Ik heb op 28 april RaoulMX zijn MX gekocht. Na hier 6 maanden en vele plezierige kilometers op gereden te hebben begon hij blokolie te lekken. Toen ik de cilinder van het blok afhaalde bleek dat er ook een kras op de krukas zat. Dit is de reden om het blok te gaan reviseren en de hele brommer ook maar meteen visueel weer tip top te maken.
Zo zag hij er uit.
Tijdens de demontage.
Ik heb met een vriend een DRD Pro gekocht en daar zet ik het stuur van op mijn MX. Ook heb ik hier de USD voorvork van liggen waar ik nog niet zeker van ben of ik hem erop zal zetten.
De DRD Pro
De voorvork
Ik heb de stickers van de kappen afgehaald en de kappen geschuurd, deze worden binnenkort matzwart gespoten. Ook zal er het een en ander nog gecoat gaan worden.
Ik ben nog aan het kijken welke cilinder en krukas ik erin zal zetten al nijg ik naar de simonini kit.(suggesties?) Ik heb wel al een Pro race uitlaat die ik erop zal zetten.
Ik zal hem morgen waarschijnlijk updaten na het demonteren van het blok.
Gr
Update!Deze komt echter een stuk later dan gedacht mede door tijdgebrek en door het feit dat ik niet al het gereedschap thuis heb.
Hier gaan we dan!
Blok uit elkaar gehaald bleek de krukas toch flink naar de kloten te zijn. Ook waren er drie lagers die bijzonder moeilijk draaiden. Blok was behoorlijk vuil. Heb het geprobeerd schoon te maken met onverdunde unipower en scotchbride, maar nog kwam het er niet af, dus deze zal ik binenkort maar gaan polijsten. Zoals het er nu naar uitziet komt er een tpr 86 op met pro race uitlaat, 26 mm dellorto, een power filter, tpr krukas met c3 lagers. Verder komen er ook nog sterkere koppelingsplaten met andere veertjes wss malossi. De nieuwe achtervelg heeft een tandwiel met maat 53 en ik moet nog even kijken hoe hij hierop zal gaan reageren.
Dit was dan weer de update de volgende zal er zijn als de kappen zijn gespoten, of als het spul terug is van de poedercoater
Gr.
Update. 26-01-2013
De kappen worden dan nu eindelijk gespoten. Ze liggen nu in de spuitcabine en krijgen as we speak kunststofprimer opgespoten. De glans wordt nog wat minder. De finish moet er nog een beetje intrekken.
zo liggen ze er nu bij
De kleur wordt zijdeglans zwart.
Er zal vandaag of morgen nog wel een/of meer update(s) volgen. Met het resultaat en misschien nog wel tijdens het proces
Update. 26-01-2013(2)
De kappen zijn zwart gespoten en liggen op dit moment nog te drogen. Op sommige kappen zitten wat belletjes. Deze worden weer licht opgeschuurd en krijgen een nieuwe zijdenglans finish.
Dit zal waarschijnlijk volgende week gebeuren.
Het spul dat moet worden gepoedercoat zal morgen worden gebracht. Ik heb vandaag al het spul gelabeld, maar weet nog niet welke kleur de achterveer en het stuur wordt hebben jullie misschien suggesties? Ik zat te denken aan een zwarte veer en een zwart stuur, maar het is misschien ook wel mooi om de achterveer de kleur van het frame te maken.
De gelabelde spullen.
Ook heb ik vandaag mijn uitlaten wat opgeknapt. De Conti was eerst zwart, maar deze begon erg te bladeren. Ik heb hem eerst geschuurd vervolgens ,voor de helft, met een roterende staalborstel bewerkt en hij zal daarna nog gepolijst worden. Deze is voor de verkoop. Ook heb ik mijn MK Pro Race al een stukje opgelapt. Deze had een laag blanke lak, maar daar zijn bobbeltje opgekomen. Op de Pro Race zal ik een KTM demper zetten. Ik zal hier morgen aan verder gaan. Deze wordt ook nog opnieuw zwart gespoten.
De Conti in oude staat.
Al een beetje opgelapt.
De Pro Race.
De Ktm demper.
Ik heb nu zo goed als alle onderdelen die ik nodig heb om hem op te bouwen. Dus ik zal hier zo weer mee verder gaan. Hij staat er op dit moment zo bij.
Hopelijk kan ik over een paar uur nog ff een update posten voordat ik ga werken.
Zo staat ie er nu bij.
Hier dan de beloofde update.
Zondag een vrij dagje dus ik heb flink wat kunnen doen. Allebei de wielen zitten er nu goed op, hoeft dus niks meer aan te gebeuren. De kilometerteller doet het nog niet, maar die is volgens mij nog niet goed aangesloten. De achterrem zit er nu op en het achterlicht ook. Wilde ook de voorrem aansluiten, maar de bouten op de remschijf steken te ver uit en komen tegen de klauw aan. Binnenkort ff andere regelen via pa. Achterveer is zwart gespoten, want die zag een beetje onderkomen uit.
Zo stond ie erbij de tank en het zadel er even opgezet om te kijken of de pro race zou passen en om een beetje een indruk te krijgen van hoe ie wordt. De pro race past op dit moment nog niet, want ik moet eerst nog ff een deel van de luchtfilterbox wegsnijden/ helemaal weghalen.
Vandaag nog even snel voor het werk de bekabeling van het blok aangesloten en hij heeft meteen weer zijn eerste vonkjes geproduceerd!!
Ook heb ik de inlaat nog ff erop gezet.
Het kabeltje dat nog los hangt is van de neutraal schakelaar. Daar moet nog een nieuw schoentje op.
Vandaag de carburateur weer in elkaar gezet gaskabel erop gezet met de nieuwe gashendel. De koppelingskabel en de voorremklauw zitten er ook weer op.
Ik weet dat het remvloeistof reservoir op de achterbrug ligt die moet ik nog ff opnieuw vast zetten.
Nieuwe pakking bij de koppelingsdeksel erop gezet, omdat die daar begon te lekken.
Ook heb ik de r2 weer helemaal netjes gemaakt, zodat ik weer een nette uitlaat heb om even mee te rijden
Hij steekt behoorlijk ver uit, dus ik moet nog even kijken hoe ik hem wat meer naar binnen getrokken krijg. Ik denk met een afstandsbus bij het ophangpunt.
Hopelijk krijg ik begin volgende week het laatste spul van easyparts binnen zodat ik hem kan afmaken.
Gr