Re: Lees dit voor dat je een nieuwe brommer koopt / opvoer
Aprilia RX 50 2003 schreef:
bijna gelijk aan de kosten van een auto rijbewijs wat een grap. voor 400 een brommerrijbewijs, ik weet niet of jij een van de betere rijlessers was maar ken maar bar weinig mensen die voor iets meer dan 400 euro hun auto rijbewijs hebben.
leeftijd omhoog is ook nogal absurd want dan kun je brommers beter afschaffen of de auto en motor alleen nog maar voor senioren laten.
buiten dat kun je wel alles doen voor de veiligheid maar dan wordt het hoog tijd dat we de wegen wegbreken en een rails aanleggen voor een speciale trein die ons alles thuisbrengt wat we nodig hebben zodat er niemand ooit meer de deur uit hoeft.
je hoort grote verhalen van hoe gevaarlijk het wel allemaal niet is. en als ook maar de helft van die verhalen waar was dan zou iedereen in zijn directe kennisenkring minstens 5 mensen moeten kennen die bij een ongeluk waarbij een bromfiets betrokken was gewond zijn geraakt. Ik kan ze niet opnoemen hoor... iemand hier wel...? dan heb ik het niet van over horen zeggen en ik ken een neef wiens zwager... nee gewoon mensen die je wekelijks spreekt. ik ken er 1 persoonlijk 1 en die heeft een gebroken arm nadat hij over een konijn heen was gereden en gevallen was.
ik ken er in mijn vrienden kring 4.
1 heeft een ongeluk gehad met een auto zoals op de foto
1 heeft ongeluk gehad omdat die brommer ging teste en een andere auto over het hoofd zag
1 heeft ongeluk gehad omdat het blok onderuit viel naderhand bleken de borgmoeren waren los gelopen,
1 heeft ongeluk gehad omdat ze brommer vastnaaide en niet onder controlen kon krijg & zo onderuit glee & op de andere weg helft tot stilstand kwam,
no big story's here bro.
mijn schoonbroer die moest met auto rijlessen en examen nu rond de 2500 euro zit.
maar dan hebben we het ook over een bovag auto rij school,
en ze spraken vroeger over bijna net zoveel als auto rijbewijs,
na wat onderzoek dit gevonden,
Brommercertificaat bestaat niet meer.
Je moet rijlessen halen en theorielessen volgen
en een rij-examen doen.
En als dat allemaal gelukt is krijgt je een brommerrijbewijs.
De overheid gaat er bij het rijbewijs AM vanuit dat gemiddeld 4 rijlessen voldoende zouden moeten zijn voor de bromfiets (AM2).
Wat gaat het kosten voorBromfiets (AM2)
theorietraining
1 theorie-examen
4 praktijklessen (2 x 2 uur)
1 praktijkexamen
Prijs vanaf € 390,-
so my bad for that bro!