Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
rieju-rrx schreef:
Ja dat vroeg ik. Hoe dat die presteren. Had het daar ook wel gelezen maar zijn die wel beetje werkend? En kloppen ze ook?
ze werken zeker wel maar of ze beter presteren dan de fabrieks pijp van barikit dat denk ik niet maar je zou het kunnen proberen. ze zijn bekend in de brommercross en motorcross en hebben een goede naam. zoals ik al zei , niet duur maar wel goed.
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
marien schreef:
RonnyRacingTeam schreef:
Een teller trekt geen spanning, maar stroom Vermits de batterij gewoon een lagere Ah waarde heeft zal ze sneller leeg zijn. Of dit nu op 9V of 12V is maakt niet uit. Maar bij een 9V batterij kan het zijn dat hij zijn benodigde stroom niet kan krijgen. Daar gaat de batterij niet sneller leeg van maar kan het zijn dat de teller niet goed werkt.
Maar ik zou het ook gewoon proberen ja. In een teller zit niets dat veel stroom kan verbruiken.
Als de teller normaal op de kabelboom gaat betekent dat dat ie 12 volt nodig heeft om genoeg stroom te krijgen, dus dan kom je met een 9v bron niet toe. Of je moet er al een trafo tussen zetten
Het betekend niet dat hij op 12V aangesloten is dat hij werkt op 12V Dikwijls word er inwendig via de elektronica een lagere spanning gebruikt dan voedingspanning. Kijk bv maar naar alle USB aparaten. Die werken ook niet allemaal op 5V
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
Nee maar daar zit wel een soortement interne trafo in die een bepaalde voeding nodig heeft, neem ik aan? de overtollige energie moet ook afgevoerd worden... Of is dat ding dusdanig slim dat hij minder stroom trekt bij een hogere ingangsspanning en meer bij een lagere (binnen het redelijke natuurlijk)
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
Ja wat niels zegt zit wel wat in, stel het apparaat werkt op, ik noem maar wat, 5v, dan zit er een spanningsregelaar in die zorgt dat je daar niet boven komt.
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
marien schreef:
Nee maar daar zit wel een soortement interne trafo in die een bepaalde voeding nodig heeft, neem ik aan? de overtollige energie moet ook afgevoerd worden... Of is dat ding dusdanig slim dat hij minder stroom trekt bij een hogere ingangsspanning en meer bij een lagere (binnen het redelijke natuurlijk)
trafo: GA jij de eerste zijn die een transformator uitvind voor gelijkspanning?! Gewoon een IC plaatsen om de spanning naar beneden te krijgen. Of de hele oude techniek spanningsdeleing
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
Keiji. schreef:
foto? zolang die pen dr onder maar zit maakt t geen klap uit lijkt me.
nee, me ouders hebben helaas de fototoestellen mee en het mobieltje dat ik hier heb maak je geen foto's mee.
t zijn pennetjes met grofweg deze vorm (buiten proportie dunner maar je snapt t idee) nu wil het midden dikke stuk er niet in, en is het dunne stuk te kort waardoor ze kunnen bewegen zit een pen onder
Gaan je zuigers wel helemaal naar binnen? Het klopt wel dat ze eerste een beetje aanlopen tegen je schijf maar dat rem je er uit. Je kan het nat opschuren voorzichtig zodat je er wat af haalt.
_________________ \8/Gang is alles, remmen is angst\8/
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum