Auteur |
Bericht |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
 Re: Motorskelter project 2.0 Update beginpost
Ja oké, maar ik had het gewoon even over de formule zelf.
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen 
|
ma maart 26, 2012 9:02 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: Motorskelter project 2.0 Update beginpost
Aprilia RX 50 2003 schreef: ik geloof dat die tot 150 rpm mogen gaan en mijn brommer eigenlijk tot 10000 (dan kom je in t rode)
maar zoals je ziet komt t dus ong gelijk neer. wel appart
Daar sta ik idd ook wel even van versteld! Wat weeg zo een zuiger?
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
Laatst bijgewerkt door RonnyRacingTeam op ma maart 26, 2012 9:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
ma maart 26, 2012 9:02 pm |
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
 Re: Motorskelter project 2.0 Update beginpost
dus eigenlijk als je het zo bekijkt is de begrensende factor van een motor dus blijkbaar de zuigersnelheid. als je ziet hoe bar weinig verschil t maakt.
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
ma maart 26, 2012 9:04 pm |
Persoonlijk album
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
 Re: Motorskelter project 2.0 Update beginpost
Ja natuurlijk, daarboven klapt ie stuk. Daarom gaan die kortwe slag gevallen ook zo hard (qua toeren dan) Die kracht is namelijk niet het enige wat de boel molt, dat is ook de wrijving tussen wand en zuiger, neem ik aan.
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen 
|
ma maart 26, 2012 9:04 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
 Re: Motorskelter project 2.0 Update beginpost
denk niet dat dat er iets mee te maken heeft.
dat materiaal van die grote diesels is toch wel wat degelijker.
denk dat je gewoon geen smeerolie filmpje meer kan onderhouden met die hoge getallen
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
ma maart 26, 2012 9:07 pm |
Persoonlijk album
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
 Re: Motorskelter project 2.0 Update beginpost
Mja, komt op hetzelfde neer dan, hoge snelheid>smering weg>stuk. Nja, op zeehondenniveau dan.
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen 
|
ma maart 26, 2012 9:08 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: Motorskelter project 2.0 Update beginpost
marien schreef: Ja natuurlijk, daarboven klapt ie stuk. Daarom gaan die kortwe slag gevallen ook zo hard (qua toeren dan) Die kracht is namelijk niet het enige wat de boel molt, dat is ook de wrijving tussen wand en zuiger, neem ik aan. Als je genoeg smeert maakt de wrijving minder uit. Het is vooral de versnelling van de zuiger/drijfstang wat de boel uit elkaar doet klappen. Trouwens om een idee te hebben op 13K gaat je membraan 217 keer open en dicht PER SECONDE. Van zon getallen sta ik ook altijd verbaasd!
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
ma maart 26, 2012 9:09 pm |
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
 Re: Motorskelter project 2.0 Update beginpost
RonnyRacingTeam schreef: marien schreef: Ja natuurlijk, daarboven klapt ie stuk. Daarom gaan die kortwe slag gevallen ook zo hard (qua toeren dan) Die kracht is namelijk niet het enige wat de boel molt, dat is ook de wrijving tussen wand en zuiger, neem ik aan. Als je genoeg smeert maakt de wrijving minder uit. Het is vooral de versnelling van de zuiger/drijfstang wat de boel uit elkaar doet klappen. Trouwens om een idee te hebben op 13K gaat je membraan 217 keer open en dicht PER SECONDE. Van zon getallen sta ik ook altijd verbaasd! dat genoeg smeren gaat niet helemaal op. hoe meer toeren die dingen draaien hoe minder er gesmeerd wordt. als je op hoge toeren meer gaat smeren vernachel je je zuigerveren. net als 12000 rpm. 200 keer je zuiger op en neer per seconde. en 200 vonken per seconde. dan kun je er gewoon echt niet bij dat die ontsteking zo nauw komt want t lijkt dan bijna 1 constante vonk
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
ma maart 26, 2012 9:13 pm |
Persoonlijk album
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
 Re: Motorskelter project 2.0 Update beginpost
Alles is relatief, omdat alles zo moeilijk snel gaat is het ten opzichte van elkaar op redelijke snelheid. Haal overal eens 2 nullen af, klinkt het gelijk een stuk reëler.
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen 
|
ma maart 26, 2012 9:23 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
 Re: Motorskelter project 2.0 Update beginpost
marien schreef: Alles is relatief, omdat alles zo moeilijk snel gaat is het ten opzichte van elkaar op redelijke snelheid. Haal overal eens 2 nullen af, klinkt het gelijk een stuk reëler. nouja je zit op een gegevenmoment ook met de tijd die de brandstof nodig is om te ontbranden (kraken). en de maximale gassnelheid enz. en de cilinder moet tussen 2 ontbrandingen door ook genoeg gekoeld worden zodat het nieuwe mengsel niet meteen in de hens vliegt. t gaat nog wel goed meestal maar toch hoe meer je je er in verdiept hoe vaker je bek er van los valt.
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
ma maart 26, 2012 9:27 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
 Re: Motorskelter project 2.0 Update beginpost
En minder smeren bij hoge toerentallen is echt poep. Mijn fg marder draait 18.500 toeren en blijft de lagers, zuiger en wand het mooist met de benzine waar ik nu mee rijd en dat is 102 octaan, 1:20 gemengd met elf lub htx 976.
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
ma maart 26, 2012 9:29 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
 Re: Motorskelter project 2.0 Update beginpost
Ja dat realiseer ik me ook wel, maar dat maakt het gewoon een stuk voorstelbaarder, en de verhoudingen wat duidelijker, dat wil ik er maar mee zeggen.
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen 
|
ma maart 26, 2012 9:30 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
 Re: Motorskelter project 2.0 Update beginpost
RSjoep schreef: En minder smeren bij hoge toerentallen is echt poep. Mijn fg marder draait 18.500 toeren en blijft de lagers, zuiger en wand het mooist met de benzine waar ik nu mee rijd en dat is 102 octaan, 1:20 gemengd met elf lub htx 976. bij de grote jongens die echt paar duizend uur mee moeten is t voor de cilinder/zuiger/veren beter als er minder gesmeert wordt bij de hogere toeren/zuigersnelheden. maarja die hebben losse olie voor de lagers natuurlijk en een veel beter smeer systeem in de cilinder. allemaal kleine olie toevoergaatjes die de olie optimaal over de wand verdelen.
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
ma maart 26, 2012 9:33 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
 Re: Motorskelter project 2.0 Update beginpost
ik smeer mijn lagers in dat ding ook apart, maar gewoob via smeergaten in de gangen gaat ook goed. Als je echt goede vol syntheet hebt krijg je echt geen last van je zuigerveren. Ik draai er meer toeren mee dan menig kart en dit is bewezen de enige echte manier. Maar ik snap niet wrm die mannen waar jij het over hebt weinig smeren en dan vervolgens met smeergaten weer olie toevoegen. Zal wel aan mij liggen
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
ma maart 26, 2012 9:57 pm |
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
 Re: Motorskelter project 2.0 Update beginpost
RSjoep schreef: ik smeer mijn lagers in dat ding ook apart, maar gewoob via smeergaten in de gangen gaat ook goed. Als je echt goede vol syntheet hebt krijg je echt geen last van je zuigerveren. Ik draai er meer toeren mee dan menig kart en dit is bewezen de enige echte manier. Maar ik snap niet wrm die mannen waar jij het over hebt weinig smeren en dan vervolgens met smeergaten weer olie toevoegen. Zal wel aan mij liggen dat zijn ook geen benzine motortjes met een carb he. diesels met injectie die niet in verbinding staan met t carter (kruishoofd)
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
ma maart 26, 2012 9:59 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|