HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 31, 2025 7:47 pm




Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 gilardoni 1 max tunen 
Auteur Bericht
cittaghostracer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 31, 2006 6:28 pm
Berichten: 273
Woonplaats: Gealemuun
Bericht gilardoni 1 max tunen
hallo,

ik wil graag mee doen @ brommersprint genemuiden @ 50cc klasse, vooralsnog alleen voor de gein, en om te kijken of ik nou echt ver onder niveau lig, of dat ik opzich best eme zou kunnen komen

ik heb een gilardoni 1 cilinder gloednieuw liggen.
ding komt zo dus waarschijnlijk voor geen flikker vooruit met zo'n uitlaatpoort...

heeft iemand toevallig een berekening liggen, of een poortmap, of gewoon wat maten over hoe hij zo'n cilinder heeft getuned.

zou er uit deze cilinder wel iets te halen zijn, aangezien de uitlaatpoort dus erg laag ligt? zou hij het max tuned beter doen dan een top performence onbewerkt die er nu op zit??

en dan nog iets(ik heb nog geen ervaring met cilinders tunen, maar je moet toch ergens beginnen:P) waar kan ik beter mee gaan hakken? een dremeltje, of met veilen? ik d8 zelf met veilen omdat je daar meer controle over hebt volgens mij??

_________________
Afbeelding


wo jul 19, 2006 9:31 pm
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Bericht 
het is niet alleen de uitlaat poort, ook de boosterpoort tegen over de uitlaat poort ligt mega laag, verder denk ik dat je ook een hogere druk cilinder kop moet hebben. Gilardoni 1 kopje is is een lage druk cilinderkop.


wo jul 19, 2006 10:20 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
cittaghostracer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 31, 2006 6:28 pm
Berichten: 273
Woonplaats: Gealemuun
Bericht 
ik heb er geen cilinderkop op, maar d8 dat ik misschien wel de kop van de cilinder kan gebruiken die ik momenteel dr op heb(top perfomence).
maar booster poort moet ik die dan ook (veel) hoger leggen dan?

en je hebt het er zo over... heb je toevallig al eens een gilardoni 1 ECHT snel gemaakt dan? of alleen gewoon sneller dan "zo-traag-als-en-slak" :P

_________________
Afbeelding


do jul 20, 2006 5:33 pm
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Bericht 
Gilardoni 2 cilinder is presies het zelfde begrenst...
Boosterpoortje moet net ietsje hoger als de rest, weet niet zo uit mijn hooft hoeveel hij omhoog moet, het is maar 2mm of zo dacht ik.
Standaard uitlaatpoortje breng je een flink stuk omhoog, 10mm scheelt al een hele hoop angezien hij normaal maar 10mm is, je kan hem ook wat breder maken maar daar moet je wel mee uit kijken dan dat je niet te breed gaat want dan kan het zuigerveertje er in blijven hangen.
Ben er mee bezig geweest maar heb hem er nu weer onder zitten met alleen de uitlaat poort breder en hoger, dat gaf al meer als 20 kilometer winst.
Lekker veel koppel op laag toeren ook nu.


do jul 20, 2006 6:43 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
cittaghostracer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 31, 2006 6:28 pm
Berichten: 273
Woonplaats: Gealemuun
Bericht 
coowl:)

maar denk je dat ik er ook echt een snel cilindertje van kan maken?? of zit het onderste punt van de uitlaat poort gewoon echt te laag?? hoe hoog ik hem op z'n hoogste punt ook leg?

_________________
Afbeelding


ma jul 24, 2006 9:23 pm
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Bericht 
Onderste rand van de uitlaat poort zit niet te laag, bovenste rand zit veel te laag + dat je booster poortje ook te laag zit, haal je die bijden omhoog dan heb je een heel leuk cilindertje.
Ik heb wel ergens wat poortmapjes liggen op papier die ik voor de duidelijkheid wel ff op de computer na maak binnen kort, heb het nu alleen giga druk met werk en nu ook nog ff een weekje cursus er bij + mijn verjaardag vrijdag :@:


ma jul 24, 2006 11:47 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
cittaghostracer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 31, 2006 6:28 pm
Berichten: 273
Woonplaats: Gealemuun
Bericht 
ghehe:P jij voelt je vast oud:P...

sterkte dr mee man;)

maar als je ff mooi poort mapje voor me wilt maken... :thumright:

en dan is dat nog geen extreme cilinder denk ik he? ik kan waarschijnlijk nog wel wat verder gaan voor een sprint?

_________________
Afbeelding


di jul 25, 2006 5:17 pm
Profiel
Furia Master
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 22, 2005 5:16 pm
Berichten: 210
Woonplaats: Sint-Annaland (Zeeland)
Bericht 
als het voor sprint is weet ik nog een leuke doppler te koop, lekker vlinderpoortjes :{-):

_________________
AM6 blok en onderdelen te koop.


di jul 25, 2006 5:43 pm
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Bericht 
Voor sprinten kan je inderdaad beter een vlinderpoort nemen of zo + een close ratio gearbox (versnelingsbak) van bvb Doppler: http://www.opvoeren.nl/shop/onderdelen_ ... Vertanding


di jul 25, 2006 6:03 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
cittaghostracer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 31, 2006 6:28 pm
Berichten: 273
Woonplaats: Gealemuun
Bericht 
jah, maar het gaat mij er om om gewoon met zo'n klein mogelijk budget eens mee doen aan een sprint om te kijken of het misschien iets voor mij is, voordat ik er dik geld in zou gaan pompen...

anders ist zonde van me geld.

en die cilinder ligt er anders tog maar...kan hem iig beter ff wat sneller maken zodat ik hem ook nog zou kunnen verkopen... slome gilardoni 1 wil niemand:)

_________________
Afbeelding


wo jul 26, 2006 3:30 pm
Profiel
ruud
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm
Berichten: 492
Woonplaats: hoogwoud
Bericht 
laat m dan voor een tientje bewerken door iemand die er wel verstand van heeft...

overigens is de inschrijving voor genemuiden al volop aan de gang, dus je moet je snel in schrijven wil je nog mee doen...


wo jul 26, 2006 7:31 pm
Profiel
cittaghostracer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 31, 2006 6:28 pm
Berichten: 273
Woonplaats: Gealemuun
Bericht 
ben net bij me dealer geweest, die zei dat er in de klasse waar ik aan mee doe (50cc schakel) nog maar 3 inschrijvingen zijn, en hij altijd wel een plekje voor mij kan regelen.

maar het gaat mij er niet om dat ik een snelle cilinder krijg, het gaat mij er om om wat ervaring op te doen, en met een beetje mazzel dan ook nog eens een redelijk snelle hebben:)

als ik echt een super snelle cilinder zou willen zou ik echt niet met een gilardoni 1 aan komen, maar aangezien die er nog ligt, en ik er niks mee doe, EN het mij wel geinig lijkt om er wat in te hakken(ook wel tunen genoemd), EN ik wel mee wil doen in my city genemuiden, EN ik een klein (eigenlijk GEEN) budget heb...

duzzz:)

als RS patrick zo vriendelijk zou willen zijn om die poortmap een keertje voor mij te willen inscannen heb ik een beetje een richtlijn.

_________________
Afbeelding


do jul 27, 2006 5:32 pm
Profiel
Broezz
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do jan 26, 2006 12:23 am
Berichten: 587
Woonplaats: Sint-Katelijne-Waver
Bericht 
ruud schreef:
laat m dan voor een tientje bewerken door iemand die er wel verstand van heeft...

overigens is de inschrijving voor genemuiden al volop aan de gang, dus je moet je snel in schrijven wil je nog mee doen...


Ik persoonlijk vind dat je,als je aan sprintwedstrijden wil meedoen, alles zelf moet doen, dus ook tunen. Het tunen is net het moeilijkste en als je dat gaat laten uitbesteden kan je evengoed een 600cc blok onder je brommer hangen en daarmee gaan racen, dan laat je al die 70cc's achter je.

Dus ik zou zeggen cittaghostracer, doe het gwn zelf ;)


do jul 27, 2006 5:58 pm
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Bericht 
Ik heb het echt mega druk en heb die poortmapjes geloof ik bij mijn Ma liggen omdat ik daar altijd sleutel.
Ik zal straks wel ff kijken of ik ze toavalig hier heb.


do jul 27, 2006 6:07 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Bullet
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm
Berichten: 223
Afbeeldingen: 45
Woonplaats: Almere
Bericht 
Broezz schreef:
ruud schreef:
laat m dan voor een tientje bewerken door iemand die er wel verstand van heeft...

overigens is de inschrijving voor genemuiden al volop aan de gang, dus je moet je snel in schrijven wil je nog mee doen...


Ik persoonlijk vind dat je,als je aan sprintwedstrijden wil meedoen, alles zelf moet doen, dus ook tunen. Het tunen is net het moeilijkste en als je dat gaat laten uitbesteden kan je evengoed een 600cc blok onder je brommer hangen en daarmee gaan racen, dan laat je al die 70cc's achter je.

Dus ik zou zeggen cittaghostracer, doe het gwn zelf ;)


het is leuk dat je dan alles zelf wil doen, maar probeer je der dan eerst wat meer in te verdiepen ipv:

cittaghostracer schreef:
EN het mij wel geinig lijkt om er wat in te hakken(ook wel tunen genoemd),


hier leer je helemaal niks van, en groot kans dat je de cilinder verneukt ipv verbeterd

_________________
B.T. [Bullet Tuning]

http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0


do jul 27, 2006 9:37 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron