HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za apr 05, 2025 10:58 pm

Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 low budget SOBW rijden 
Auteur Bericht
fx259b
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: low budget SOBW rijden
petertzr schreef:
Als je interesse hebt, ik heb nog een rs NM rijwielgedeelte compleet in onderdelen liggen, frame zonder kenteken dus, achterbrug, voorvork, velgen, enz. Spul is allemaal nog in redelijke staat en mag voor een zacht prijsje weg.

Verder kan ik je ook wel wat advies geven omtrent onderdelen, tuners, enz enz :^^:

pb maar, maar zoals ik al eerder heb gepost de plannen moeten eerst rond zijn maar als benjamin echt het setje nog heeft liggen zal dat niet lang meer duren.
ik had het trouwens over een hpi die ik nog had liggen ik heb er geen foto van maar er is een stukje van de soort moer die op de rotor zit afgebroken, mijn vraag alsnog is dit erg zo ja hoe te verhelpen.
Afbeelding

di dec 13, 2011 12:28 am
Profiel
frishh
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Nieuwe rotor, rotor is nu in onbalans en dat vinden je krukaslagers niet grappig.

Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280

di dec 13, 2011 12:31 am
Profiel
fx259b
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
frishh schreef:
Nieuwe rotor, rotor is nu in onbalans en dat vinden je krukaslagers niet grappig.

bedankt voor de reactie daar heb ik wat aan:) ik vraag even aan mn schoonvader of tie een draaibank heeft en anders koop ik mooi de jouwe fish.

voorlopige plannen (nog niet vast)

pro race cilinder van benjamin ( indien hij deze nog heeft / verkoopt) *edit
opmaat uitlaat van benjamin ( indien hij deze nog heeft / verkoopt)
luchtfilter malossi E13 * edit
tandwiel verhouding wil tog gewoon een vaste, zat te denken aan 11-50? *edit
hpi ontsteking ( rotortje af laten draaien indien mogenlijk zou dit verschil maken?)
12mm dellorto

onderblok moet ik nog voor gaan kijken hoop er 1 te vinden met een mooie goede race koppeling (polini 5 plaats of metrakit mrd het liefste)
en een goede race krukas ( doppler,hebo of iets in die richting)

hoeveel pk's zouden hieruit te krijgen zijn? aangezien jullie zeggen dat benjamin er 17pktjes mee had gescoord maar dat is wel met 24mm ipv de 12mm welke verplicht is volgends het regelement.

Laatst bijgewerkt door fx259b op di dec 13, 2011 4:05 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

di dec 13, 2011 1:58 am
Profiel
fx259b
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
heeft er trouwens iemand nog een leuk adressje voor kleding? of heeft er hier toevallig iemand nog een mooi race overall liggen (1 delig) en beschermers?

di dec 13, 2011 2:44 am
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Onderblok kan ik je ook nog wel mee helpen, maar dan waarschijnlijk zonder krukas. Een goede krukas is een Rito krukas, ook lekker goedkoop..

PK's zullen met een 12mm rond de 16 liggen denk ik? Dat kan je niet zo zeggen, maar een 12mm is erg klein, en daardoor kan de cilinder dus niet alles eruit halen wat erin zit.

Een adresje voor goedkope kleding?

http://www.motorsportshop.nl/index.php?page=shop.browse&category_id=9&option=com_virtuemart&Itemid=2&vmcchk=1&Itemid=2

Goedkoper dan dit ga je het écht niet vinden hoor! Tenzij je voor 2e hands gaat.

di dec 13, 2011 11:08 am
Profiel
fx259b
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
*Vincent* schreef:
Onderblok kan ik je ook nog wel mee helpen, maar dan waarschijnlijk zonder krukas. Een goede krukas is een Rito krukas, ook lekker goedkoop..

PK's zullen met een 12mm rond de 16 liggen denk ik? Dat kan je niet zo zeggen, maar een 12mm is erg klein, en daardoor kan de cilinder dus niet alles eruit halen wat erin zit.

http://www.motorsportshop.nl/index.php?page=shop.browse&category_id=9&option=com_virtuemart&Itemid=2&vmcchk=1&Itemid=2

Goedkoper dan dit ga je het écht niet vinden hoor! Tenzij je voor 2e hands gaat.

inderdaad mooi adresje,
2e hands staan ze er meestal nog op voor meer dan 500 euro en hier vanaf 200 voor een nieuwe dan heb ik snel mn keuze gemaakt..
kga zo zo wel eerst even mailen voor de materiaal dikte aangezien daar ook regels over zijn.

di dec 13, 2011 3:02 pm
Profiel
fx259b
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
fx259b schreef:
*Vincent* schreef:

inderdaad mooi adresje,
2e hands staan ze er meestal nog op voor meer dan 500 euro en hier vanaf 200 voor een nieuwe dan heb ik snel mn keuze gemaakt..
kga zo zo wel eerst even mailen voor de materiaal dikte aangezien daar ook regels over zijn.

heb meer financiele steun, mn broer heeft een tijdje terug een CPI sm gekocht welke ik voor hem aan het op knappen ben geweest.
als de klaar is en verkocht betaald hij de brommer indien hij er zelf op mag rijden (met ander blok natuurlijk)
heb namenlijk een rs nm gevonden met 2 blokken, van het eerste blok is de setup:

Malossi MHR Replica cilinder
standaard uitlaat
19mm dellorto
Hebo krukas
originele ontsteking (startor kapot)

2e blok is compleet origineel

kappen zien er voor de rest netjes uit

dit waarschijnlijk voor een prijs van 250 eurotjes helemaal niks dus.. hierna alleen nog maar een andere uitlaat cilinder en de 12mm carb nodig dan is die motorisch klaar op het afstellen na.

