Auteur |
Bericht |
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
haha nice
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
zo maart 18, 2012 12:16 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
Badmuts schreef: Zit nu tijdelijk even een pro race blok onder.
Ik heb onlangs een kapotte TEAM gekocht. Hier komt een nieuwe wand in met de zuiger van mijn oude goede TEAM. De zuiger en kop worden aangepast. Omdat dit nog wel even kan duren besloten er tijdelijk een ander blok in te leggen met een onlangs gekochte Pro Race 2 70.
Vanavond denk even test rondje doen. Wat kun je eigenlijk precies aanpassen aan een zuiger? Daar ook soortement poorten in frezen? Want de meeste zuigers die ik in handen heb gedan waren rondom dicht, alleen mijn ori am6 zuiger had boven het pistonpengat een inham aan beide kanten.
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
ma maart 19, 2012 3:57 pm |
Persoonlijk album
|
|
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
marien schreef: Badmuts schreef: Zit nu tijdelijk even een pro race blok onder.
Ik heb onlangs een kapotte TEAM gekocht. Hier komt een nieuwe wand in met de zuiger van mijn oude goede TEAM. De zuiger en kop worden aangepast. Omdat dit nog wel even kan duren besloten er tijdelijk een ander blok in te leggen met een onlangs gekochte Pro Race 2 70.
Vanavond denk even test rondje doen. Wat kun je eigenlijk precies aanpassen aan een zuiger? Daar ook soortement poorten in frezen? Want de meeste zuigers die ik in handen heb gedan waren rondom dicht, alleen mijn ori am6 zuiger had boven het pistonpengat een inham aan beide kanten. Mijn getunede malossi heeft 2 extra poorten gekregen in de zuigert
_________________
Keiji schreef: Ik vindt jelmer keivervelent
|
ma maart 19, 2012 4:16 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
JB1 schreef: marien schreef: Badmuts schreef: Zit nu tijdelijk even een pro race blok onder.
Ik heb onlangs een kapotte TEAM gekocht. Hier komt een nieuwe wand in met de zuiger van mijn oude goede TEAM. De zuiger en kop worden aangepast. Omdat dit nog wel even kan duren besloten er tijdelijk een ander blok in te leggen met een onlangs gekochte Pro Race 2 70.
Vanavond denk even test rondje doen. Wat kun je eigenlijk precies aanpassen aan een zuiger? Daar ook soortement poorten in frezen? Want de meeste zuigers die ik in handen heb gedan waren rondom dicht, alleen mijn ori am6 zuiger had boven het pistonpengat een inham aan beide kanten. Mijn getunede malossi heeft 2 extra poorten gekregen in de zuigert Heeft dat niet enkel nut als je inlaat op de cilinder hebt ipv carter inlaat? Of waarom doe je dit? Mijn inziens creeer je met inlaat op de cilinder op die manier een snellere vulling van het carter omdat die dan ook kan aanzuigen via de opening onder de boostpoorten. Maar met inlaat op het carter heb je dit niet. ?
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
ma maart 19, 2012 4:36 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
Hij heeft een mt he, die hebben de inlaat op de cilinder.
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
ma maart 19, 2012 4:37 pm |
Persoonlijk album
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
marien schreef: Hij heeft een mt he, die hebben de inlaat op de cilinder. Idd, even te snel gelezen, maar ik veronderstel dat TP dit ook gedaan heeft en dan vraag ik me nog steeds zijn reden af. Het zou ook kunnen dat hij de onderkant van de zuiger wat scherper heeft gezet zodat het mengsel wat makkelijker langs de boostpoort omhoog kan, of wat ingekort om gewicht te besparen. Wat je op bijna elke crosser ook ziet is dat er fijne kanaaltjes op de zuiger zitten aan de spijl van de uitlaatpoort. Dit zodat die daar een beetje extra gesmeerd word en minder snel vegen maakt, wat je op die plaats veel ziet bij cross blokken.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
Laatst bijgewerkt door RonnyRacingTeam op ma maart 19, 2012 4:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
ma maart 19, 2012 4:39 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
Dat is dan ook alleen in het geval van een vlinderpoort?
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen
|
ma maart 19, 2012 4:41 pm |
Persoonlijk album
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
marien schreef: Dat is dan ook alleen in het geval van een vlinderpoort? Yep
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
ma maart 19, 2012 4:54 pm |
|
|
Badmuts
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 11, 2011 6:48 pm Berichten: 381 Woonplaats: Boskoop
|
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
Het piston pen gat word uit gekottert naar pen 13. Er komt dus ook een ander naaldlager in mocht dit te leveren zijn anders worden dit lossen naalden net las bij polini 94cc.
De zuiger komt dan dus hoger te staan. Zo komt de zuiger dus niet 1/1.5mm onder de poorten uit wat het geval was bij mij. En op deze manier hoef ik de voet van de cilinder niet af te draaien. De binnenkop word ook vervangen/aangepast zodat de compressie verhouding, squish etc. weer klopt.
Dit word allemaal met een nu nog kapotte MHR TEAM gedaan. Hier word een nieuwe wand in gezet met een andere zuigerspelling (krapper).
_________________ http://www.derbiteam.nl
Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc viewtopic.php?f=11&t=18552
|
ma maart 19, 2012 5:54 pm |
|
|
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
RonnyRacingTeam schreef: marien schreef: Hij heeft een mt he, die hebben de inlaat op de cilinder. Idd, even te snel gelezen, maar ik veronderstel dat TP dit ook gedaan heeft en dan vraag ik me nog steeds zijn reden af. Het zou ook kunnen dat hij de onderkant van de zuiger wat scherper heeft gezet zodat het mengsel wat makkelijker langs de boostpoort omhoog kan, of wat ingekort om gewicht te besparen. Wat je op bijna elke crosser ook ziet is dat er fijne kanaaltjes op de zuiger zitten aan de spijl van de uitlaatpoort. Dit zodat die daar een beetje extra gesmeerd word en minder snel vegen maakt, wat je op die plaats veel ziet bij cross blokken. Is niet voor het smeren maar voor koelen
_________________
Keiji schreef: Ik vindt jelmer keivervelent
|
ma maart 19, 2012 5:56 pm |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
Smeren en daarmee koelen
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
ma maart 19, 2012 6:13 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
Badmuts schreef: Het piston pen gat word uit gekottert naar pen 13. Er komt dus ook een ander naaldlager in mocht dit te leveren zijn anders worden dit lossen naalden net las bij polini 94cc.
De zuiger komt dan dus hoger te staan. Zo komt de zuiger dus niet 1/1.5mm onder de poorten uit wat het geval was bij mij. En op deze manier hoef ik de voet van de cilinder niet af te draaien. De binnenkop word ook vervangen/aangepast zodat de compressie verhouding, squish etc. weer klopt.
Dit word allemaal met een nu nog kapotte MHR TEAM gedaan. Hier word een nieuwe wand in gezet met een andere zuigerspelling (krapper). Kan je toch gewoon beter de voet afdraaien? Is veel makkelijker te doen en een nieuwe zuiger zal ook een flink stuk minder kosten omdat je deze niet hoeft te bewerken. En cilinder kan je achteraf nog gebruiken als je gewoon een aluminium plaatje op maat maakt. Denk er wel aan dat als je de cilinder 1 a 1.5mm omlaag trekt of de piston ophoogt zegmaar je de in en uitlaat drastisch omlaag trekt in timing! 1 a 1.5 mm op de inlaat is echt veel. Wat je ook hebt als je de zuiger uitkoterd is dat de pen niet in het midden zal blijven van wat nu voorzien is. Er zal een stuk minder vlees overblijven om de pistonas te ondersteunen. Wel knap dat je dit kan doen, zo even de zuigerpenpassing uitkoteren :) Geen flauw idee of een malossi zuiger desaxatie heeft, indien wel houd er dan zeker rekening mee! Want als je al krapper in zuigerspeling wil is dit een belangrijke factor!
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
ma maart 19, 2012 6:20 pm |
|
|
Badmuts
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 11, 2011 6:48 pm Berichten: 381 Woonplaats: Boskoop
|
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
Alles kan op een andere manier. De man die het voor mij aanpast deed het graag op deze manier.
_________________ http://www.derbiteam.nl
Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc viewtopic.php?f=11&t=18552
|
ma maart 19, 2012 6:27 pm |
|
|
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
RSjoep schreef: Smeren en daarmee koelen Nee, fout.
_________________
Keiji schreef: Ik vindt jelmer keivervelent
|
ma maart 19, 2012 6:28 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Daan's Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc [Testbank
JB1 schreef: RSjoep schreef: Smeren en daarmee koelen Nee, fout. Hoe krijgt hij zijn koeling dan? Door een minimum aan verlies van mengsel in het carter dat door deze gaatjes rechtstreeks naar buiten gaat zonder te verbranden tijdens de arbeidslag?
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
ma maart 19, 2012 6:39 pm |
|
|
|