HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di dec 24, 2024 4:25 am




Antwoord op onderwerp  [ 1075 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 72  Volgende
 Meeting Pottendijk PDM#2 Vervolg 15 oktober! zie link p.74 
Auteur Bericht
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Meeting Pottendijk PDM#2 20 augustus!
rieju-rrx schreef:
Leuk beeldmateriaal! Reinout heeft ook nog filmpjes en foto's.

Maar om even te reageren op Sander, Keiji en Niels.

Sander: Vermogen is wel fijn en handig. Alleen niet nummer 1 punt om te verbeteren. Als je de vering goed hebt rij je er al 1-2 seconden af volgens Niels. Dus mijn vork gaat binnenkort uit elkaar. Maar met meer vermogen kan je harder in de bochten komen en je kan harder uit de bochten komen. Dit merkte ik al op de NSF van Niels(lees 21pk en ca. 70kg). Eerst reed ik in 1 versnelling rond en zat mn ronde tijd rond de 1 minuut 10. Maar toen ik hem doorhad(lees: ik maakte geen strakke bochten, remde vroeg in, kon wel redelijk uit bochten komen en won veel op het rechte stuk) zat ik al rond de minuut. En als je de rest allemaal onder controle heb. Rij je zoals Niels in 48 seconden over de baan. :D:


Heb al een berg racers zien komen en gaan. Wat ik je alvast met zekerheid kan vertellen, is dat vermogen in je brommer plaatsen één van de laatste stappen is die je moet doen.
'racers' die met veel vermogen beginnen leren GEEN bochtensnelheid maken. 1 Van de belangrijkste aspecten. Alsook met "veel vermogen rijders" zijn heel geneig trager in bocht aan te komen.
Slechte lijn rijden, zodat ze vroeg op het gas uit de bocht kunnen komen. Dat zijn agresieve lijnen, maar geen snelle lijnen. Die kan je enkel gebruiken om in te halen.

rieju-rrx schreef:
Keiji: Mijn vering is goed en fijn voor over de weg en over drempels. Maar dat is niet vergelijkbaar met circuit rijden. Daar is het veelste zacht voor. Dus op Niels zijn tip ga ik dikkere olie in mijn voorvork doen zodat hij weinig tot niet dempt en een stuggere veer zoeken voor achter. Banden waren goed zei hij. Veel grip! En hij had het naar zijn zin op mijn Rieju. :D: Was wel lachen.


Had je vering nu net wat beter geweest of hadden we getest om je bandendruk wat af te laten, had ik nog wel wat sneller kunnen rondgaan, maar los daarvan was het gewoon leuk.
Einde rechte lijn een paar kleine poging gemaakt om een beetje driftend in de bocht te komen. Maar een groot gebrek aan motorrem maakte het niet makkelijker :)

rieju-rrx schreef:
Niels: Nogmaals bedankt voor de rit op je NSF! Ben weer een leuke ervaring rijker! En ik ga serieus dingen aan mijn Rieju veranderen want ik wil wel een snellere fiets! Eerst de vering en dan wat meer vermogen! Nu is zo'n NSF veelste klein voor mij. Ik zat er niet echt comfortabel op. Maar ik merkte wel gelijk dat je veel strakker/scherper kan sturen op zo'n ding. En het gaat gewoon hard op een ding van 70kg. :')


Zeer graag gedaan. Ik heb ALTIJD een grote sympathie voor sympathieke rijders die berijd zijn te luisteren naar meer ervaren rijders!
Net zoals die kleine jongen op zijn NSF. Ik kende die jongen niet, maar zowel zijn vader als hijzelf stelde het ZEER op prijs dat ik hem wat betere lijnen heb laten zien.
Het is dan ook altijd leuk als dit ernstig nemen en op het einde van de dag de lijnen onder de knie krijgen en daadwerkelijk sneller rondgaan!
Op het einde van dag heb ik hem ook even laten rijden op mijn NSF. Je had zijn gezicht moeten zien als hij eraf kwam!
21PK voor een jongen van 10 die misschien 30Kg weegt! Heeft me dan ook zeer hartelijk bedankt!

Ook geweldig hoe jullie die rieju in de auto kregen!

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


di aug 21, 2012 1:09 pm
Profiel
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm
Berichten: 5274
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Bommel-Westside
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Meeting Pottendijk PDM#2 20 augustus!
rieju-rrx schreef:
Afbeelding


Jij snapt er al helemaal geen ene kut van dikke mongool :D: :D:[/quote]

Laugh all you want. I don't give a goddamn giggity. Fadso. :D

_________________
\8/ Gang is alles, remmen is angst \8/


di aug 21, 2012 1:11 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
xa188
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 26, 2011 6:39 pm
Berichten: 397
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Meeting Pottendijk PDM#2 20 augustus!
lennart koop nou niet al die extreme zooi heb je niks aan :D: Kzou lekker iets van mhr 80 ofzo nemen of een airsal 80 dat je een pk of 15 hebt. En dat hij sneller is is dat hij sneller door de bochten gaat. Die niels die tovert jou rieju in de eerste bocht al tot aan zijn knieen als hij erlangs hangt. Dan trek je hem sneller door de bocht heen. En of je veel kunt spelen met die veering van je brommer weet ik niet echt.


di aug 21, 2012 1:11 pm
Profiel
JB1
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm
Berichten: 2797
Woonplaats: 038 A28 6 letters.
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Meeting Pottendijk PDM#2 20 augustus!
rieju-rrx schreef:
rieju-rrx schreef:
Afbeelding


Jij snapt er al helemaal geen ene kut van dikke mongool :D: :D:


Laugh all you want. I don't give a goddamn giggity. Fadso. :D[/quote]

Nee daarom is je vering ook in orde maar zwabbert ie zodra je iets hellingshoek wil pakken :D:

_________________
Keiji schreef:
Ik vindt jelmer keivervelent


di aug 21, 2012 1:13 pm
Profiel
JB1
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm
Berichten: 2797
Woonplaats: 038 A28 6 letters.
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Meeting Pottendijk PDM#2 20 augustus!
Keiji. schreef:
Als ik niels 5euro geef om te zeggen dat lennart een blikje cola moet kopen en daar mee het snelste gaat doet ie het.


Afbeelding

_________________
Keiji schreef:
Ik vindt jelmer keivervelent


di aug 21, 2012 1:15 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Meeting Pottendijk PDM#2 20 augustus!
JB1 schreef:

Neen, ik zeg niet dat een goede ophanging een ophanging is zonder demping, ik zeg dat een goede ophanging snel reageert.
Waarom denk jij dat de Öhlins veren een speciale coating hebben met lage frictie? Zodat ze traag inveren?

Wat ik zeg is gewoon correct, dikkere olie zorgt ervoor dat je vering niet stugger wordt, hij gaat alleen trager in en uit veren, je demping wordt immers langzamer.
Wat averechts werkt voor je contact met de weg.


Lagere frictie = minder slip-stick effect, iets wat je ABSOLUUT NIET WILT op vering. Heeft 0.0 met de stugheid/demping te maken ;)
Dikkere olie zorgt idd absoluut niet veer minder/meer stuggere vering, maar zorgt voor demping.

Wat je zegt klop zeer zeker ook. Maar wat je bekijkt het maar langs één kant.
Je moet nog leren snappen dat TE WEINIG demping ook bestaat!

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


di aug 21, 2012 1:17 pm
Profiel
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm
Berichten: 5274
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Bommel-Westside
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Meeting Pottendijk PDM#2 20 augustus!
RonnyRacingTeam schreef:
rieju-rrx schreef:
Leuk beeldmateriaal! Reinout heeft ook nog filmpjes en foto's.

Maar om even te reageren op Sander, Keiji en Niels.

Sander: Vermogen is wel fijn en handig. Alleen niet nummer 1 punt om te verbeteren. Als je de vering goed hebt rij je er al 1-2 seconden af volgens Niels. Dus mijn vork gaat binnenkort uit elkaar. Maar met meer vermogen kan je harder in de bochten komen en je kan harder uit de bochten komen. Dit merkte ik al op de NSF van Niels(lees 21pk en ca. 70kg). Eerst reed ik in 1 versnelling rond en zat mn ronde tijd rond de 1 minuut 10. Maar toen ik hem doorhad(lees: ik maakte geen strakke bochten, remde vroeg in, kon wel redelijk uit bochten komen en won veel op het rechte stuk) zat ik al rond de minuut. En als je de rest allemaal onder controle heb. Rij je zoals Niels in 48 seconden over de baan. :D:


Heb al een berg racers zien komen en gaan. Wat ik je alvast met zekerheid kan vertellen, is dat vermogen in je brommer plaatsen één van de laatste stappen is die je moet doen.
'racers' die met veel vermogen beginnen leren GEEN bochtensnelheid maken. 1 Van de belangrijkste aspecten. Alsook met "veel vermogen rijders" zijn heel geneig trager in bocht aan te komen.
Slechte lijn rijden, zodat ze vroeg op het gas uit de bocht kunnen komen. Dat zijn agresieve lijnen, maar geen snelle lijnen. Die kan je enkel gebruiken om in te halen.


rieju-rrx schreef:
Keiji: Mijn vering is goed en fijn voor over de weg en over drempels. Maar dat is niet vergelijkbaar met circuit rijden. Daar is het veelste zacht voor. Dus op Niels zijn tip ga ik dikkere olie in mijn voorvork doen zodat hij weinig tot niet dempt en een stuggere veer zoeken voor achter. Banden waren goed zei hij. Veel grip! En hij had het naar zijn zin op mijn Rieju. :D: Was wel lachen.


Had je vering nu net wat beter geweest of hadden we getest om je bandendruk wat af te laten, had ik nog wel wat sneller kunnen rondgaan, maar los daarvan was het gewoon leuk.
Einde rechte lijn een paar kleine poging gemaakt om een beetje driftend in de bocht te komen. Maar een groot gebrek aan motorrem maakte het niet makkelijker :)



rieju-rrx schreef:
Niels: Nogmaals bedankt voor de rit op je NSF! Ben weer een leuke ervaring rijker! En ik ga serieus dingen aan mijn Rieju veranderen want ik wil wel een snellere fiets! Eerst de vering en dan wat meer vermogen! Nu is zo'n NSF veelste klein voor mij. Ik zat er niet echt comfortabel op. Maar ik merkte wel gelijk dat je veel strakker/scherper kan sturen op zo'n ding. En het gaat gewoon hard op een ding van 70kg. :')


Zeer graag gedaan. Ik heb ALTIJD een grote sympathie voor sympathieke rijders die berijd zijn te luisteren naar meer ervaren rijders!
Net zoals die kleine jongen op zijn NSF. Ik kende die jongen niet, maar zowel zijn vader als hijzelf stelde het ZEER op prijs dat ik hem wat betere lijnen heb laten zien.
Het is dan ook altijd leuk als dit ernstig nemen en op het einde van de dag de lijnen onder de knie krijgen en daadwerkelijk sneller rondgaan!
Op het einde van dag heb ik hem ook even laten rijden op mijn NSF. Je had zijn gezicht moeten zien als hij eraf kwam!
21PK voor een jongen van 10 die misschien 30Kg weegt! Heeft me dan ook zeer hartelijk bedankt!

Ook geweldig hoe jullie die rieju in de auto kregen!


Nee klopt. Maar ik mis het vermogen om uit de bocht te komen en op het rechte stuk. En dat vermogen van jouw NSF is toch wel heerlijk hoor. Ik genoot ervan toen ik uit de bocht kwam in zijn 2 en vol in de powerband op naar zijn 3. Bijremmen in zijn 2 die krappe bochtjes door gas houden in zijn 2 en heerlijk hard optrekken over het rechte stuk. Maar bij de eerst volgende keer. PDM of Franchorchamps. Zorg ik dat ik mijn vering op orde hebben. Fatsoenlijke banden. En eventueel meer vermogen.

Ja het is gewoon een pret ding. :D: Heb ook genoten gisteren. Maar ik vraag me af waar jij (dus ik sneller kan gaan) sneller ging. Dan kan ik daar op gaan letten.


Haha ja ik reed toen ook rond en toen reed jij wat rustiger aan maar ik zag dat menneke heel rustig jouw lijn volgen, was mooi om te zien. En ik zou het erg op prijs stellen als ik tegen die tijd dat ik het wat meer door heb ook de lijnen kunnen leren rijden van jou. Hoop zeer zeker dat wij elkaar nog eens treffen op een circuit.

Haha ja dat inladen. Was echt geen plek meer over. Maar goed thuis gekomen gisteravond mijn Rieju weer op zijn pootjes gezet. En vanochtend heb ik alle kappen e.d. er weer op gezet.

_________________
\8/ Gang is alles, remmen is angst \8/


di aug 21, 2012 1:19 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm
Berichten: 5274
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Bommel-Westside
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Meeting Pottendijk PDM#2 20 augustus!
Jelmer en Keiji jullie zijn wat dat betreft zo triest. Ik ga gewoon op geen enkele reactie van jullie nog in. :^^:

En Sander ik denk dat dat nog wel meevalt. Ik ga het gewoon proberen. En ik denk dat het wel redelijk goed zal komen.

_________________
\8/ Gang is alles, remmen is angst \8/


Laatst bijgewerkt door rieju-rrx op di aug 21, 2012 1:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



di aug 21, 2012 1:23 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
JB1
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm
Berichten: 2797
Woonplaats: 038 A28 6 letters.
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Meeting Pottendijk PDM#2 20 augustus!
RonnyRacingTeam schreef:
JB1 schreef:

Neen, ik zeg niet dat een goede ophanging een ophanging is zonder demping, ik zeg dat een goede ophanging snel reageert.
Waarom denk jij dat de Öhlins veren een speciale coating hebben met lage frictie? Zodat ze traag inveren?

Wat ik zeg is gewoon correct, dikkere olie zorgt ervoor dat je vering niet stugger wordt, hij gaat alleen trager in en uit veren, je demping wordt immers langzamer.
Wat averechts werkt voor je contact met de weg.


Lagere frictie = minder slip-stick effect, iets wat je ABSOLUUT NIET WILT op vering. Heeft 0.0 met de stugheid/demping te maken ;)
Dikkere olie zorgt idd absoluut niet veer minder/meer stuggere vering, maar zorgt voor demping.

Wat je zegt klop zeer zeker ook. Maar wat je bekijkt het maar langs één kant.
Je moet nog leren snappen dat TE WEINIG demping ook bestaat!


Natuurlijk bestaat te weinig demping ook, dan voel je je brommer/motor/auto nog 2 kilometer nadeinen na een drempeltje, maar hij heeft nu gewoon een omgebouwd crossbrommertje met vering van gevlochten bami.
Wil ie lekker mee komen op een geasfalteerd circuit doet hij er gewoonweg veel beter aan om z'n vering stugger te maken met andere binnenveren, daarna kun je experimenteren met andere oliën en luchtkamers.

Die (binnen)veer is je basis, daar ga je min of meer altijd van uit, van daaruit ga je ook je demping aanpassen.
Dit heb ik meerdere malen te horen gekregen van de gasten van HyperPro en WP, en ik heb zo'n vaag vermoeden dat die gasten wel een dingetje of 2 weten van vering.

_________________
Keiji schreef:
Ik vindt jelmer keivervelent


di aug 21, 2012 1:24 pm
Profiel
JB1
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm
Berichten: 2797
Woonplaats: 038 A28 6 letters.
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Meeting Pottendijk PDM#2 20 augustus!
rieju-rrx schreef:
Jelmer en Keiji jullie zijn wat dat betreft zo triest. Ik ga gewoon op geen enkele reactie van jullie nog in. :^^:

:D: :D: :D:

_________________
Keiji schreef:
Ik vindt jelmer keivervelent


di aug 21, 2012 1:25 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Meeting Pottendijk PDM#2 20 augustus!
JB1 schreef:
Die (binnen)veer is je basis, daar ga je min of meer altijd van uit, van daaruit ga je ook je demping aanpassen.
Dit heb ik meerdere malen te horen gekregen van de gasten van HyperPro en WP, en ik heb zo'n vaag vermoeden dat die gasten wel een dingetje of 2 weten van vering.


Klopt ook. Maar aan het tempo dat (ach ik ben zijn naam kwijt) heeft het allemaal nog niet zoveel zin. Vermits hij nu nog GEEN last had van zijn vering.
Daarom is het nu het eenvoudigs om er gewoon dikkere olie in te gieten. Dit help de HUIDIGE voorvork zo eenvoudig mogelijk beter te maken.
Eens die wat meer ervaring heeft kan hij er uiteraard verder ingaan.

Het zou dan ook geen zin hebben om er bv een WP, Öhlins, bitubo, .... op te zetten!
Als jij niet gelooft dat dat dikker olie in desbetreffende heer zijn vork beter gaat werk wil ik die met plezier voor jou bewijzen!

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


di aug 21, 2012 1:29 pm
Profiel
xa188
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 26, 2011 6:39 pm
Berichten: 397
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Meeting Pottendijk PDM#2 20 augustus!
Niels,

Ligt het probleem niet bij zijn banden spanning meer? Ik heb ook gewoon normale standaart vering en mijne loopt niet zo te klapperen. Alleen had ik mijn bandenspanning op 1.4 en 1.6 staan ( Koud ).


di aug 21, 2012 1:31 pm
Profiel
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm
Berichten: 5274
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Bommel-Westside
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Meeting Pottendijk PDM#2 20 augustus!
Ja heb ik toch ook naar geluisterd? Ik had hem achter op 2,2 en voor op 2,0. Maar achter was veelste hard en moest naar 1,5. Dus ik ben helemaal niet hypocriet ik heb het gelezen ik heb aangenomen en ik heb er naar geluisterd. En ik vind Niels inderdaad een toffe peer dat hij mij op zijn NSF heeft laten rijden, mij tips heeft gegeven over machine en over mijn rijstijl en dat neem ik ter harte. Het enige wat jij doet is afkraken en een keer een juiste bandenspanning doorgeven. Dus hou daar gewoon mee op schijtharses.

_________________
\8/ Gang is alles, remmen is angst \8/


di aug 21, 2012 1:32 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm
Berichten: 5274
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Bommel-Westside
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Meeting Pottendijk PDM#2 20 augustus!
Niels mijn naam is Lennart. :^^: Aangenaam.

Sander dat kwam omdat het bij jou en mij nog niet zo hard ging. Niels zat op de grens van mijn brommer en dan ontstaat dat klapperen. Wij reden nog lang niet zo.

_________________
\8/ Gang is alles, remmen is angst \8/


di aug 21, 2012 1:34 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm
Berichten: 5274
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Bommel-Westside
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Meeting Pottendijk PDM#2 20 augustus!
Keiji. schreef:
rieju-rrx schreef:
Ja heb ik toch ook naar geluisterd? Ik had hem achter op 2,2 en voor op 2,0. Maar achter was veelste hard en moest naar 1,5. Dus ik ben helemaal niet hypocriet ik heb het gelezen ik heb aangenomen en ik heb er naar geluisterd. En ik vind Niels inderdaad een toffe peer dat hij mij op zijn NSF heeft laten rijden, mij tips heeft gegeven over machine en over mijn rijstijl en dat neem ik ter harte. Het enige wat jij doet is afkraken en een keer een juiste bandenspanning doorgeven. Dus hou daar gewoon mee op schijtharses.


Dus als ik je op mn XR laat rijden ben ik net zo tof als niels? simpel ventje jij


Nee. Jij leest weer alleen dat ik op zijn NSF heb gereden. Maar tips geven en me niet afkraken zoals jij doet maakt hem een toffe peer. Maar ach het heeft toch geen zin dus ik hou erover op tegen jou zowel Jelmer heb geen zin meer in jullie internethelden gedrag.

_________________
\8/ Gang is alles, remmen is angst \8/


di aug 21, 2012 1:34 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1075 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 72  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron