Pre 90 Honda cr 125 1988 rebuild
Hier mijn project. Sinds een paar weken is er het een en ander ontstaan en hebben we met een aantal jongens van motor-forum besloten om als team in het nk dutchtwinshock in de pre90 klasse uit te komen. Hier voor is een motor nodig van voor 1990 en had ik die toevallig nog in de schuur staan. Deze ben ik nu opnieuw aan het opbouwen.
Er moet natuurlijk het een en ander gebeuren aan deze motor. Het gewoonlijke zoals remzuigers schoonmaken en oppoetsen remblokken en schijven vervangen. Ipv de conversionele vork komt er een usd vork in en word de vering gereviseerd en opnieuw afgesteld en bewerkt door Promax suspension in schijndel. De link lagers worden ook vervangen die waren een beetje versleten
Motorisch word het niet heel spannend sinds het blok nog best aardig is. Er komt een nieuw waterpomp carter op deze was versleten De schakelas word vervangen hier van waren de tanden op. Ook komt er een nieuw zuigertje in uiteraard. Op het moment staat de motor er zo bij
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
Re: Pre 90 Honda cr 125 1988 rebuild
MartinW schreef:
nice maar ehh, dutchtwinshock klasse met een monoshock?
en al mocht hij bij de twin shock dan zou hij de twin shock maicotjes nooit bijhouden nee is grapje, pre 90 lijkt me wel leuke klasse met zo'n ding alleen wordt de pre 90 nog verdeelt of mag je met elke cilinderinhoud in de klasse?
ik blijf hem volgen
beekman15 schreef:
altijd vet een honda en zkers een twinshock
maico zuigt eheheh
dat hoor ik vaker, nu is het enige probleem dat wij met een 500 maicotje 700 zijspannen bijhouden heb trouwens ook weinig crossers gezien die een maico 500 uit 86 bijhouden vanaf het starthek maar vanwaar die haat tegen de maico?
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
RSjoep schreef:
beekman15 schreef:
altijd vet een honda en zkers een twinshock
maico zuigt eheheh
dat hoor ik vaker, nu is het enige probleem dat wij met een 500 maicotje 700 zijspannen bijhouden heb trouwens ook weinig crossers gezien die een maico 500 uit 86 bijhouden vanaf het starthek maar vanwaar die haat tegen de maico?
denk dat dat is omdat het gewoon een merk is waar veel niet mee opgroeien zoals voor mij bv saab en opel, heb er niks mee, ook nooit gehad. dus vind ik het standaard al kut.
Over die merken die je daar noemt ben ik het met je eens, maar iemand die niets van maico moet hebben heeft er ooit iets mee gehad. Kan niet anders wacht maar op reactie
Zie je wel, kan niet zo zijn dat mensen het haten maar ik moet toegeven dat er op de meeste plekken steeds minder komen maar in de juiste groepen kun je er nog heel wat bij elkaar zien.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum