HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za apr 05, 2025 1:18 am

Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 TZR project, men eerste brommer 
Auteur Bericht
RSjoep
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: TZR project, men eerste brommer
team-rs schreef:
maar ik maakte geen fout, want een tubeless band met binnenband zwabberd de weg over

Waarom eigenlijk? Er verandert eigenlijk weinig. Dat de binnenband tussen velg en nok kan gaan liggen en scheuren weet ik, maar waarom gaat het zwabberen?

Gewoon uit interesse overigens :)

do jan 10, 2013 10:41 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
omdat een tubelles band gelijke druk over het heele opervlakte nodig heeft, en daar ook op is ontworpen

dan lukt niet helemaal met een binnenband

do jan 10, 2013 10:43 pm
Profiel
glenn vervoort
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Straks na school men voorvrok binnen doen (eerst onder de pers proberen recht te zetten) en men band eraf halen.
Ik laat de band eraf halen bij een kameraad, die heeft een bandenmachine. :D (of hoe noemt dat ding).
Dan kan ik de velg controleren en de lagers eruit persen.

vr jan 11, 2013 8:39 am
Profiel
JB1
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Gast, ga je nu een voorvork richten?

Ik zou gewoon een gebruikte rechte op de kop tikken, een kromme vork krijg je met een pers niet recht

vr jan 11, 2013 8:41 am
Profiel
glenn vervoort
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ik zeg proberen, ik heb hem laten controleren bij de motorman in het dorp en die zei dat ze nog makkelijk recht te zetten is, ze staat niet zo veel krom.
Als het echt niet lukt, of niet naar men zin is dan koop ik een nieuwe of rechte gebruikte.

vr jan 11, 2013 8:44 am
Profiel
rs_maniac666
Moderator

Antwoord met een citaat
kijk eens aan, hier kan je niet voor richten.

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/brommeronderdelen-scooters/m632656093-yamaha-tzr-aprilia-rs-voorvork-100-recht-nieuwe-keerring.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

vr jan 11, 2013 8:49 am
Profiel
glenn vervoort
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Dat klopt, die had ik ook al zien staan, maar heb al meerdere verhalen gehoord van oplichting enz.., ik zeg niet dat hij er 1 is he.
En hij woont wat ver van mij om erheen te rijden, dus word opsturen, maar ik kan zijn kappen en koplampen ook wel gebruiken.

vr jan 11, 2013 9:02 am
Profiel
JB1
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Voor 10 euro kun je haast geen miskoop doen, anders verkoop je hem gewoon door aan de volgende mongol voor 15

vr jan 11, 2013 9:16 am
Profiel
Yv.S
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
JB1 schreef:
Voor 10 euro kun je haast geen miskoop doen, anders verkoop je hem gewoon door aan de volgende mongol voor 15

^Dat en je gaat hem toch ophalen, laat je toch niet verzenden zo'n vork. kun je nog altijd nee zeggen. alleen jammer van de benzine.

vr jan 11, 2013 11:44 am
Profiel
timveldhuis
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Anders maak je een gpr/rs50 vork pas, staat ook echt dik!

vr jan 11, 2013 3:07 pm
Profiel
DarkMaximus
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Die kerel van die adv is wel te vertrouwen, ik heb ook spul bij hem gekocht. Netjes op tijd geleverd en goed verpakt, dus niets aan de hand.

vr jan 11, 2013 4:28 pm
Profiel
Gerard1793
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
glenn vervoort schreef:
Ik zeg proberen, ik heb hem laten controleren bij de motorman in het dorp en die zei dat ze nog makkelijk recht te zetten is, ze staat niet zo veel krom.

Niet zo krom zegt ie :')

Als ik vanaf mijn pc al kan zien dat dat ding krom is, dan is ie ook echt zo krom als een hoepel. Imo moet je niet eens gaan proberen om hem recht te buigen(ja buigen ja, want dit kun je volgens mij geen richten meer noemen), iets met metaalmoeheid en zo.

Dus koop gewoon voor een paar tientjes een andere vork, dat scheelt je een hoop eventueel gezeik en/of schade.

vr jan 11, 2013 5:40 pm
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Keiji. schreef:
RSjoep schreef:
team-rs schreef:
maar ik maakte geen fout, want een tubeless band met binnenband zwabberd de weg over

Waarom eigenlijk? Er verandert eigenlijk weinig. Dat de binnenband tussen velg en nok kan gaan liggen en scheuren weet ik, maar waarom gaat het zwabberen?

Gewoon uit interesse overigens :)

Nog even een redenatie. als de band eenmal in de velg ligt, en de druk is goed, en de boel is gebalanceerd, waardoor gaat ie dan zwabberen.. Ik kan geen concreet argument bedenken... Zwabberen zou duiden op een punt van onbalans, dan wel radiaal ofwel axiaal.. en, dan zou je het ook wel moeten zien als je de velg in een balanceerbok hebt hangen..

Nee, dit kon ik dus ook niet verzinnen, binnenband lijkt mij ook dat die wanneer die op spanning is, gewoon overal de band en velg raakt.

Heb het ooit 1 keer kapot gezien, daarom kwam ik ermee. Hier was de binnenband tussen nok en hiel gekomen, maar kan goed een combinatie van scherpere hiel en relatief hogere of steilere nok ofzo, omdat je zegt dat het bij supermotard wel goed gaat.

vr jan 11, 2013 7:21 pm
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Keiji. schreef:
die vorken zijn krom.. je kan ze best proberen te richten als je dat per sé wil. maar ik zou ze gewoon lekker vervangen..

Mehh, het probleem is dat het hardchroom scheurt wanneer hij weer enigzins recht is. Die vreet dus meteen je keerring op en opnieuw hardchromen is niet rendabel denk ik.

vr jan 11, 2013 7:34 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Keiji. schreef:
team-rs schreef:
omdat een tubelles band gelijke druk over het heele opervlakte nodig heeft, en daar ook op is ontworpen

dan lukt niet helemaal met een binnenband

Wat betreft hoge snelheden weet ik niet, maar op lage snelheden is dat onzin. Halve supermoto park rijd met tubeless pilotpowers en heeft binnenbanden. Ik weet ook wel gevallen waar er in een noodgeval een binnenband in een velg is gedrukt die normaal tubeless is. Ik heb daar toen ook mee gereden en heb niks gemerkt van zwabberen op de snelweg en alles langzamer.

Ik wil eens weten waar jij die informatie vandaan haalt, ik weet dat je er veel van weet maar je hebt geen rijbewijs en een keertje op een neer de straat door reken ik niet als allesomvattend argument. IK weet uit ervaring dat de boel niet zwabbert met een binnenband in een normale velg. Hoe weet jij dat dat anders is? Je doet het overkomen alsof het per definitie zo is en het niet anders is al de manier waarop je het verteld.

Ik kan me wél indenken dat als je de boel niet juist monteert met een binnenband dat het kan gaan zwabberen, maar dat zal naar mijn ervaring alleen zo zijn als de bead (die rand van de band die daadwerkelijk in de velgrand valt en waar de band op afsluit) niet goed in de rand zit of beschadigd is, dat het dan zal zwabberen. Ik heb laatst nog zelf meegemaakt dat als die bead ook maar op 1 punt geknakt is de band niet in de velgrand wil springen, en dan zit er echt een deuk in de band tov de velg

en DAT, zwabber verschrikkelijk als je er mee zal rijden.. heb vanalles geprobeerd om het goed te krijgen, meer banden vet, band verdraaien, veel druk er op (6bar) maar niks deed de band goed springen.. Ik kan echter niet bedenken waarom een binnenband in een normale gietvelg en een tubeless band niet zouden samen gaan vanwege een niet goede verdeling van druk..

Als een tubeless band goed in de rand springt op een spaakvelg met binnenband, waarom zou die dat dan niet op een gietvelg doen met binnenband?

Zoals ik net al zei, misschien heb je het meegemaakt op iemand die de band gewoon verkeerd gemonteerd heeft, niet genoeg doorgepompt heeft, of de boel opgepompt heeft met het binnenventiel nog in het ventiel.. Dat geeft trouwens wel een wezenlijk verchil of je dat binnenventieltje er in of uit laat.. Met ventiel zal die na 3 of 4 bar langzamer druk opvoeren, waar die zonder dat ventiel veel sneller druk opbouwt.. Wat t verschil kan geven tussen een band die wel of niet goed in de velgrand springt...

bla bla ervaring? Ik wissel tig banden per jaar op motorfietsen.

ja ik heb het idd maar op 1 motor meegemaakt, niet op meerdere idd
zo te hooren heb jij er meer ervaring mee :P

en van de drukverdeling is mij weer verteld door de geene van wie mijn motor is geweest, ook dat je de banden niet makelijk op de optimaale druk krijgt omdat de meting niet meer betrouwbaar is met een binnenband erin

maar ik weet het fijne hier niet van nee ( ja ik kan soms ook wel toe geven als ik niet alluuuzzz weet :D: )

vr jan 11, 2013 7:53 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende