Re: Rieju rs 2 uit 2003 start probleem
NakedRS50 schreef:
@frishh , ik weet niet of er bij elke brommer kabelboom + stuff hetzelfde is. volgens mijn dealer zat er standaard een te kleine accu bij rieju , dit is toen vervangen en daarna ging het een tijdje goed tot er een startrelais kapot was gegaan.
Er was een nieuwe startrelasi in gekomen en 500 km verder was deze ook weer kapot en sins dien heeft hij nooit meer elektrisch willen starten.
ik heb toen alles door dealer laten ivm gerantie wat er toen op zat.
ik weet ook niet precies of het klopt wat de dealer zegt.
Let me see, de accu is standaard, 4A zoals in alle schakels, maar ik ben met je dealer eens dat dat te klein is. Bedrading, tja, dat is gewoon koperdraad, daar kan weinig mis mee zijn. Het startrelais is ook zo'n universeel geval, kwam ik ook tegen op de TZR en de RS50, maar met die dingen is het altijd drama. Je kan in dit geval beter spreken over brommerkwaliteit, want brommer shit gaat gewoon niet lang mee, hoewel ik de kabelboom van mijn RS2 heel fijn vond werken, nooit problemen mee gehad. Ik heb er gewoon een hekel aan als iemand beweert dat het aan Rieju ligt, omdat alles van Rieju kapot zou gaan. Je mag wel zeggen dat ze roesten, want dat is gewoon waar. :')