HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 10, 2025 1:31 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Lees dit voor dat je een nieuwe brommer koopt / opvoer 
Auteur Bericht
Rickjee.
ApriliaForum Member

Bericht Re: Lees dit voor dat je een nieuwe brommer koopt / opvoer
michael arnold schreef:
ik heb het ook maar gehoord :00/:
gelukkig is de mijne begrensd en hou het begrensd :^^:
ze kunnen beter de leeftijd waar je brommer mag rijden omhoog gooien
word het een stuk veiliger :DD:
jonge bestuurders kunnen nog amper inschatten hoe en wanneer ze moeten afremmen.
pas reed er een jonge voor me die recht tegen een paal opknalde die ik zelf al ruim van te voren zag staan.
zijn scooter was stront origineel en gloednieuw

Daarom heb ik het ook uitgelegd voor je :^^:

dat is eigen keuze begrensd houden ja of nee,
en waarom zoude ze de leeftijd van brommer omhooggooie ?
je mag je auto theori al halen vanaf geloof ik 17 of 17.5
dus zoveel nieuwe brommer rijders komen er niet bij.

klopt wat je daar zeg over jonge bestuurders
daarom was vroeger als je 16 werd brommer verzekeren en rijden
toen ik mijn certificaat ging halen ( ruim 6jaar geleden kosten dat 50,- ) kon je achter een pc zitten met wat vragen en had je ze goed had je je certificaat in handen,
tegen woordig is dat je net zoals bij auto een theorie examen krijgen en een praktijk examen dus dat je moet rijden in een groepje
en een persoon die begeleid zeg maar, noem het maar lessen, daarna als dat goed is afgelopen mag na een paar lessen
met een examinator op weg als dat goed is heb je je certificaat

maar de meeste mensen kiezen daar niet voor omdat de prijzen daar voor bijna gelijk liggen aan de auto theorie en examen

:Y:

zo dec 29, 2013 1:51 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator

Afbeeldingen: 0
bijna gelijk aan de kosten van een auto rijbewijs wat een grap. voor 400 een brommerrijbewijs, ik weet niet of jij een van de betere rijlessers was maar ken maar bar weinig mensen die voor iets meer dan 400 euro hun auto rijbewijs hebben.

leeftijd omhoog is ook nogal absurd want dan kun je brommers beter afschaffen of de auto en motor alleen nog maar voor senioren laten.

buiten dat kun je wel alles doen voor de veiligheid maar dan wordt het hoog tijd dat we de wegen wegbreken en een rails aanleggen voor een speciale trein die ons alles thuisbrengt wat we nodig hebben zodat er niemand ooit meer de deur uit hoeft.

je hoort grote verhalen van hoe gevaarlijk het wel allemaal niet is. en als ook maar de helft van die verhalen waar was dan zou iedereen in zijn directe kennisenkring minstens 5 mensen moeten kennen die bij een ongeluk waarbij een bromfiets betrokken was gewond zijn geraakt. Ik kan ze niet opnoemen hoor... iemand hier wel...? dan heb ik het niet van over horen zeggen en ik ken een neef wiens zwager... nee gewoon mensen die je wekelijks spreekt. ik ken er 1 persoonlijk 1 en die heeft een gebroken arm nadat hij over een konijn heen was gereden en gevallen was.

viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/

zo dec 29, 2013 2:15 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Rickjee.
ApriliaForum Member

Aprilia RX 50 2003 schreef:
bijna gelijk aan de kosten van een auto rijbewijs wat een grap. voor 400 een brommerrijbewijs, ik weet niet of jij een van de betere rijlessers was maar ken maar bar weinig mensen die voor iets meer dan 400 euro hun auto rijbewijs hebben.

leeftijd omhoog is ook nogal absurd want dan kun je brommers beter afschaffen of de auto en motor alleen nog maar voor senioren laten.

buiten dat kun je wel alles doen voor de veiligheid maar dan wordt het hoog tijd dat we de wegen wegbreken en een rails aanleggen voor een speciale trein die ons alles thuisbrengt wat we nodig hebben zodat er niemand ooit meer de deur uit hoeft.

je hoort grote verhalen van hoe gevaarlijk het wel allemaal niet is. en als ook maar de helft van die verhalen waar was dan zou iedereen in zijn directe kennisenkring minstens 5 mensen moeten kennen die bij een ongeluk waarbij een bromfiets betrokken was gewond zijn geraakt. Ik kan ze niet opnoemen hoor... iemand hier wel...? dan heb ik het niet van over horen zeggen en ik ken een neef wiens zwager... nee gewoon mensen die je wekelijks spreekt. ik ken er 1 persoonlijk 1 en die heeft een gebroken arm nadat hij over een konijn heen was gereden en gevallen was.

ik ken er in mijn vrienden kring 4.
1 heeft een ongeluk gehad met een auto zoals op de foto
1 heeft ongeluk gehad omdat die brommer ging teste en een andere auto over het hoofd zag
1 heeft ongeluk gehad omdat het blok onderuit viel naderhand bleken de borgmoeren waren los gelopen,
1 heeft ongeluk gehad omdat ze brommer vastnaaide en niet onder controlen kon krijg & zo onderuit glee & op de andere weg helft tot stilstand kwam,

no big story's here bro.

mijn schoonbroer die moest met auto rijlessen en examen nu rond de 2500 euro zit.
maar dan hebben we het ook over een bovag auto rij school,

en ze spraken vroeger over bijna net zoveel als auto rijbewijs,

na wat onderzoek dit gevonden,

Brommercertificaat bestaat niet meer.

Je moet rijlessen halen en theorielessen volgen
en een rij-examen doen.
En als dat allemaal gelukt is krijgt je een brommerrijbewijs.

De overheid gaat er bij het rijbewijs AM vanuit dat gemiddeld 4 rijlessen voldoende zouden moeten zijn voor de bromfiets (AM2).

Wat gaat het kosten voorBromfiets (AM2)
theorietraining
1 theorie-examen
4 praktijklessen (2 x 2 uur)
1 praktijkexamen
Prijs vanaf € 390,-

so my bad for that bro!
:Y:

zo dec 29, 2013 2:25 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator

Afbeeldingen: 0
2 ervan idd slecht verkeersinzicht (zo op het eerste gezicht ik was er niet bij natuurlijk.

2 door een slechte technische toestand van het voertuig, maar dat heeft weinig met leeftijd te maken. daarvoor hoeven de regels kwa rijbewijs/leeftijd niet anders.

rijbewijs heb ik destijds gehaald (5 jaar geleden) toen het enkel theorie was. was ca 40 euro.
nu idd wat jij hebt staan ca 390 euro.

viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/

zo dec 29, 2013 5:07 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Rickjee.
ApriliaForum Member

:^^:

zo dec 29, 2013 5:56 pm
Profiel
NakedRS50
ApriliaForum Member

michael arnold schreef:
ik heb het ook maar gehoord :00/:
gelukkig is de mijne begrensd en hou het begrensd :^^:
ze kunnen beter de leeftijd waar je brommer mag rijden omhoog gooien
word het een stuk veiliger :DD:
jonge bestuurders kunnen nog amper inschatten hoe en wanneer ze moeten afremmen.
pas reed er een jonge voor me die recht tegen een paal opknalde die ik zelf al ruim van te voren zag staan.
zijn scooter was stront origineel en gloednieuw

haha , en dit zeg een ventje die een beunhaas abs systeem op zijn brommer had waarmee die van top tot 0 in 10 meter kon afremmen?
jou moeten ze verbieden om op de openbare weg te komen.

Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!

zo dec 29, 2013 6:02 pm
Profiel
Apriliaaah
ApriliaForum Member

Wat is dit voor bullshit. Iedereen ondervindt vanzelf al dan niet gevolgen van opvoeren en zulke dingen. Laat t daarbij en maak van dit topic iets nuttigs ofzo. Er bestaat ook al topic met dingen waar je op moet letten bij aankoop brommer dus dit voegt niks toe. Ciao

zo dec 29, 2013 8:36 pm
Profiel
rs_maniac666
Moderator

Helemaal mee eens.

//Close.

zo dec 29, 2013 10:53 pm
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2