HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di apr 08, 2025 9:00 am

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 aprillia sr street 2009 problemen, ADVIES GEVRAAGD 
Auteur Bericht
Derbi Senda
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht aprillia sr street 2009 problemen, ADVIES GEVRAAGD
Ik heb een aprillia sr paggio uit 2009 die een maand geleden ermee stopte. De scooter heeft inmiddels 17800 km gelopen zonder ooit problemen te hebben gehad. Laatst kapte de scooter erin ineens mee en de dealer vertelde mij dat de krukas kapot/afgebroken was en verklaarde de scooter total los.

Nu hebben wij de scooter laten maken door een particulier en hebben wij het volgende gevraagd; een doppler race krukas, malossi 50cccilinderkit, en verder het hele blokje reviseren en elektrische start te maken. dit heeft ons 700 euro gekost.

Scooter keurig netjes gemaakt door hem maar na 700 km later begonnen de problemen alweer; er liep olie uit de cilinder en de scooter had ineens helemaal geen compressie meer, en de elektrische start was weer verrot. weer naar de dealer gebracht en vertelde ons dat de scooter helemaal geen kvs had. Hierdoor moest dit vervangen worden; nieuwe zuiger, een bendex voor de elektrische start, en de cilinderkop is weer bijgewerkt dit heeft ons 212 euro gekost.

100 km later kreeg de scooter warmlopers en hebben wij hem weer weggebracht naar de dealer en vertelde hij dat het kwam doordat de waterpompbus slecht is, hij denkt dat er misschien meer aan de hand is. Hij zij dat een nieuwe waterpompbus 250 euro is, zonder arbeidskosten, dit hebben wij maar niet gedaan. Nu kan je niet normaal op de scooter rijden of hij krijgt al een warmloper.

Nou zijn wij de scooter behoorlijk zat en denken wij dat hij gewoon aan zijn eind is.

De dealer stelt het volgende voor; de scooter + 600 euro en dan krijgen wij een kymco agility rs 50 4takt bende. Mijn vader vind dit een goed plan en vind dat ik dit moet doen. Ikzelf ben totaal geen fan van 4takt en wil graag 2takt blijven rijden. Ik heb nog aardig wat geld en zou ook een 2ehands sr met 5000 km kunnen kopen. De scooter moet ongeveer 14000km dit jaar maken aangezien de afstand tussen mijn school en huis

Nou is mijn vraag aan jullie wat zouden jullie nu doen, of wat raden jullie mij aan?

di sep 27, 2011 8:03 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator

Afbeeldingen: 0
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aprillia sr street 2009 problemen, ADVIES GEVRAAGD
stoppen met scooters en een 2t schakel kopen.
Nu even serieus: als ik jou was zou ik igg weggaan bij die dealer als ie om een kapotte krukas de scooter total los verklaard

viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/

di sep 27, 2011 8:05 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
team-rs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Derbi Senda schreef:
Ik heb een aprillia sr paggio uit 2009 die een maand geleden ermee stopte. De scooter heeft inmiddels 17800 km gelopen zonder ooit problemen te hebben gehad. Laatst kapte de scooter erin ineens mee en de dealer vertelde mij dat de krukas kapot/afgebroken was en verklaarde de scooter total los.

Nu hebben wij de scooter laten maken door een particulier en hebben wij het volgende gevraagd; een doppler race krukas, malossi 50cccilinderkit, en verder het hele blokje reviseren en elektrische start te maken. dit heeft ons 700 euro gekost.

Scooter keurig netjes gemaakt door hem maar na 700 km later begonnen de problemen alweer; er liep olie uit de cilinder en de scooter had ineens helemaal geen compressie meer, en de elektrische start was weer verrot. weer naar de dealer gebracht en vertelde ons dat de scooter helemaal geen kvs had. Hierdoor moest dit vervangen worden; nieuwe zuiger, een bendex voor de elektrische start, en de cilinderkop is weer bijgewerkt dit heeft ons 212 euro gekost.

100 km later kreeg de scooter warmlopers en hebben wij hem weer weggebracht naar de dealer en vertelde hij dat het kwam doordat de waterpompbus slecht is, hij denkt dat er misschien meer aan de hand is. Hij zij dat een nieuwe waterpompbus 250 euro is, zonder arbeidskosten, dit hebben wij maar niet gedaan. Nu kan je niet normaal op de scooter rijden of hij krijgt al een warmloper.

Nou zijn wij de scooter behoorlijk zat en denken wij dat hij gewoon aan zijn eind is.

De dealer stelt het volgende voor; de scooter + 600 euro en dan krijgen wij een kymco agility rs 50 4takt bende. Mijn vader vind dit een goed plan en vind dat ik dit moet doen. Ikzelf ben totaal geen fan van 4takt en wil graag 2takt blijven rijden. Ik heb nog aardig wat geld en zou ook een 2ehands sr met 5000 km kunnen kopen. De scooter moet ongeveer 14000km dit jaar maken aangezien de afstand tussen mijn school en huis

Nou is mijn vraag aan jullie wat zouden jullie nu doen, of wat raden jullie mij aan?

:D: :D: :D: :D: :D: :D:

waterpomp revisie setje voor piaggio is een paar tientjes

ik zou eens naar een andere dealer gaan en kijken wat hij zegt ;) en als hij het wil maken zelf het blok er onder vandaan haalen en daar naartoe brengen

di sep 27, 2011 8:07 pm
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
waterpomp valt zelf wel te repareren toch of niet? als dat niet lukt zoiezo een andere dealer want dat is een oplichter of zie ik dat zo verkeerd :!: maar het blijft toch wel het beste om een schakeltje te kopen voor die afstand lijkt mij

di sep 27, 2011 8:11 pm
Profiel
Derbi Senda
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
ja klopt, ik heb zelf ook al even gekeken maar op easyparts heb je een revisie set voor mijn blok voor 13,66 euro.
maar hij zou lijkt mij, toch niks voor niks 250,- euro zeggen of wil hij gewoon geld aan mij verdienen? :}):

di sep 27, 2011 8:14 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
RSjoep schreef:
waterpomp valt zelf wel te repareren toch of niet? als dat niet lukt zoiezo een andere dealer want dat is een oplichter of zie ik dat zo verkeerd :!: maar het blijft toch wel het beste om een schakeltje te kopen voor die afstand lijkt mij

voor iemand die er geen verstand van heeft niet, bij piaggio moet je het blok splitsen namelijk

en niet egt, schakel heeft veel meer slijtage punten, en veel meer dat kapot kan gaan

di sep 27, 2011 8:14 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Derbi Senda schreef:
ja klopt, ik heb zelf ook al even gekeken maar op easyparts heb je een revisie set voor mijn blok voor 13,66 euro.
maar hij zou lijkt mij, toch niks voor niks 250,- euro zeggen of wil hij gewoon geld aan mij verdienen? :}):

dat is gek een dealer die geld wil verdienen :!: wat een debiel joh

maare ga eerst maar eens naar een andere dealer....

di sep 27, 2011 8:15 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator

Antwoord met een citaat
Derbi Senda schreef:

hij heeft hem sowieso origineel bij aprilia weg, dus al 100 euro duurder :X: doe daar nog eens dealer die er aan wil verdienen bij en dan zit je op 250.
+ dat hij wss zag dat jij er niet super veel verstand van hebt dus probeert ie extra aan je te verdienen

viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/

di sep 27, 2011 8:16 pm
Derbi Senda
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
haha :P
bedankt voor je snelle reactie (:

di sep 27, 2011 8:17 pm
Profiel
Derbi Senda
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
maar jullie advies is dus om hem gewoon te (laten) maken en er dus nog meer geld in pompen?

di sep 27, 2011 8:18 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Derbi Senda schreef:
maar jullie advies is dus om hem gewoon te (laten) maken en er dus nog meer geld in pompen?

als je er niet super aan gehecht bent niet, maar 4takt is ook niet alles
krukassen lopen van die chineese dingen vaak kapot

een 4takt zip heeft wel een goed blok
maar dat zegt ook alles

di sep 27, 2011 8:20 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator

Antwoord met een citaat
Derbi Senda schreef:

en vooral beter opletten hoe dat geld besteed wordt. en contoleren nadat je er geld in hebt gestoken. wss heeft er na die 1e reparatie gewoon geen koelvloeistof in gezeten. misschien als je dat er gewoon in had gedaan dat het dan al klaar was

di sep 27, 2011 8:21 pm
Derbi Senda
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
nee want door die waterpomp verliest hij kvs en daarom wordt hij steeds zo warm, waardoor die steeds uitvalt toch?
Dit uitvallen, is dit eigenlijk gewoon een warmloper? want als ik een tijdje wacht dan start hij gewoon weer. en het is dan vast niet goed om er dan nu op te gaan rijden of maakt dat niet uit?

di sep 27, 2011 9:29 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
wss heb je nu al je krukas lagers vernageld, duse veel erger word het niet
nja je kan weer een krukas naar de klote helpen :P

di sep 27, 2011 9:35 pm
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Derbi Senda schreef:

team-rs schreef:
RSjoep schreef:

voor iemand die er geen verstand van heeft niet, bij piaggio moet je het blok splitsen namelijk

en niet egt, schakel heeft veel meer slijtage punten, en veel meer dat kapot kan gaan
oke dat blok splitsen wordt moeilijker voor sommige heb je gelijk in, maar een schakeltje dat gewoon 60 loopt en netjes afgestelt is loopt ook een eeuwigheid. Maar goed das geen optie dus heeft geen zin om over door te gaan.... De meeste dealers zijn ook gewoon uit op geld en als je dan binnen komt met zo'n vraag ben je natuurlijk een makkelijke prooi... Zeg niet dat alle dealers zo zijn, maar ze zitten ertussen

di sep 27, 2011 10:21 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende