Auteur |
Bericht |
Leonardvg
ApriliaForum Member
|
 Re: Welke uitlaat?
marien schreef: Waarom meld je dat dat je brommer met een gianelli demper 73 ging? :') Waarom commentaar op mijn berichten? Het is idd niet zo relevant, die snelheid werd eig bepaald door de ontgrensde ori bocht, maar omdat snelheid relevant is voor de topicstarter, vond ik het nuttig om het toch ff te noemen. Tevreden? 
_________________ 'Don't fight, just ride'
Project Aprilia rs my
|
di jan 17, 2012 11:14 am |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Leonardvg schreef: marien schreef: :') Jij beweert dat die demper merkbaar verschil oplevert? In prestaties waarschijnlijk niet, in geluid miss een beetje. een demper kan wel degelijk verschil maken. Ik neem als voorbeeld de Aprilia RS NM. Die heeft standaard een demper, waarin de pijp die in de demper zit scheef zit, en is doorboort met gaatjes en daar zit weer een ander pijpje naast. Dit zorgt wel degelijk voor een afknijpend effect. Dus een Gia demper zou inderdaad betere performances kunnen geven.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
di jan 17, 2012 12:19 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Ook zoveel verschil dat het de moeite waard zou zijn?
di jan 17, 2012 12:21 pm |
Persoonlijk album
|
 |
groningen-050
ApriliaForum Member
|
Oké, Dus of Gia of Scr Corse. Wat loopt het mooiste hardste op rs50? 
_________________ Ultras, a way of life!
|
di jan 17, 2012 12:34 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Ik denk dat een corse wijzer is, dat ligt eraan of je ooit nog van plan bent een 70/80 cc te monteren, daar worden ook wel corses op gezet, wat betekent dat je dan niet nog een keer een andere uitlaat hoeft te kopen. Ik weet alleen niet of hij zijn warmte dan wel goed kwijt wordt, dat moet je aan iemand die daar ervaringen mee heeft vragen... Maar een gianelli is zeker ook een erg lekker uitlaatje 
di jan 17, 2012 12:37 pm |
Persoonlijk album
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
@ Marien: Wel degelijk een merkbaar verschil op mijn brommer destijds. Scheelde 5-10 km/h. Maar ik reed ook met een 9mm carb, dus met een grotere carb zou het verschil kleiner kunnen zijn.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
di jan 17, 2012 12:45 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
|
Haha ja maar die 9 millimeter dingen is ook geen klap waard  Hij rijdt met een 17,5 neem ik aan...
di jan 17, 2012 1:36 pm |
Persoonlijk album
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
9 millimeter is koning. Rijdt net alsof je de 125cc GP rijdt, gas is alluzzzzz.. Veel spannender om te rijden, en BMW-rijdende-motor-agent-op-de-roller-proof.
Heb meer lol gehad met een 9mm erop dan met een 24.
|
di jan 17, 2012 1:41 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
|
Move>Chat, ik wil hier wel eens meer over weten.
di jan 17, 2012 1:45 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Vreemde manier van lol hebben en spannend rijden.... Toegeven, 9mm is idd beter rollerbank proof, gezien de schakelkunsten van de gemiddelde huidige wouten. *Vincent* schreef: Dit is overigens een vraag voor het uitlaten topic.
di jan 17, 2012 1:50 pm |
Persoonlijk album
|
 |
groningen-050
ApriliaForum Member
|
marien schreef: Ik denk dat een corse wijzer is, dat ligt eraan of je ooit nog van plan bent een 70/80 cc te monteren, daar worden ook wel corses op gezet, wat betekent dat je dan niet nog een keer een andere uitlaat hoeft te kopen. Ik weet alleen niet of hij zijn warmte dan wel goed kwijt wordt, dat moet je aan iemand die daar ervaringen mee heeft vragen... Maar een gianelli is zeker ook een erg lekker uitlaatje  Als ik met een Gia 100/110 kan halen dan hoef ik geen 70cc meer, dus denk dat ik beter met Gia kan gaan rijden, en die past er ook zo op? 
|
di jan 17, 2012 2:55 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
|
Als je een beetje handig bent met een schroevendraaier moet het wel lukken ja, en afstellen is ook niet zo'n verschrikkelijk drama.
di jan 17, 2012 2:56 pm |
Persoonlijk album
|
 |
groningen-050
ApriliaForum Member
|
Dan moet het geen probleem worden, waarschijnlijk:D
|
di jan 17, 2012 3:10 pm |
|
 |
edskoschuitema
ApriliaForum Member
|
Heb eventueel ook een gia bocht voor je! Staat is goed beetje roest maar dat mocht niet deren, je kan er je originele demper op doen zodat het niet opvalt voor de politie. Voor 50,- is die van jou
|
di jan 17, 2012 7:06 pm |
|
 |
groningen-050
ApriliaForum Member
|
edskoschuitema schreef: Heb eventueel ook een gia bocht voor je! Staat is goed beetje roest maar dat mocht niet deren, je kan er je originele demper op doen zodat het niet opvalt voor de politie. Voor 50,- is die van jou Oké, heb niet superveel verstand van de uitlaatjes, meer van motorblok zelf  , Maar loopt hij zeker niet zo mooi als met een volledige Gia? 
|
di jan 17, 2012 7:12 pm |
|
 |
|