Auteur |
Bericht |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Klein turbotje
Ik heb er ook al veel gezien, Ik heb er nog NIET één tegengekomen waar er daadwerkelijk winst mee behaald is! TENZIJ zoals ik eerder vermeld, meen een systeem voorziet zodat men druk kan opbouwen.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
ma maart 19, 2012 3:21 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Klein turbotje
Martijn Derbi senda schreef: Er valt toch wel op een een of andere manier druk op te bouwen. Jij zit meer in het 2takt wereldje dus ik neem aan dat jij er aardig wat verstand van hebt. Maar heb ooit eens gelezen dat een AM6 blok al eerder een turbo had. Nu kan ik daar niks meer over vinden zo snel, maar kwam wel dit plaatje nog tegen. BTW een mooi voorbeeld wat ik bedoel dat een expansie ook geen niet meer heeft
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
ma maart 19, 2012 3:22 pm |
|
|
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 08, 2007 4:28 pm Berichten: 6557
|
Re: Klein turbotje
Klopt, de expansie zal hier idd geen nut hebben. En er zijn makkelijkere, goedkopere, en betere methoden om vermogen te willen laten toenemen. Maar als je iig op zoek gaat naar een turbo, neem een kleine. En informatie inwinnen op fora waar RS746 ook te vinden is, is een aanrader.
|
ma maart 19, 2012 3:24 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: Klein turbotje
RonnyRacingTeam schreef: Ik heb er ook al veel gezien, Ik heb er nog NIET één tegengekomen waar er daadwerkelijk winst mee behaald is! TENZIJ zoals ik eerder vermeld, meen een systeem voorziet zodat men druk kan opbouwen. ik heb eens op een amerikaans forum een sr ditech met turbo gezien, als ik me niet vergis heeft POC Tom die toen een keer gelinkt hier.
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
ma maart 19, 2012 3:43 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: Klein turbotje
Ja, en als je je ook niet vergist sloeg dat hele ding als een lul op een drumstel, ging 130 met een lange vertanding, da's alles. Je kon nergens zien dat die turbo ook echt toegevoegde waarde had.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
ma maart 19, 2012 4:42 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: Klein turbotje
Heren. Jullie zitten er weer naast. Een expansie uitlaat doet niets anders dan drukpulsen creeren. Deze pulsen zijn geheel afhankelijk van de druk in de cilinder. Zodra je hogere drukken in je cilinder perst zal je uitlaat hier op gedimensioneerd moeten worden. Echter het grote probleem is het powerband verschijnel van een expansie pijp zal nu nog erger worden. Turbodruk+expansiepijp. Het vermogen onder in de toeren zal enorm verschillen met boven in. In principe is het mogelijk om je pijp hierop te constueren, dus inschuifbaar zodat bij de hogere toeren de uitlaat golf eerder terug komt. Het grote probleem blijft je volume, ik heb hiervoor een aantal excel bestandje gecreerd op basis van een smart turbo, na genoege de kleinste die beschikbaar is voor een aardig prijsje. En ik kwam eruit dat 50cc is sowieso niet mogelijk om iets van druk te kunnen opbouwen en met 90cc begin je al aardig opweg te gaan mits je powerband rond de 13.000 toeren ligt. Mocht men geintresseerd zijn in de bestanden stuur me een pb-tje met je mail adress en dan zal ik het je toe mailen. editheren een link met wat info over de buddfab streamliner. 50cc metrakit met turbo en zoals ik al zei, zij hebben aardige resultaten gehaald maar het vermogen was zeer piekerig. http://buddfab.net/morepages.htmlhttp://www.buddfab.net/bub08.htmlhttp://buddfab.net/motor.htmledit 2even wat lees materie http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=17403
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
ma maart 19, 2012 4:43 pm |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
Re: Klein turbotje
ik ben niet helemaal nieuw in het turbo gebeuren hoor. en ik weet dat je je extra druk gewoon door de uitlaatpoort eruit perst. maar wil t gewoon eens aan den proefe ondervinden of het ook echt geen effect heeft. wel is sowieso in mijn opzicht de spoeling veel beter. waardoor je in priciepe harder kan. wel blaas je heel veel onverbrande brandstof je uitlaat uit, maarja milieu wat is dat? edit: en misschien is dit wel m'n eerste soortement stap in de richting van scheepsdiesel constructie op een brommer voor degenen die het nog nooit mee hadden gekregen: uitlaatklep (en injectie). MAAR IK ZOEK ER NOG STEEDS 1!
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
ma maart 19, 2012 9:50 pm |
Persoonlijk album
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: Klein turbotje
bestanden zijn verstuurd. Maar lees maar eens wat resulaten van de buddfab machine door, gewoon met uitlaat. niks exotisch.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
ma maart 19, 2012 10:05 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: Klein turbotje
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
ma maart 19, 2012 10:09 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: Klein turbotje
foto's stonden ook al in het turbo topic.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
ma maart 19, 2012 10:13 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
Re: Klein turbotje
Ik heb er serieus met een maat over gedacht om een am6 blok met uitlaatklep(pen) en compressor te maken. Cilinderkop zouden we voor het gemak van een kleine 4t pakken en uiteraard wel aanpassen. Als dat liep in een later stadium helemaal zelf een kopje maken. Het idee was een nok op je krukas waar normaal je balansas tandwiel zit en dan met een stoterstang naar boven. Maar daar kwam het eerste grote probleem: Hoe krijg je die stoterstang op hoge toeren zo dat hij door de massatraagheid niet gaat "zweven"? We kwamen toen op een concept met een composiet (holle) stoterstang en met geharde stalen uiteindes. Dan de inlaat: Idee was gewoon membraaninlaat. Cilinderbus zouden we zelf uit gietijzer draaien/frezen en dan in een ook zelf te draaien alu cilinder persen. Alleen voor het mooie wil je natuurlijk rondom spoelpoorten hebben en daar is bij am6 wel heel weinig vlees voor. Dan zou je je carters moeten gaan oplassen en dan weer netjes vlakken en de spoelpoorten uitfrezen. Vooral het uitfrezen van de poorten in de cilinder gaat lastig worden. Dan moest je nog een paar speciale seals ipv je keerringen erin zetten tegen de carterdruk maar dat is verders geen probleem.
Iig, al met al kostte het heel veel tijd, geld en moeite en daarom zijn we er nooit echt mee verder gegaan.
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
ma maart 19, 2012 11:42 pm |
|
|
kenny77
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr apr 22, 2011 5:53 pm Berichten: 319
|
Re: Klein turbotje
|
di maart 20, 2012 11:55 am |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Klein turbotje
Kenny77:
Dan zal het een stuk goedkoper worden om gewoon een 2Takt met kleppen te maken + VEEL meer rendement! (Dus zowel inlaat als uitlaatklep zoals bij een 4T, maar dan MOET je drukvulling hebben)
IN BDP ontbranden Kort na aanvang van de arbeidslag inlaat en uitlaat open (drukvulling zorgt voor een spoeling van de cilinder) Eens in ODP uitlaat dicht en inlaat blijft nog even open voor drukvullin kort daarop inlaat dicht en compressie opbouwen, gevolgd door ontsteking en we zijn rond.
Enigste wat je hier voor nodig hebt is een andere nokkenas maken en een turbo/blower/compressor plaatsen op een cheapass chinees 4t pitbike of scooter blok.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
di maart 20, 2012 12:22 pm |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
Re: Klein turbotje
nu wil ik t op een am6 blok hebben.
4 takt kopje opzich een best goed idee en dan de inlaat gewoon niet laten openen en de uitlaat wel alleen dan andere timing. en de uitlaatpoorten even dicht maken op 1 of andere manier, denk dat even een plaatje erin en dicht bij de cilinder even vastlassen.
maar iig ik zoek nog steeds een turbo
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
di maart 20, 2012 6:00 pm |
Persoonlijk album
|
|
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 22, 2009 7:27 pm Berichten: 3060 Woonplaats: klaaswaal
|
Re: Klein turbotje
Enter John Buddenbaums Minarelli AM6 powered streamliner! John Buddenbaum has set his sight on the 50cc topspeed record and broke it big time ! With current setup, a turbocharged AM6 engine fed by methanol, the Buddfab streamliner managed a speed of 233,3km/h! edit. zo ik heb aardig wat berichten gemist..
_________________
het woordenboek schreef: Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
|
di maart 20, 2012 9:22 pm |
|
|
|