|
Auteur |
Bericht |
Extremo
ApriliaForum Member
|
Re: Aprilia rs 125 Extrema
RSjoep schreef: omdat je powervalve zorgt voor een tijdelijk lagere uitlaatpoort, wat zorgt voor koppel onderin. blijft deze openstaan dan begint hij ineens vanaf een bepaald toerental. Ok dan , ja das ook zo, euh moet ff kijken, ( de power valve heeft 2 kanten , de eene kant is vlak en de andere kant is met een inknijpje ) moet anders even kijken of correct ingezet is het was de ingeknepe kant omhoog of omlaag?
|
di dec 06, 2011 8:30 pm |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
ik weet niet precies hoe die powervalves in die blokken opgebouwt zijn, wordt hij gestuurd vanuit het onderblok, of zit er een rubber tussen met een veer erachter op de cilinder? misschien morgen gewoon even een foto'tje maken
di dec 06, 2011 8:43 pm |
|
|
Extremo
ApriliaForum Member
|
RSjoep schreef: ik weet niet precies hoe die powervalves in die blokken opgebouwt zijn, wordt hij gestuurd vanuit het onderblok, of zit er een rubber tussen met een veer erachter op de cilinder? misschien morgen gewoon even een foto'tje maken met een veer achter op de cylinder
|
di dec 06, 2011 8:49 pm |
|
|
rs 125 corser
ApriliaForum Member
|
Extremo schreef: RSjoep schreef: omdat je powervalve zorgt voor een tijdelijk lagere uitlaatpoort, wat zorgt voor koppel onderin. blijft deze openstaan dan begint hij ineens vanaf een bepaald toerental. Ok dan , ja das ook zo, euh moet ff kijken, ( de power valve heeft 2 kanten , de eene kant is vlak en de andere kant is met een inknijpje ) moet anders even kijken of correct ingezet is het was de ingeknepe kant omhoog of omlaag? Ik dacht de inkeping omlaag maar als je je uitlaat er af hebt kan je makkelijk voelen of hij ver genoeg omhoog komt. Je kan de werking ook controleren door even 12v van de accu te pakken. De kabel moet ook niet te strak staan want dan staat hij al iets open te los gaat hij niet ver genoeg open. Normaal gaat hij bij 7800 toeren open bij de sp bij 8400.
_________________ “Karakter is belangrijk.. maar je moet er wel mee over straat kunnen”
|
wo dec 07, 2011 12:31 am |
|
|
Extremo
ApriliaForum Member
|
rs 125 corser schreef: Extremo schreef: RSjoep schreef: omdat je powervalve zorgt voor een tijdelijk lagere uitlaatpoort, wat zorgt voor koppel onderin. blijft deze openstaan dan begint hij ineens vanaf een bepaald toerental. Ok dan , ja das ook zo, euh moet ff kijken, ( de power valve heeft 2 kanten , de eene kant is vlak en de andere kant is met een inknijpje ) moet anders even kijken of correct ingezet is het was de ingeknepe kant omhoog of omlaag? Ik dacht de inkeping omlaag maar als je je uitlaat er af hebt kan je makkelijk voelen of hij ver genoeg omhoog komt. Je kan de werking ook controleren door even 12v van de accu te pakken. De kabel moet ook niet te strak staan want dan staat hij al iets open te los gaat hij niet ver genoeg open. Normaal gaat hij bij 7800 toeren open bij de sp bij 8400. Ok, bedankt, ik kijk morgen wel ff Ciao
|
wo dec 07, 2011 1:22 am |
|
|
|