Aprilia Classic AM4 1995 "motorfahrrad" RobAkm
Op verzoek van een moderator van het forum wat vulling voor de gallery.
Ik zal mij zelf eerst even voorstellen:
Mijn naam is Rob, ben met vervroegd pensioen gestuurd ivm boventalligheid (maw je bent te duur) en regelmatige afwezigheid want ik ben mantelzorger voor mijn vrouw.
Om wat afleiding te hebben knap ik oude brommers uit mijn jeugd op, zoals bv mijn Kreidler TRS uit 1970 en nu dan de Aprilia Classic uit 1995.
Ik ben gek op motorrijden en rijd dan ook 's winters als het weer het toe laat gewoon door.
Tot enige jaren geleden reed ik op een gechiptunede Honda CBR600RR (snelheid ongeveer 290km/h), maar als ouwe bok ging het me op een bepaald moment te hard en zocht ik naar iets wat bij mijn leeftijd paste en dat is de Aprilia Classic geworden.
Mijn Aprilia Classic is een geimporteerde "motorfahrrad" uit Oostenrijk waarbij ik ook de orginele fabriekspapieren en de eerste uitgifte van het Oostenrijkse kenteken kreeg wat een goede kijk geeft op de historie van de motor.
Deze "motorfahrrads" mogen in Oostenrijk en de Balkanlanden 80km/h rijden.
Een "motorfahrrad" is een tussen model van brommer en motor, zoals wij dat hier in Nederland kennen met brommer, lichte motoren (<25kW) en zware motoren(>25kW).
Het is zeer ontspannen rijden omdat de zithouding gewoon uiterst goed is, vooral voor ouwe bokken zoals ik ben
In 1993 koste deze voor Nederland geimporteerde en naar brommer omgebouwd voertuig ruim 6000 gulden !
Dat is ook de rede dat de meeste Aprilia Classics en Red Rose kort geleden geimporteerd zijn die je hier ziet rijden.
Voor ons (gierige) Nederlanders waren ze gewoon te duur, een nieuwe Kreidler koste toen maar 1300 gulden en daar was je veel "blitser" mee bij de meiden
Natuurlijk mankeert er ook aan een 18 jaar oude "motorfahrrad" wat als je die importeerd, zo ook aan die van mij.
Banden zo hard als staal en volledig uitgedroogd, poreuze uitlaat, versleten tandwielen en ketting, en na 100 km een vastloper.
Banden laten vernieuwen, uitlaat laten sealen, ketting en tandwielen vernieuwd en de vastloper verholpen.
Probleempje, ik heb nu een motor die niet harder wilt lopen dan 70km/h en dat mag volgens de RDW niet.
In de aankomende tijd wil ik de motor voorzien van een 80cc set zodat ik weer normaal op de snelweg kan rijden, het is immers een motor met motorkenteken.