Auteur |
Bericht |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
 Re: What to wear? Brommerkleding voor herfst/winter
Weet je wat mijn noodoptie was: Omdat ik heel af en toe een lang stuk moest rijden deed ik kranten in mijn broek en dan extra dik over mijn bovenbenen, ski-sokken aan die tot mijn knieen gingen. Trui, vest en winddichte warme jas, goede handschoenen en ik gebruikte geen helm muts. En dan was het best te doen.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
do sep 15, 2011 3:33 pm |
Persoonlijk album
|
 |
FrankyJones
ApriliaForum Member
|
rieju-rrx schreef: Weet je wat mijn noodoptie was: Omdat ik heel af en toe een lang stuk moest rijden deed ik kranten in mijn broek en dan extra dik over mijn bovenbenen, ski-sokken aan die tot mijn knieen gingen. Trui, vest en winddichte warme jas, goede handschoenen en ik gebruikte geen helm muts. En dan was het best te doen. Zie me al aankomen bij het station... heul die Metro bak gelijk leeg 
_________________ Aprilia SX50
The Prodigy - Invaders Must Die
|
do sep 15, 2011 4:01 pm |
|
 |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Haha tja maar het werkt wel. En boeie als mensen je aankijken.
|
do sep 15, 2011 4:04 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
|
Ontopic: gewoon warm kleden. Niet te lange ritjes maken. 
|
do sep 15, 2011 7:09 pm |
|
 |
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 14, 2009 6:46 pm Berichten: 1495 Woonplaats: Barendrecht
|
Topic opgeschoond, 3,5 pagina's zooi weggegooid.
de volgende die offtopic gaat heeft een waarschuwing aan zn broek hangen.
vr sep 16, 2011 2:30 pm |
|
 |
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Voor mij was altijd het grootste probleem dat ik kouwe vingers kreeg. Dus goeie handschoenen is echt een must have. Een joggingbroek had ik altijd een maat te groot, en dan gewoon over me broek heen. Kun je em ook zo uit doen Dubbel paar sokken aan (de tweede niet vergeten uit te doen als je af stapt, anders is het de terugweg alsnog koud. Dikke trui en een dikke winddichte jas En ik heb zo'n soort kraag, van me schouders tot aan me neus. Wind en water dicht, echt superfijn, toen ik em niet had was ik altijd verkouden  Het meeste is nu ook wel genoemd volgens mij. Ohja, mocht je toch koude handen krijgen, je ballen zijn altijd warm 
vr sep 16, 2011 8:18 pm |
|
 |
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
keuken opties; Broodzakje om je sokken heen, krijg je echt geen koude tenen meer!
verder, bij een tankstation hebben ze van die plastic handschoentjes tegen vieze handen bij het tanken, deze onder je handschoenen aan en je krijgt echt geen koude handen (dit deden matthijn en ik toen we met -4 van Marknesse naar Noord-Holland reden)
Nog wat leuks, maar oogt minder; fix handkappen! ik deed dit met 2 vuilniszakken en tape, je kunt je handen er lekker in verstoppen en je krijgt (zeker icm met bovenstaande tip) geen koude handen.
mocht je toch erg koude hebben, kun je even stoppen en je handen tegen je radiateur houden, deze zijn na een poosje rijden lekker warm.
trainingsbroek onder de normale broek, zit een beetje vreemd maar wel lekker! verschilt echt 100% in warmte, zorg wel dat je de trainingsbroek bij je sokken in doet, anders krijg je alsnog koude enkels door rijwind die eronder door waait.
kranten tegen je borst aan, onder je jas.. is een tip van m'n opa, werkt echt goed en een warme borst is erg belangrijk, voorkomt een naar trillend/schokkerig koud gevoel.
kosten voor dit alles? niks, en het werkt.. ik heb 3 winters doorgereden op mn brommer zonder last te hebben van de kou.
|
za sep 17, 2011 12:47 am |
|
 |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
|
Wollah ik zei het: kranten zijn de oplossing.
|
za sep 17, 2011 2:02 am |
Persoonlijk album
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Werkschoenen, als je die hebt, zijn ook wel warm vaak... Liefst hoge pakken, tenzij je erg sterke enkels hebt ofzo, anders kun je daar nog wel is last van krijgen, is mijn ervaring.....
zo sep 18, 2011 10:22 am |
Persoonlijk album
|
 |
desleyboer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 21, 2009 3:22 pm Berichten: 863 Woonplaats: Beilen
|
ik deed altijd : helmmuts. in denk dat je crosshelm hebt? deed ik dit erbij :  voor de rest dik vest + goede WINDdichte jas. spijkerbroek daarover trainings broek en dan nog een winddichte regenbroek. 1 paar voetbalsokken en daar wollensokken overaan. (broek erbij in) en een paar motor winterhandschoenen, met van doe onderhandschoentjes. redde ik mij altijd prima mee ! 
_________________ Aprilia sx50 2009 Totalloss. Derbi Gpr50 2010 Verkocht. Citta snor. 65cc Golf mk1 cabrio 84.
|
zo sep 18, 2011 11:43 am |
|
 |
FrankyJones
ApriliaForum Member
|
Ah zo'n helmmuts ziet er wel zwaar ideaal uit... eens kijken waar ik die kan krijgen.
|
zo sep 18, 2011 1:46 pm |
|
 |
Tapvat
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 04, 2010 10:22 pm Berichten: 733 Woonplaats: Rijswijk
|
Werklaarzen(met, danwel zonder bontje) tegen koude voeten, ideaal  Uiteraard je broek in je laarzen en een thermobroek of trainingsbroek onder je broek. Ik doe altijd swinters mn werkbroek aan in plaats van een gewone spijkerbroek, die knelt veel minder als een spijkerbroek want die gaan bij mij toch altijd strak om mn bovenbenen zitten als het koud word en dat is niet fijn. De rest is bovenstaand allemaal al wel genoemd. Edit: Thermo werkhandschoenen in motorhandschoenen maatje kolenschop. Die thermo's zijn niet koud te krijgen en dan nog motorhandschoenen om de wind tegen te houden. En ik zorgte altijd dat alles wat koud kon worden, tenen, vingers, bovenbenen, niet te strak ingepakt zat want dan word het alsnog koud 
Laatst bijgewerkt door Tapvat op zo sep 18, 2011 2:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
zo sep 18, 2011 1:59 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Als je met werkschoenen nog steeds kouwe voeten hebt moet je er een plukje wol bij in drukken, werkt als een tiet 
zo sep 18, 2011 2:01 pm |
Persoonlijk album
|
 |
FrankyJones
ApriliaForum Member
|
Fijne tips allemaal! Ik kom de winter wel door denk ik!
Mag close!
|
wo sep 21, 2011 10:25 am |
|
 |
MHR-Furia
ApriliaForum Member
|
En last but not least, pas aftrekken als je weer thuis bent!
Testosteron zorgt voor een hogere lichaamstemperatuur. deze is tijdelijk minder afwezig wanneer je net pagga geslagen hebt.
wo sep 21, 2011 12:49 pm |
|
 |
|