Hey,
Srr dat ik hier met een rieju vraag kom aan lopen op dit forum, maar aangezien de ontsteking ook ducati is zou dit niet erg mogen zijn toch?
Brommer:
Rieju MRT 50 Pro 2011
50cc(standaard niet ontgrensd)
AM6
Als er nog meer info bij moet laat het me weten
Dus nu zit ik met het volgende probleem waar ik mij al 1maand mijn hoofd zit aan te breken(gelukkig is het vakantie
),
mijn brommer wilt niet hoger gaan dan een bepaald aantal toeren.
Nu komt er nog een probleem bij, want ik kan niet zien hoeveel toeren hij maakt.
Maar alvast niet evenveel als ervoor, en ook niet het zelfde vermogen..
Dus eventjes het verloop van het probleem uitleggen:
Ik was dus aan het rijden met mijn brommer, wanneer er op een gegeven moment zich vermogen verlies ging voordoen.
Wat ik dus al deels had verwacht, alleen niet dat het zo snel en erg ging zijn, want mijn piston moest vervangen worden.
Maar hij begon dus van eerst 65km/h naar 50-55km/h gaan en hij had ook geen trekkracht niet meer.
Nu bleek uiteindelijk dat de pin die er voor moet zorgen dat mijn zuigerveer niet kan rondraaien, die was gesmolten in de zuiger en dus was de cilinder ook voor de vuilbak.
Dus ik heb een nieuwe cilinder + zuiger van josdijkman.nl besteld en deze er op gezet en de carbu terug proberen afstellen, maar toen ik bezig was merkte ik al dat er iets niet klopte want hij geraakte niet sneller dan 28-30km/h.
Dus ik dacht van miss is de bougie kapot en daar had ik ook gelijk in, want de keramiek was een beetje gesmolten.
Dit helpte een beetje want nu stotterde hij niet meer, want hij stotterde in middetoeren.
Maar hij ging nog steeds niet sneller(ZELFS NIET ONTGRENSD
)
Uiteindelijk ik dan maar is de carbu proper maken, maar ook dit had geen effect.
Dus ik begon het terug op de ontsteking te steken, want hij wou niet sneller gaan of reageerde niet anders op geen enkele sproeier en ik heb van maat 60 t.e.m. 120 getest.
Waarbij hij dus ook weinig tot geen vermogen had(kon met een fiets nog rapper optrekken) en ook rare/trage gas reactie en natte bougie had.
Dus ik heb bij de zelfde site een originele ducati-cdi + kabel + dop besteld en deze geplaatst en helaas deed dit juist niks, het maakte geen verschil met de nieuwe of oude cdi.
Nu wist ik al 100% dat het niet meer aan het ontstekings gedeeldte na de stator lag.
Maar nu had ik op een ander forum de suggestie gekregen van de membraan klepjes na te kijken, dit heb ik gedaan en deze stonden een beetje open, dus heb ik deze vervangen en ook dit veranderde niks aan de zaak, maar nu was dit ook wel weer uitgesloten.
Dan had ik nog een sugestie gekregen van nog een ander forum om mijn krukaskeerring na te kijken door er bv. deo naar te spuiten en te zien of deze de motor anders doet draaien, maar ook dit had geen effect want de motor bleef gewoon het zelfde draaien, maar dus ook dit was uitgesloten.
Na dus een hele zoektocht heb ik het probleem nog altijd niet gevonden en ik heb 5 andere forums geraadpleegd maar nbiemand kan me helpen dus ik hoop jullie miss wel.
Hier is dus een lijst van alles wat vervangen is of nagekeken is :
- cdi + kabel + dop + bougie(zowel BE8S & BE9S)
- Krukaskeerring
- Membraan klepjes
- Carbu proper gemaakt
- Carbu proberen af te stellen
- Bekabeling na gekeken
- Uitlaat nagekeken op luchtdichtheid en eventuele verstoppingen
- Een aanslepende rem(was dus niet)
- Luchtfilter nagekeken en gereinigd
En dus is nu mijn laatste mogelijkheid de stator ofwel de ontsteking spoel achter het vliegwiel.
Dus heb ik het vliegwiel er af gehaald en de spoelen er uit gehaald en deze na gemeten, zowel wanneer ze er nog op zaten als wanneer ze er af waren en hier zijn de meet resultaten dat ik krijg :
Koud(22°c)
Rood - Wit = 123 Ohm -> Hier is dus volgens de manual's niets mis mee
Groen - Wit = 800-820 Ohm -> Hier is dus wel iets mis mee, mag maar rond de 700-720 Ohm liggen
Geel - Wit = 0 Ohm -> Hier is dus volgens de manual's niets mis mee
Warm(Als de brommer 5km gereden heeft)
Rood - Wit = 140 Ohm -> valt nog tussen de waarde van de manual
Groen - Wit = 914-920 Ohm -> valt er niet meer tussen
Geel - Wit = 0 Ohm -> valt tussen de waardes
Ontsteking paginas van manuals ( eerste is van een aprillia en de 2de van mijn brommer zelf)
https://1drv.ms/b/s!AiVA6AaDGvQHg_5JNBdlHoR064otuQhttps://1drv.ms/b/s!AiVA6AaDGvQHg_5IS5fByY0vepJ-ewNu hoop ik op jullie gedachten van deze situatie, want het laatste dat ik nog ging doen is nu een nieuwe ontsteking kopen van top-performance op easyparts.nl
https://www.easyparts.nl/Stator-TOP-PERF.-Ducati-Minarelli-AM6_(Ontstekingen%20&%20delen)-p259795.htmlAlvast bedankt om de tijd te nemen om deze post te lezen en sorry voor de lange post
Groetjes Alec