Gerard1793's Honda MT-5 110cc Autisa
Hoi
Ik ben Gerard, 18 jaar en woon in het prachtige Middelstum (Gn)
Marien wilde graag dat ik een topic aanmaakte over mn brommer, en nu is het eindelijk zover!
Mijn brommertijdperk is begonnen in december 2008, ik werd geïnteresseerd in brommers, en dan vooral de oudere crossmodellen. Vooral de MT-5 vond ik een prachtig model. Toen een krantenwijk genomen om de brommer te financieren, en na een maand of 6, op 15 Juni 2009 heb ik de brommer gekocht, een wit-blauwe uit 1987, en opgehaald uit Almelo. In de zomer opgeknapt, maar nooit helemaal afgemaakt. Op 21 Oktober 2009 heb ik mijn brommerrijbewijs gehaald met 4 fouten. Nu rijd ik sinds die tijd op het gevaarte rond, veel met het ding meegemaakt, 3 keer op mn bek gegaan
, 2 brommervakanties, een partij vastlopers, een zwik brommermeetings en heel veel mooie en vreselijke momenten. Door dit alles heb ik echt een haat-liefde verhouding met het ding, en het is sinds de aankoop ook nog niet in me opgekomen om het ding te verkopen. Sterker nog, ik ben nu bezig om hem eens echt goed aan te pakken, en eventueel later op motorkenteken te zetten.
Dit topic is nog in aanbouw, en ik zal proberen om het een beetje bij te houden
Foto's! Zoveel mogelijk op chronologische volgorde trouwens.
Hier is het allemaal mee begonnen:
Na het opknappen, kap lag eraf, problemen met mn verlichting:
Posertime:
Toen een herfst ('10) mee gereden en uit elkaar getrokken, bietencampagne
Toen in de winter('10-'11) opgeknapt:
Vintage invasie bij Mans Engel
Klaar, een dag voor de BSTWO-voorjaarsmeeting eind Maart:
Posen met een RM250 uit 1984:
Die er een week of wat later zo uit zag
:
Ketting eraf gelopen en die heeft het carter kapot getrokken...
Koninginnedag 2011, met een brakke kop op de brommer, toen mn koppelingskabel knapte, kop er niet bij en stilstaand met 5000 toeren in de eerste versnelling gepoot, dit is het resultaat:
Imitatie achterassen
Gat in m'n Tecno:
There, I fixed it!
Brommervakantie!
Daarna is 'ie vier keer vastgelopen, en staat 'ie sinds eind augustus stil. Maar ik ben er weer mee bezig:)
Nieuwe keerringen waren wel nodig:
Nieuw blokje: HM183, origineel 80cc Honda
En ik ben bezig om een nieuwe kabelboom te maken:
Dit was het eerst, komt nog wel meer bij:)
Groeten Gerard1793