Auteur |
Bericht |
Gert
ApriliaForum Member
|
Re: SX 50
Inderdaad, standaard pijp welke ze erg slordig gelast hebben
|
do sep 20, 2012 9:25 am |
|
|
Gert
ApriliaForum Member
|
Tussendoor een beetje schoonmaken, moet toch wachten op onderdelen Rechts is klaar, alleen nog poetsen:
|
za sep 22, 2012 10:58 am |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Hoeveel kost n originele stickerset?
za sep 22, 2012 11:01 am |
|
|
Gert
ApriliaForum Member
|
De brommer weer aan de praat. Ze loopt op de eigen teller 78. Er zat een eurobegrenzer op, maar deze is gaar. Het schakelaartje zelf maakt geen contact, en de condensators maken helemaal geen sluiting meer. Verder doet het motortje het goed, beter dan voorheen wat komt omdat de gasnaald los bovenin de gasschuif lag.... zucht.... Toen had ze last van verzuipen in de lage toeren, nu niet meer. Kortom, we maken vorderingen. De snelheidsmeter doet het nu. Een nieuwe tankniveau sensor geeft mooi een bijna lege tank aan. Verse benzine kraan erop etc. Nieuwe sensor: Ik heb de bedrading van de tanksensor wel een beetje weggeplakt zodat de bedrading niet weer zo snel losgetrokken wordt, zie je toch niets van als het zadel er op zit: Nu nog een paar dingetjes. Het ding moet nog teruggevoerd worden naar legalere snelheden en ik zag dat de vlotterbak benzine lekt. Dat wil ik ook niet.
|
vr sep 28, 2012 9:46 am |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Gewoon ff pakking vervangen van t vlotterbakje. Is het een plastic vlotterbakje? Anders kan ne beter een metalen kopen die lekker nooit. Goed op weg
vr sep 28, 2012 10:07 am |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Boeie je ziet t toch niet... Maar had het zelf wel gedaan
vr sep 28, 2012 1:26 pm |
|
|
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 22, 2009 7:27 pm Berichten: 3060 Woonplaats: klaaswaal
|
heeft deze geen vacuümkraan dan ?
het woordenboek schreef: Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
|
zo sep 30, 2012 8:38 pm |
|
|
Gert
ApriliaForum Member
|
FlorisFerrari schreef: heeft deze geen vacuümkraan dan ? Jawel, deze is nu nieuw want van de oude kraan was het membraam gaar. Dus nu is de kraan niet meer lek, maar de vlotterbak sluit niet goed met de carburateur, dus heel langzaam zweet er benzine door, erg irritant.
|
ma okt 01, 2012 10:25 am |
|
|
Gert
ApriliaForum Member
|
Wat een feest weer. Gisteravond trok ik de benzine slang eraf, maar ook deze nieuwe vacuüm kraan loopt gewoon door.... *zucht*... En ik weet zeker dat ze goed was, want ik had haar getest. Het is gewoon allemaal bagger dus. Ik denk dat er maar een ouderwets kraantje op moet. Tevens de achterrem gedemonteerd. Uiteraard zat de binnenste zuiger moervast. Even 10 bar erop met lucht mocht ook niet helpen, maar gelukkig bood de vetspuit uitkomst. Gangbaar gemaakt, nu nog reinigen en dan kan ze weer in elkaar.
|
di okt 02, 2012 2:37 pm |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
uhu ff revisie setje ja
di okt 02, 2012 9:28 pm |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
En monteren met até vet! Anders sta je volgend jaar weer zo, en de groef waar het rubber in ligt goed reinigen.
di okt 02, 2012 9:35 pm |
|
|
Gert
ApriliaForum Member
|
De zuigertjes zijn voor mijn idee gangbaar genoeg en gaan gewoon weer de klauw in. Als ik zie dat ze nu, bij een brommer die vanaf 2008 pas gebruikt wordt, al muurvast zitten, dan heb ik niets te winnen met nieuwe spullen. Het is allemaal pisbakkenkwaliteit. Komt bij dat ik wel even gekeken heb, maar bij de Aprilia noch de Derbi spullen heb ik revisie setjes kunnen vinden. Maar misschien heb ik wel niet goed gezocht. Ik zag wel dat de klauw niet exact gecentreerd woont op de schijf. Ik weet ook even niet hoe die wel gecentreerd kan worden zonder hier en daar wat af te (laten) draaien....
|
wo okt 03, 2012 2:23 pm |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Je moet op AJP revisieset zoeken. http://www.vischscooters.nl/webshop/rem ... x13mm.htmlof http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=8454Alleen dan even zoeken bij lokale bromboer. Hoe bedoel je gecentreerd? Hij moet op de ankerplaat bevestigd worden en dmv een uitstulpinkje zou die recht moeten staan. En natuurlijk je wiel recht zetten met ketting stellen.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
wo okt 03, 2012 2:28 pm |
Persoonlijk album
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Gert schreef: De zuigertjes zijn voor mijn idee gangbaar genoeg en gaan gewoon weer de klauw in. Als ik zie dat ze nu, bij een brommer die vanaf 2008 pas gebruikt wordt, al muurvast zitten, dan heb ik niets te winnen met nieuwe spullen. Het is allemaal pisbakkenkwaliteit. Komt bij dat ik wel even gekeken heb, maar bij de Aprilia noch de Derbi spullen heb ik revisie setjes kunnen vinden. Maar misschien heb ik wel niet goed gezocht. Ik zag wel dat de klauw niet exact gecentreerd woont op de schijf. Ik weet ook even niet hoe die wel gecentreerd kan worden zonder hier en daar wat af te (laten) draaien.... Zit hem voornamelijk ook in het onderhoud..... Ook al heb je wat kwalitatief spul als je het niet schoonmaakt nu en dan en ZEKER bij het plaatsen van nieuwe blokjes krijg je gewoon zulke toestanden. Veel mensen duwen de zuigers weer gewoon in als ze nieuwe blokjes willen monteren... Eerst proper maken. Daarbovenop als er wat slijk blijft hangen op de zuigers gaat het altijd roesten... daarom nu en dan eens proper maken.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
wo okt 03, 2012 2:42 pm |
|
|
Gert
ApriliaForum Member
|
rieju-rrx schreef: Hoe bedoel je gecentreerd? Hij moet op de ankerplaat bevestigd worden en dmv een uitstulpinkje zou die recht moeten staan. En natuurlijk je wiel recht zetten met ketting stellen. Er valt weinig te stellen. De ankerplaat woont tegen het wiellager. Hier een (onduidelijke) foto, maar het laat wel wat zien. In principe maakt het niet zo veel uit want die zuigertjes zoeken zelf de schijf wel op, maar persoonlijk vind ik het gewoon mooier als het exact gecentreerd zit.
|
di okt 09, 2012 1:37 pm |
|
|
|