Re: Photoshop voor beginners - zelf ontwerpen maken
als eerste zou ik een tutorial maken voor de stickers zoals op de gpr (axe)
maar.... het is natuurlijk wel handig als je ze eerst sticker loos kan maken aangezien het er niet uitziet als je sticker over stickers plakt dus vandaar.
eerst even een manier hoe je makkelijk stickers kan verwijderen ( het word nooit onzichtbaar maar als je het goed doet valt het totaal niet op.)
stap 1.
neem de foto voor je op photoshop
stap 2.
maak een slectie rondom de sticker ( sticker ergens in het midden)

stap 3.
pak de "sumdge tool" (icoontje onder het "emmertje" dan rechtermuisknop de onderste van de 3)
en veeg met de richting ( weerspiegeling of lijnen) van de kappen mee het is even proberen maar het lukt vast wel.
(als je niet met de spiegeling of de lijnen veegt krijg je een heel lelijk effect)

stap 4.
je ziet nu waarschijnlijk aan 1 kant dat hij niet ( goed) overloopt met de rest van de kappen.
veeg nu een klein beetje de tegenover gestelde richting op welke je net deed om het te corrigeren.

stap 5.
herhaal dit totdat je dit met alle stickers hebt gedaan.

stap 6.
kijk goed of je nog iets kan bijwerken en ga dan verder met je plannen ( of de volgende tutorial hieronder)
hier even een kleine tutorial voor de stickers zoals van de axe gpr!
stap 1.
open photoshop en open de foto waarmee je gaat werken.
stap 2.
zoek het plaatje die je wilt gebruiken als sticker en zorg dat je alleen het bruikbare gedeelte over hebt ( als er een niet bruikbaar stuk is snij deze er dan even af):

stap 3.
zorg dat het plaatje/de sticker de goede houding heeft.

stap 4.
speel met de opacity ( zoals op foto aangegeven) en zet deze op welke jij wilt, je kan ook in het vakje naast opacity het layer type aanpassen.
speel hier een beetje mee en pak wat je het mooiste vind (ik zelf pak meestal lighten) ( boven de 50% word het want minder realistisch:

stap 5:
maak een selectie ( heb hier zelf de pentool voor gebruikt) van de dingen waar de sticker NIET mag komen) pak de gum en gum alles in de selectie weg,
heb dit zo gedaan omdat je zo niet buiten de lijnen kan gummen:

stap 6.
loop alles na en de de puntjes op "i" vergeet ook de kleine details niet.:

stap 7.
bewonder je eind resultaat en post het vooral hier/in het photoshop topic.:
zeg nou eerlijk wie kan de power van axe nou weerstaan
opkomende how to: hoe maak ik een pooier brommer