Laatst bijgewerkt door fx259b op di dec 13, 2011 7:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

di dec 13, 2011 5:42 pm
Profiel
PeteRSchouten
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
waarom in vredesnaam een 12 mm??

die zit op standaard kutbrommers?

di dec 13, 2011 5:45 pm
Profiel
fx259b
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
PeteRSchouten schreef:
waarom in vredesnaam een 12 mm??

die zit op standaard kutbrommers?

ik heb geen idee vind het ook erg klein, maar dit is ook een klasse waar de meeste in beginnen dus misschien voor de beginners zo gedaan ofzo aangezien je dit vanaf 10 jaar mag doen
in ieder geval is 1 ding zeker en dat is dat ze geen ruk verbruiken :)

di dec 13, 2011 5:59 pm
Profiel
PeteRSchouten
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ja, en dat is nu net niet belangerijk :p

di dec 13, 2011 6:00 pm
Profiel
fx259b
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
PeteRSchouten schreef:

nee is het ook niet maar altijd handig haha :^^:
ben opzoek naar een 12mm dellorto iemand toevallig nog 1 liggen voor een mooi prijsje? :Y:
heb eventueel nog een 17,5 carb te ruil

adres gezocht voor opmaat uitlaatje!

di dec 13, 2011 7:06 pm
Profiel
fx259b
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
fx259b schreef:
PeteRSchouten schreef:

nee is het ook niet maar altijd handig haha :^^:
ben opzoek naar een 12mm dellorto iemand toevallig nog 1 liggen voor een mooi prijsje? :Y:
heb eventueel nog een 17,5 carb te ruil

adres gezocht voor opmaat uitlaatje!

racer gaat er komen! heb een heleboel al binnen handbereik snel de cpi verkopen en dan gaat alles er komen! (bedankt iedereen voor alle aangeboden spullend :^^: )

setup:
cilinder: komt nog (staat waarschijnlijk al wel vast)
uitlaat: word opmaat met waarschijnlijk pro race demper
membraam: malossi vl15
luchtfilter: malossi e13
krukas: hebo
koppeling polini 5 plaats.
ontsteking: hpi
twv:11-50

rijdend gedeelte: (word pas aangepast nadat hij motorisch goed is)
model: aprilia rs50 nm
wielen: origineel
remmen: origineel
kappen: bewerkt ( monoseat natuurlijk en koplamp gat dichtmaken) ben over de kleur nog niet uit.
veering: voorvork verlagen, achter schokbreker blijft origineel
tellers: stage 6 tempratuur meter en misschien nog een koso voor toeren en snelheid.
frame: is opzich in goede staat ( op foto's) zo niet word deze gestraald en zwart gecoat of gespoten ligt er aan mijn portemonee op dat moment.
electra: kabelboom knipper lichten etc worden allemaal verwijderd alleen de draden die nodig zijn om de tellers te laten werken blijven.

de plannen zijn natuurlijk allemaal onder voorbehoud maar wil het wel ongeveer zo houden. zodra ik de brommer zelf heb zal ik een project pagina beginnen het is de bedoeling dat deze voor 24 maart 2012 af is.

di dec 13, 2011 9:49 pm
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ik zal je met 1 ding helpen. Het enige wat je hoeft te weten zijn toeren en temperatuur van de cilinder. Dus dat termperatuur metertje koop je neit en je koopt de combi van toerenteller en temperatuur meter.

Luchtfilter kan je het beste gewoon je box gebruiken, die is stiller en is berekent op 50cc, die zal niet terughoudend werken en je betrouwbaarheid zéér ten goede komen.

En aangezien je een RS NM frame wil gebruiken, zou ik andere velgen wél overwegen, aangezien je aan de originele set geloof ik op 15 kg zit? Belachelijk veel dus. Daarbij komt, dat banden voor bijvoorbeeld een Tomos of Honda velg maar tussen de 20 en pak hem beet 100 euro kosten, terwijl originele Aprilia velgen beiden 17 inch zijn en een stúk duurder zijn met banden.

Voorvork moet je vanaf blijven. Een frame wordt in elkaar gezet zodat het met de vering die erop zit stabiel en makkelijk bestuurbaar is. Als je je voorvork laat doorzakken, of je vering inkort (en dus de voorvork), dan wordt de brommer minder stabiel. Dat klinkt misschien leuk voor snel bochtenwerk, maar hij wordt al snel onberekenbaar. Met een originele voorvorklengte is hij perfect in balans en zal je harder gaan.

En je tandwiel verhouding wordt sowieso te kort met 11-50. Ik zou je achtertandwiel sowieso op 47 houden. Als je dan harder moet, doe je een tandwiel 13 voor, en zit je op een écht kort circuit, dan kan je tandwiel 11 wel doen, maar daarmee zal je snelheid ook meteen maar op pak hem beet 90 liggen met 12K toeren.

Voor een opmaat uitlaat zou je met je cilinder naar Piet Smit moeten gaan van PStuning. Die pakt cilinder + uitlaat samen aan, tunen en berekenen en maken van je uitlaat. Geloof dat hij daar 400 euro voor vroeg, maar dat weet ik niet zeker.

di dec 13, 2011 10:40 pm
Profiel
jasperrr91
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
waarom tomos velgen bij circuit rijden?
Smaller bandje heeft dan toch geen nut :00/:

di dec 13, 2011 10:44 pm
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Met smallere banden kan je wel makkelijker de bocht in. En de banden zijn gewoon véél goedkoper, dat is ook mijn argument. Aangezien deze jongen niet zoveel geld heeft...

en als je toch NM velgen wil gebruiken heb ik nog wel een mooie set slicks liggen die niet duur zijn.

di dec 13, 2011 10:46 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende