speciaal een heel mooi topic voor gemaakt O:-)

_________________
ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117
1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010
1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013


zo jun 10, 2007 4:50 pm
Profiel
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Antwoord met een citaat
Bericht 
Eliminator schreef:
rudolf schreef:
Het probleem van een mrd is dat je een lange inlaat krijgt. Het blijkt toch meestal dat zo kort mogelijk het best loopt. Met een malossi heb je meteen een stuffer in het membraan zitten en de inlaat word een stuk korter. Niet dat een malossi een super stuffer heeft maar het is wel stukken beter dan een mrd zonder stuffer.


hadden we het nou over membraam of over spruitstukken?


Met inlaat bedoel ik eigenlijk combinatie spruitstuk en membraan. :^^:

Dr.2Takt schreef:
ja oke..dat een korte inlaat beter is weet ik., hoeveel mm is die korter dan? maar ik vind dat zown stuffer altijd zown kleine doorlaat heeft.. en dat je hem met een 28mm carb wel afknijpt'' ik heb de stuffer uit men vl6 menbraam gehaald.. en rij met mrd spruit.. dus met stuffer en malossi spruit zou beter zijn?>
maargoed dit is eigenlijk niet het juiste topic hiervoor :_: ..


Een mrd membraan is gemaakt voor een membraan zonder stuffer. Dus met een mrd spruitstuk heb je helemaal niks aan een stuffer.
Als je met een malossi spruitstuk zou gaan rijden dan heb je niks meer aan de stuffer die standaard bij het membraan zit omdat er al een stuffer aan het spruitstuk zit. Wat ik zou doen is een spruit maken/kopen die mooi aansluit op de stuffer die bij het malossi membraan hoort.

En nu stop ik met Jim zijn topic te verneuken :^^: .

_________________
2de plaats 70cc klasse Jubbega!!


zo jun 10, 2007 5:21 pm
Profiel WWW
Sampers
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 5:38 pm
Berichten: 168
Afbeeldingen: 6
Woonplaats: Gooik
Antwoord met een citaat
Bericht 
een roterende inlaat is ook vooral bruusk, ineens van niks inlaat, naar vol open.

weet ook niet echt met zekerheid wat allemaal zo goed is of niet, een fs1 had wel standaard roterende inlaat als ik het goed heb dus zal wel niet altijd kut zijn om af te stellen, lijkt me een slecht idee als je een brommer voor massaproductie wil maken.

ook hier staat nog één en ander http://www.geocities.com/lucfoekema/KreidlerV6NL.html

btw, jullie zeggen korte inlaat is beter, ik dacht dat dit mee bepaald in welk toerental je de power krijgt en wanneer die het maximum is.
dus lijkt me dat een korte inlaat niet altijd het beste is, (mss wel bij sprinters, is het wel optimaal op power op zo'n hoog mogelijk toerental te hebben, geen idee)

_________________
-cagiva mito evolution rossi replica import uit italie
-Tetsuya Harada replica RS50 2000
-Aaron Slight Castrol RC45 Superbike replica AF1


zo jun 10, 2007 10:37 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 482 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 33  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron