Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Auteur |
Bericht |
Leviathan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 09, 2006 8:21 pm Berichten: 329 Woonplaats: Oudenbosch
|
Arctica schreef: leuk , dacht al dat men gila 1 sneller was dan wat de meeste op dit forum beweerden , 65en zo , mijn rijdt mooi 80 metr juist ontgrensde uitlaat .. en trekt makkelijk een wheelie Zelfs met een aprilia die begrenst is en wind mee platleggend ken op zijn achterwiel Volgas en koppeling laten schieten
|
ma jul 10, 2006 4:46 am |
|
|
Arctica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 23, 2006 2:07 pm Berichten: 52 Woonplaats: vlierzele
|
Citaat: Zelfs met een aprilia die begrenst is en wind mee platleggend ken op zijn achterwiel Volgas en koppeling laten schieten
ja nie echt zo , niet laten schietn , en as ie na zen 2de schiet springt die ook ff omhoog .. , in zen 3de minder .. kwil juist zeggen , dat ie superhard trekt
_________________ Since the dawn of time
I've rolled across the earth
Snipping in the dust
Long before your birth
Eatin'tar and gasoline
Every light I see is green
Open pipes, my machines's triple-plated chrome
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=3876
|
ma jul 10, 2006 10:57 am |
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Voor de zoveelste keer, je hebt slome en snelle versies van zowel de gilardoni 1 als 2. Wordt nogal vaak door elkaar gehaald. De een heeft een normale uitlaatpoort en de ander heeft een super kleine uitlaatpoort.
|
ma jul 10, 2006 11:17 am |
Persoonlijk album
|
|
Arctica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 23, 2006 2:07 pm Berichten: 52 Woonplaats: vlierzele
|
weten we .. dat was men oorspronkelijke vraag
_________________ Since the dawn of time
I've rolled across the earth
Snipping in the dust
Long before your birth
Eatin'tar and gasoline
Every light I see is green
Open pipes, my machines's triple-plated chrome
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=3876
|
ma jul 10, 2006 11:59 am |
|
|
Leviathan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 09, 2006 8:21 pm Berichten: 329 Woonplaats: Oudenbosch
|
peteRS schreef: Voor de zoveelste keer, je hebt slome en snelle versies van zowel de gilardoni 1 als 2. Wordt nogal vaak door elkaar gehaald. De een heeft een normale uitlaatpoort en de ander heeft een super kleine uitlaatpoort. Das dezelfde cilinder alleen begrenst voor 45km/u er kennen op 4 plekken begrensers zitten de cilinder(kleinere uitlaat poort) uitlaat, demper en luchtfilter en die cilinder ken je overal bijna uit laten vijlen, maar de Gilardoni 2 is de snelste die er is al denken er nog wat bijdehandjes dat de 1 sneller is
|
ma jul 10, 2006 2:31 pm |
|
|
danlen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 14, 2005 6:01 pm Berichten: 645 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Staphorst
|
Citaat: Ik ben van plan Gilardoni 74cc kopen wat zou hij doen met 14/17.5mm Dell''orto en Doppler volle race krukas, Malossi koppeling & Metrakit uitlaat?En dan 47/11 vertanding
Heb de cilinder zelf ook lekkere cilinder en nooit problemen mee , weet niet wat die doet op een 17.5mm rij zelf met 24mm , maar als je voor de power gaat koop dan die manston r of roze top.
_________________ Hola , Como Estas ?
|
ma jul 10, 2006 2:57 pm |
|
|
Sampers
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 30, 2004 5:38 pm Berichten: 168 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Gooik
|
ik heb het hele topic doorgelezen en staat wel wat leuks tussen. maar ik lees altijd over gilardoni cilinders, en dat er verschillende soorten bestaan, en 1 en 2 of 4
ik ben zelf nu ook geinteresseerd, ik heb een nieuw model (harada replica) met een am6 blok natuurlijk en ene gietijzeren standaard cilinder. Op die cilinder staat een soort driehoekje en 112 geschreven.
we hebben thuis nog wel wat cilinder liggen, dat we hebben voor een am5 dacht ik, en dat zijn alu cilinders, en er staat rechtonderaan gilardoni op en links, waar op mijn gietijzeren cilinder 112 staat, staat daar 109. (net als dat er op cilinderkop 209 staat.)
als ik vergelijk met cilinders die verkocht worden, vind ik nergens zo'n getal met driehoekje op? dus ik vermoedde dat het de standard cilinders zijn waar zo'n getal op staat.
maar er staat gilardoni op? wat wil dat nu eigenlijk allemaal zeggen? :d
zijn er standaard am5 of 6 blokken geweeest met alu cilinder van gilardoni? of altijd die gietijzeren en wat voor gilardoni is dit dan?
weet er eigenlijk ook iemand wat die getallen willen zeggen?
en moest er iemand weten wat voor alu cilinder we hebben, kan die mij dan ook zeggen of het een snelle is...
groeten
_________________ -cagiva mito evolution rossi replica import uit italie
-Tetsuya Harada replica RS50 2000
-Aaron Slight Castrol RC45 Superbike replica AF1
|
ma jul 10, 2006 3:11 pm |
Persoonlijk album
|
|
Leviathan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 09, 2006 8:21 pm Berichten: 329 Woonplaats: Oudenbosch
|
Sampers schreef: ik heb het hele topic doorgelezen en staat wel wat leuks tussen. maar ik lees altijd over gilardoni cilinders, en dat er verschillende soorten bestaan, en 1 en 2 of 4
ik ben zelf nu ook geinteresseerd, ik heb een nieuw model (harada replica) met een am6 blok natuurlijk en ene gietijzeren standaard cilinder. Op die cilinder staat een soort driehoekje en 112 geschreven.
we hebben thuis nog wel wat cilinder liggen, dat we hebben voor een am5 dacht ik, en dat zijn alu cilinders, en er staat rechtonderaan gilardoni op en links, waar op mijn gietijzeren cilinder 112 staat, staat daar 109. (net als dat er op cilinderkop 209 staat.)
als ik vergelijk met cilinders die verkocht worden, vind ik nergens zo'n getal met driehoekje op? dus ik vermoedde dat het de standard cilinders zijn waar zo'n getal op staat. maar er staat gilardoni op? wat wil dat nu eigenlijk allemaal zeggen? :d zijn er standaard am5 of 6 blokken geweeest met alu cilinder van gilardoni? of altijd die gietijzeren en wat voor gilardoni is dit dan? weet er eigenlijk ook iemand wat die getallen willen zeggen?
en moest er iemand weten wat voor alu cilinder we hebben, kan die mij dan ook zeggen of het een snelle is...
groeten Dat driehoekje is Minarelli teken k weet verder ook niet waar die 112 enzo voor staat
|
ma jul 10, 2006 3:24 pm |
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Leviathan schreef: peteRS schreef: Voor de zoveelste keer, je hebt slome en snelle versies van zowel de gilardoni 1 als 2. Wordt nogal vaak door elkaar gehaald. De een heeft een normale uitlaatpoort en de ander heeft een super kleine uitlaatpoort. Das dezelfde cilinder alleen begrenst voor 45km/u er kennen op 4 plekken begrensers zitten de cilinder(kleinere uitlaat poort) uitlaat, demper en luchtfilter en die cilinder ken je overal bijna uit laten vijlen, maar de Gilardoni 2 is de snelste die er is al denken er nog wat bijdehandjes dat de 1 sneller is
Dude, Gilardoni 2 is standaard veel trager als de Gilardoni 1, en het is niet alleen de uitlaatpoort waar hij op begrenst is, ook het boosterpoortje ligt een heel stuk lager als normaal.
Ik heb echt nog nooit een Gilardoni 1 gezien die net zo erg begrenst was als een Gilardoni 2. Ik heb wel snelle Gilardoni 2 cilinders gezien maar meestal is dat dan gewoon een snelle vervangings cilinder of een buitelandse versie.
|
ma jul 10, 2006 4:18 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Gilardoni staat op het voetje neem ik aan, kijk nog maar eens goed daar naar, staat een 1 of een 2tje vlak achter.
die numers zo als 109 en 209 zijn type aanduidingen voor de cilinder en kop.
Denk dat jij Gilardoni1 er op hebt staan, gewoon normaal cilindertje, redelijk rap.
|
ma jul 10, 2006 4:24 pm |
Persoonlijk album
|
|
Lucas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm Berichten: 1467 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: 's-Graveland
|
RS_Patrick schreef: Leviathan schreef: peteRS schreef: Voor de zoveelste keer, je hebt slome en snelle versies van zowel de gilardoni 1 als 2. Wordt nogal vaak door elkaar gehaald. De een heeft een normale uitlaatpoort en de ander heeft een super kleine uitlaatpoort. Das dezelfde cilinder alleen begrenst voor 45km/u er kennen op 4 plekken begrensers zitten de cilinder(kleinere uitlaat poort) uitlaat, demper en luchtfilter en die cilinder ken je overal bijna uit laten vijlen, maar de Gilardoni 2 is de snelste die er is al denken er nog wat bijdehandjes dat de 1 sneller is Dude, Gilardoni 2 is standaard veel trager als de Gilardoni 1, en het is niet alleen de uitlaatpoort waar hij op begrenst is, ook het boosterpoortje ligt een heel stuk lager als normaal. Ik heb echt nog nooit een Gilardoni 1 gezien die net zo erg begrenst was als een Gilardoni 2. Ik heb wel snelle Gilardoni 2 cilinders gezien maar meestal is dat dan gewoon een snelle vervangings cilinder of een buitelandse versie.
Zal ik zo ff even een fototje maken van een begrenste gilardoni 1 :)
Laatst bijgewerkt door Lucas op ma jul 10, 2006 4:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
ma jul 10, 2006 4:32 pm |
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Ja, dat zou joost ook nog steeds doen maar het enigste wat we te zien kregen was zijn uitlaatpoortje maar niet waar het dan Gilardoni 1 zij.
Ik heb het echt nog nooit gezien. Meestal zit er een achtelijk lage druk kop op die dingen en de uitlaat poort is dan ook niet echt groot maar tot nu toe heb ik er nog noit eentje gezien met de uitlaatpoort net zo hoog als de spoelpoorten zo als bij de Gilardoni 2 het geval is vaak.
|
ma jul 10, 2006 4:39 pm |
Persoonlijk album
|
|
Lucas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm Berichten: 1467 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: 's-Graveland
|
Daar zijn ze
_________________ Peter ze R6 is hip! 50cc Schakel record;....Reactie.......Top Snelheid....Eindtijd ................................................................. 0.03............93.0.................8.459
|
ma jul 10, 2006 4:46 pm |
|
|
Sampers
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 30, 2004 5:38 pm Berichten: 168 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Gooik
|
als ik op brommerforum keek naar technische data van RS nieuw model vond ik ook dit:
Motortype
1 cilinder, 2 takt. Watergekoeld.
Gietijzeren (>2001 cilinder met Gilnsisl wand.
Aluminium (<2002) cilinder met Nicalsil coating.
dus dat wilt zeggen dat een RS van voor 2002 aluminium cilinder zou hebben?
maar ik dacht dat mijn harada replica van 2000/2001 was?
dus als het een gilardoni 1 zou zijn is het een snellere dan de gietijzeren standaard cilinder?
bij zo'n aluminium cilinder hoort dan een andere zuiger? maar hoe weet je dan als je een zuiger besteld dewelke je moet hebben?
_________________ -cagiva mito evolution rossi replica import uit italie
-Tetsuya Harada replica RS50 2000
-Aaron Slight Castrol RC45 Superbike replica AF1
|
ma jul 10, 2006 4:46 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Meestal is de Gilardoni 1 sneller standaard, Zuiger maakt niet uit voor de 1 of de 2, alle bij het zelfde. 40,3mm als het nog orgineel is. Zuigertje kost tussen de 15 en 25 euro immitatie.
@ Mastersword:
Wow, zie bij jou als je door de uitlaat poort kijk ook dat het boosterpoortje achterlijk laag ligt (ziet hem niet eens tussen de andere 2) net als bij mijn Gilardoni 2.
Welk jaar is die cilinder dan eigenlijk?
|
ma jul 10, 2006 4:55 pm |
Persoonlijk album
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|