Het meten van de Zuiger dient te gebeuren met een hiervoor geschikte Micrometer, 3 klikken volstaat, meet hem thv de zuigerpen. meerdere malen, in ca 20gr toestand. De cilinder meten dient te gebeuren met een 3 poot, beter even laten doen
Max 700e, minimaal 300e speling.
maar volgens mij, is je hele zuigerslotje verdwenen, en bovendien bij zo 1 lekkage van de veer, is de zuiger over 't algemeen ook wel op
Maar met een driepuntsmicrometer kun je geen ovaliteit van je cilinder meten.
Overigens zou ik het ook met een driepuntsmicrometer doen hoor.
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
Het meten van de Zuiger dient te gebeuren met een hiervoor geschikte Micrometer, 3 klikken volstaat, meet hem thv de zuigerpen. meerdere malen, in ca 20gr toestand. De cilinder meten dient te gebeuren met een 3 poot, beter even laten doen
Max 700e, minimaal 300e speling.
maar volgens mij, is je hele zuigerslotje verdwenen, en bovendien bij zo 1 lekkage van de veer, is de zuiger over 't algemeen ook wel op
Overigens zou ik het ook met een driepuntsmicrometer doen hoor.
Waarmee wel dan
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
af1rs schreef:
Maup schreef:
Maup je weet wat mijn beroep is, en yes dat dat kan
Ik weet dat je als draaier werkt ja. Toevallig draai ik als bijbaan lagerbussen en ik sta dus dagelijks met verschillende micrometers in mn hand. Nu mag jij me vertellen hoe je de ovaliteit meet met een driepuntsbinnenmicrometer. En niet of iets ovaal is of niet, maar ik wil juist weten HOE ovaal het is.
Ik kan je vertellen: zonder er een rekensom op los te laten gaat MIJ het niet lukken.
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
Toen ik een zuiger bestelde was het service. Laat gewoon meten waar je de zuiger bestelt.
Het is alleen dat ik weinig vertrouwen heb in de bedrijven hier in Zeeland dus zal ik het eerder bij Jos bestellen maar ja dat is aan de andere kant van het land Maar als zij de zuiger kunnen leveren voor een nette prijs zie ik geen probleem
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum